2020-04-24, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Allt det ni säger har redan avhandlats i tråden.

Numera är väl Hegerfors på väg in i demensen, om han inte redan är där.

Och ja, han har svarat lite svävande att han har sagt detta. Men han har ju också sagt att han inte mindes detta, utan det var först när nån sa till honom att han hade sagt citatet som han har börjat påstå deyt själv. Han drabbades väl också av falskt minne, eller så var storyn så 'kul' att han inte ville paja den.
Undrar vilka som är dementa
Citera
2020-04-24, 11:28
Medlem
Citat:
Men du har ju inga argument annat än all utom du är dumma.

Varför tror du att du är immun mot falska minnen?
Självklart har jag minne och jag kommer ihåg vad jag har sett, vilket ni andra virrhjärnor inte gör, verkar som att ni vill att det inte har hänt
Citera
2020-04-24, 11:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirtsa11
Självklart har jag minne och jag kommer ihåg vad jag har sett, vilket ni andra virrhjärnor inte gör, verkar som att ni vill att det inte har hänt

När den här tråden startades trodde även jag att jag hade sett/hört citatet sägas. Men när det framkom att det inte existerar några inspelningar eller finns något skrivet - utom Floskeltoppen och vad som nu framkommit i det senaste här i tråden - i media, så har jag övertygats om att detta var ett falskt minne hos mig.

Det är väl uppenbart att de falska minnen man har verkar vara äkta minnen för en själv? Att bara säga att man minns något är inte värt någonting. Minnet är tyvärr en opålitlig resurs. Varje gång hjärnan tar fram ett minne så konstruerar den det på nytt, och det finns inget hinder för att det lägger till faktorer som aldrig fanns.

Att du kallar alla andra för dumma är bara barnsligt.
Citera
2020-04-24, 12:18
Medlem
Citat:
När den här tråden startades trodde även jag att jag hade sett/hört citatet sägas. Men när det framkom att det inte existerar några inspelningar eller finns något skrivet - utom Floskeltoppen och vad som nu framkommit i det senaste här i tråden - i media, så har jag övertygats om att detta var ett falskt minne hos mig.

Det är väl uppenbart att de falska minnen man har verkar vara äkta minnen för en själv? Att bara säga att man minns något är inte värt någonting. Minnet är tyvärr en opålitlig resurs. Varje gång hjärnan tar fram ett minne så konstruerar den det på nytt, och det finns inget hinder för att det lägger till faktorer som aldrig fanns.

Att du kallar alla andra för dumma är bara barnsligt.
Det är du som är barnslig som tror att man inte kommer ihåg det man är säker på att man har sett och hört,
Citera
2020-04-24, 12:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det är du som är barnslig som tror att man inte kommer ihåg det man är säker på att man har sett och hört,

Men du tycker inte det är lite märkligt

Att det inte existerar en enda inspelning när han säger detta?

Att det inte sägs inte på någon av matcherna som är granskade?

Att många som minns de har hört detta inte är överens om vilken match eller ens mästerskap det har sagts?
Citera
2020-04-24, 12:33
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Inget skulle glädja mig mer än om det skulle dyka upp bevis på att det har hänt. Tills dess förhåller jag mig till fakta och fakta är att ingen någonsin lyckats styrka denna händelse öht.
Citera
2020-04-24, 12:40
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
I tråden har olika Flashbackmedlemar sett igenom 16 matcher och mängder av annat material. Nytillkomna förstår inte att det finns en oerhört gedigen utredning som gjorts i denna tråd. Alla frågor som ställs nu har redan besvarats hundratals gånger. Alla "nya" teorier är gamla och har redan avförts.

Läs sammanfattningen:
(FB) Myten kring "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk"

Jag har följt tråden under lång tid och vet att det troligen är fabricerat. Men tanken slog mig dock och det är inget jag sett diskuteras tidigare, kan ha missat då det är omöjligt att hinna läsa allt. Om det skulle vara som jag framförde så är det ju inte omöjligt att det sagts efter huvudmatchen. Jag vet ju inte om det är så eller om de granskade matcherna innehåller hela sändningen.
Citera
2020-04-24, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Jag har följt tråden under lång tid och vet att det troligen är fabricerat. Men tanken slog mig dock och det är inget jag sett diskuteras tidigare, kan ha missat då det är omöjligt att hinna läsa allt. Om det skulle vara som jag framförde så är det ju inte omöjligt att det sagts efter huvudmatchen. Jag vet ju inte om det är så eller om de granskade matcherna innehåller hela sändningen.

Careless såg studion. Sades inte där heller.

Däremot sa programledaren "och där såg det mörkt ut för England ett tag" i studiomiljö.

De teorier som finns kvar är alldeles för långsökta. Finns ingen ens som påstått att de hört det i det sammanhanget. Likväl har vissa i tråden gått långt över vad som är rimligt för att hitta det. Men de har till sin förtret inte hittat något utan har kunnat konstatera att det är fejk.
Senast redigerad av avec 2020-04-24 kl. 12:51.
Citera
2020-04-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum

Som jag konstaterat är det otroligt märkligt att ingen som ansett sig säkra på att ha hört citatet gjort någonting för att visa att det stämmer. Istället har folk som inte tror dig ha hört det letat i hopp om att hitta det

Eller egentligen är det inte så märkligt. Varför leta efter något som man innerst inne vet är fejk?
Citera
2020-04-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Inget skulle glädja mig mer än om det skulle dyka upp bevis på att det har hänt. Tills dess förhåller jag mig till fakta och fakta är att ingen någonsin lyckats styrka denna händelse öht.
Mycket märkligt, antagligen är alla förnekare för unga för att ha sett den matchen live
Citera
2020-04-24, 14:14
Medlem
Citat:
Men du tycker inte det är lite märkligt

Att det inte existerar en enda inspelning när han säger detta?

Att det inte sägs inte på någon av matcherna som är granskade?

Att många som minns de har hört detta inte är överens om vilken match eller ens mästerskap det har sagts?
Spelar ingen roll hur mycket ni förnekar att det har hänt, antar att ni är för unga för att ha sett den matchen live och hört referatet
Citera
2020-04-24, 14:23
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Mycket märkligt, antagligen är alla förnekare för unga för att ha sett den matchen live

Inte alls, många av oss hade åldern inne. Men sen spelar så klart åldern ingen roll, finns det inga bevis för att det ska ha hänt så får man förhålla sig till det.

Du vet att SVT har pratat om detta i diverse sammanhang men aldrig visat bilder eller en röstupptagning? Inte ens SVT har alltså lyckats bevisa att det hänt, även om de gärna pratar om Arnes tokiga fadäs. Kanal 5 utsåg kommentaren till "bäst", inte heller de kunde visa upp en USB med innehåll.

Youtube har funnits i 15 år, under dessa år har ingen råkat hitta klippet på nån gammal VHS i källaren och laddat upp klippet, ett klipp som skulle göra dig förmögen om du sålde det till exempelvis Aftonbladet.
Ingen, zip, zero, nada, null har hittat klippet. Det existerar inte.

Det om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in