2019-03-24, 14:44
Bannlyst
Detta underbara gamla uttryck från Arne Hegerfors får man inte skriva på Radiosportens Facebook-sida. Då blir man bannlyst för rasism.
Citera
2019-03-24, 15:20
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pesomannen
Fast Arne Hegerfors själv bekräftar att han sa det i matchen mellan England och Kamerun?
https://www.youtube.com/watch?v=mb1fYInj7vc

Den länken finns i trådstarten, Arne säger det inte i den matchen. (ingen annan match heller)
Citera
2019-03-24, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Den länken finns i trådstarten, Arne säger det inte i den matchen. (ingen annan match heller)

Arne har sagt så. Har hört det själv och han säger det själv också i klippet du hänvisar till. Varför skulle han hitta på det?
Citera
2019-03-24, 15:30
Bannlyst
VM Italien 1990.

https://www.youtube.com/watch?v=FLaCnHtFWm8
Citera
2019-03-24, 15:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
VM Italien 1990.

https://www.youtube.com/watch?v=FLaCnHtFWm8

Trots detta så säger ju Arne aldrig detta. Du kan inte lita på vad folk minns. Inte heller dina egna minnen.
Citera
2019-03-24, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Trots detta så säger ju Arne aldrig detta. Du kan inte lita på vad folk minns. Inte heller dina egna minnen.

Du menar att han ljuger om vad han skulle ha sagt? I vilket syfte då i så fall?
Citera
2019-03-24, 15:50
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du menar att han ljuger om vad han skulle ha sagt? I vilket syfte då i så fall?

Nej det menar jag inte. Jag menar att han minns fel. Jag påstår att du minns fel.

Han kan för övrigt ju inte minnas rätt här,.för i den nämnda matchen säger han det ju aldrig.
Citera
2019-03-24, 15:59
Bannlyst
Citat:
Nej det menar jag inte. Jag menar att han minns fel. Jag påstår att du minns fel.

Han kan för övrigt ju inte minnas rätt här,.för i den nämnda matchen säger han det ju aldrig.

Hur vet du det? Du kanske minns fel?
Citera
2019-03-24, 16:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

För att matchen har kollats igenom på Kungliga biblioteket och citatet återfinns inte där.
Citera
2019-03-24, 16:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Som sagt så har ju den matchen - plus ett antal matcher till gåtts igenom. Ingen människa har lyckats hitta detta citat. Det finns ingenstans.
Citera
2019-03-25, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
För att matchen har kollats igenom på Kungliga biblioteket och citatet återfinns inte där.

Citat:
Som sagt så har ju den matchen - plus ett antal matcher till gåtts igenom. Ingen människa har lyckats hitta detta citat. Det finns ingenstans.

Okej, jag ger mig! Man kan ju tycka det är märkligt om det inte finns när han själv säger sig vara så tvärsäker på att det finns. Har SVT klippt bort det?!?
Citera
2019-03-25, 05:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Okej, jag ger mig! Man kan ju tycka det är märkligt om det inte finns när han själv säger sig vara så tvärsäker på att det finns. Har SVT klippt bort det?!?

Varför skulle SVT klippa bort det när de samtidigt som de pushar för citatet i intervjuer med Arne? Hur skulle SVT ha kunnat göra inbrott i folks hem och klippa bort citatet från folks privata VHS-kassetter? Plus material som läggs upp på KB är alltid i sin helhet, så som det sändes på TV. Ingenting är bortklippt.

Arne precis som många andra har drabbats av ett falskt minne. Han har hört att han sagt det så många gånger att han till slut själv har börjat tro på det.

Det är precis som de andra falska citaten "Play it again, Sam" från Casablanca och "Luke, I'm your father" från Star Wars, även om de säger något liknande där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in