Citat:
Ursprungligen postat av
att
Nu tar du väl i ändå.
Det enda vi säger är ju att "det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" var roligt redan 1995.
Tar i? Absolut inte. Det här är ett urval från tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Jag minns det för att jag dagarna efter gick runt och tänkte på det citatet, och skrattade till lite inombords.
Citat:
Ursprungligen postat av
PatriaNostra
Det var en snackis en eller två dagar
Citat:
Ursprungligen postat av
ColinCherry
hade precis fyllt 15 och satt hormonsprängd och asgarvade i samband med kommentaren.
Citat:
Ursprungligen postat av
GenesisP
Jag minns det för att jag dagarna efter gick runt och tänkte på det citatet, och skrattade till lite inombords.
Citat:
Ursprungligen postat av
f839444
hela familjen skrattade högt när det berömda citatet yttrades
Citat:
Ursprungligen postat av
Carl Serung
Jag och hela familjen minns det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Silveriller
Själv såg jag matchen hemma i vardagsrummet med två föräldrar och en yngre bror. När Arne sa detta så skrattade vi alla.
Citat:
Ursprungligen postat av
Terragg
Va ju en stor snackis när det begav sig!
Citat:
Ursprungligen postat av
Ass.Parade
Har hört min farsa prata om det så många gånger
Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Minns att det skämtades om det i skolan
Citat:
Ursprungligen postat av
horungarnaanfaller
jag e sa javla saker pa jag horde det garva som fan
Citat:
Ursprungligen postat av
jonssondesign
Släkten är samlad (från utlandet). Citatet dyker upp, av Arne - och svenska delen av släkten garvar ihjäl sig medans andra hälften inte förstår någonting - sedan förklarade vi citatet på engelska. Det hela är ett bra familjeminne och bara för att vara säker på att jag inte har drömt detta så hörde jag med syskonen och de kommer ihåg exakt samma sak.
Citat:
Ursprungligen postat av
jonssondesign
Det är ett starkt minne sedan många år tillbaka som vi brukar ta upp då och då och skratta åt
Citat:
Ursprungligen postat av
sagtsul
vi flabbade gott på jobbet åt det här
Och det är bara här i tråden, det pågick liknande samtal på facebook och aftonbladet och andra platser när ämnet var som hetast.
Vi har alltså hela släkter som skriker rakt ut i extas, dagar, månader och år går och man pratar oavbrutet hur jävla hysteriskt det var, det pratas överallt på skola, arbete och på ica. Hela jävla landet kokar, det finns ingen jämförbar händelse någonsin.
Har du eller någon annan något förslag till en sådan händelse i så fall? När Lill Lindfors tappade kjolen?
Det som twistar till hela denna psykos är att det diffar alltså över 30 år från den första bombsäkra skrattsalvan till den sista, varenda kommentator som någonsin kommenterat en match, oavsett om den sänts i någon typ av media eller inte, i någon sport någonsin mellan något av alla lag som någonsin funnits och dessutom med en sådan variation på det som faktiskt sades att vi är nere på stödordsnivå och "något liknande".
Ingen har den minsta aning om när, var, hur, varför detta stormande hav av magkramper fick hela landet i gungning.
Hur fan kan man då komma in och tro att just sina egna kladdiga minnesbilder är dom rätta? Jag fattar inte.