2017-10-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av att
Nu tar du väl i ändå.

Det enda vi säger är ju att "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" var roligt redan 1995.

Och att man fortsatt ältar det?
Citera
2017-10-27, 22:01
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Och att man fortsatt ältar det?

Det har jag inga synpunkter på, annat än att det här har varit en mycket underhållande tråd.
Citera
2017-10-27, 22:08
Medlem
Citat:
Det har jag inga synpunkter på, annat än att det här har varit en mycket underhållande tråd.

Beror väl på vad man anser är underhållande, och det bevisar enbart hur den interaktiva miljön fungerar.
Citera
2017-10-28, 02:11
Medlem
framtands avatar
Citat:
Nu tar du väl i ändå.

Det enda vi säger är ju att "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" var roligt redan 1995.

Tar i? Absolut inte. Det här är ett urval från tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag minns det för att jag dagarna efter gick runt och tänkte på det citatet, och skrattade till lite inombords.
Citat:
Ursprungligen postat av PatriaNostra
Det var en snackis en eller två dagar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
hade precis fyllt 15 och satt hormonsprängd och asgarvade i samband med kommentaren.
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag minns det för att jag dagarna efter gick runt och tänkte på det citatet, och skrattade till lite inombords.
Citat:
Ursprungligen postat av f839444
hela familjen skrattade högt när det berömda citatet yttrades
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag och hela familjen minns det.
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Själv såg jag matchen hemma i vardagsrummet med två föräldrar och en yngre bror. När Arne sa detta så skrattade vi alla.
Citat:
Ursprungligen postat av Terragg
Va ju en stor snackis när det begav sig!
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Har hört min farsa prata om det så många gånger
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Minns att det skämtades om det i skolan
Citat:
Ursprungligen postat av horungarnaanfaller
jag e sa javla saker pa jag horde det garva som fan
Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign
Släkten är samlad (från utlandet). Citatet dyker upp, av Arne - och svenska delen av släkten garvar ihjäl sig medans andra hälften inte förstår någonting - sedan förklarade vi citatet på engelska. Det hela är ett bra familjeminne och bara för att vara säker på att jag inte har drömt detta så hörde jag med syskonen och de kommer ihåg exakt samma sak.
Citat:
Ursprungligen postat av jonssondesign
Det är ett starkt minne sedan många år tillbaka som vi brukar ta upp då och då och skratta åt
Citat:
Ursprungligen postat av sagtsul
vi flabbade gott på jobbet åt det här

Och det är bara här i tråden, det pågick liknande samtal på facebook och aftonbladet och andra platser när ämnet var som hetast.

Vi har alltså hela släkter som skriker rakt ut i extas, dagar, månader och år går och man pratar oavbrutet hur jävla hysteriskt det var, det pratas överallt på skola, arbete och på ica. Hela jävla landet kokar, det finns ingen jämförbar händelse någonsin.

Har du eller någon annan något förslag till en sådan händelse i så fall? När Lill Lindfors tappade kjolen?

Det som twistar till hela denna psykos är att det diffar alltså över 30 år från den första bombsäkra skrattsalvan till den sista, varenda kommentator som någonsin kommenterat en match, oavsett om den sänts i någon typ av media eller inte, i någon sport någonsin mellan något av alla lag som någonsin funnits och dessutom med en sådan variation på det som faktiskt sades att vi är nere på stödordsnivå och "något liknande".

Ingen har den minsta aning om när, var, hur, varför detta stormande hav av magkramper fick hela landet i gungning.

Hur fan kan man då komma in och tro att just sina egna kladdiga minnesbilder är dom rätta? Jag fattar inte.
Citera
2017-10-28, 13:35
Medlem
Blir oroad gällande nivån på vad som anses underhållande, och förstår att en liten sketen petitess kan förgylla vardagen för vissa.

Men det här är enbart sorgligt.
Citera
2017-10-31, 23:23
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Blir oroad gällande nivån på vad som anses underhållande, och förstår att en liten sketen petitess kan förgylla vardagen för vissa.

Men det här är enbart sorgligt.

mycket kan betraktas som sorgligt men knappast detta. hur du är vill se det är det en modern klassiker! trodde dock det var bo hansson som uttryckte det. minns fel tydligen.
Citera
2017-11-01, 02:27
Medlem
Citatet existerar men svt har mörkat det.
Senast redigerad av CentroX 2017-11-01 kl. 02:34.
Citera
2017-11-01, 02:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Citet existerar men svt har mörkat det.

Haha! Din idiot, hur skulle det gå till? Har SVT gått hem till folk och raderat deras vhs-kassetter?
Läs tråden och ring om en vecka.
Citera
2017-11-01, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Haha! Din idiot, hur skulle det gå till? Har SVT gått hem till folk och raderat deras vhs-kassetter?
Läs tråden och ring om en vecka.
Arne säger själv han har sagt det. Så stfu din nolla.
Citera
2017-11-01, 02:40
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
Arne säger själv han har sagt det. Så stfu din nolla.

Nej. Han säger att andra säger att han sagt det. Som sagt, läs tråden.
Citera
2017-11-13, 15:10
Medlem
jerkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedobald.Braxen
Inte för att det spelar så stor roll, men första gången det publiceras är den 1/9 1994. Det datum som står i Retrievers tidningsdatabas är fel:

Nä, jag tror datumet i december -95 stämmer. I texten i fråga skriver Lasse Anrell att han "läser i tidningen att Bosse Larsson glatt och piggt erkänner att han gått till horor". Det inträffade i december 1995, så en text året dessförinnan kan inte gärna ha innehållit den meningen.

Ber alltså att få anföra att tidigaste belägg för citatet är 17/12 -95.
Citera
2017-11-16, 23:52
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerkus
Nä, jag tror datumet i december -95 stämmer. I texten i fråga skriver Lasse Anrell att han "läser i tidningen att Bosse Larsson glatt och piggt erkänner att han gått till horor". Det inträffade i december 1995, så en text året dessförinnan kan inte gärna ha innehållit den meningen.

Ber alltså att få anföra att tidigaste belägg för citatet är 17/12 -95.

Intressant!
Sent på året 1995, i floskeltoppen alltså. När gavs samlingsboken Sportgrodor ut?
Jag har nämligen alltid trott att det var ur den som jag hörde citatet första gången - att döma av den person som sade citatet måste det vara i perioden hösttermin 1994 till och med våren 1996 då jag gick i samma klass som denne. Och det kändes som att han ägde boken då han drog ett par grodor till, bl.a. "Den bulgariske kommentatorn."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in