2020-04-06, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
Det var ju förmildrande, då jag känner ånger över att jag slösat tid på att ensidigt tala med min Tjocksmock,
nu ska jag avstyra den löst planerade träffen, men jag kan inte bestämma mig vilken våglängd jag ska sända på, blockera på Tinder? det finns en fräck funktion som heter "stäng av meddelanden"

Det här är ju tjejers favoritsysselsättning mot killar dom inte längre vill prata med, dom bara upphör kommunikationen, varav det vore en kul hämnd mot förvisso fel kvinnor, men ändå!.

Eller ska jag hålla en kortare monolog, den här trollpackan är säkert bräcklig och det finns risk att jag är för verbalt giftig när jag ska utdela mina sanningar

Varför inte bara köra varianten sluta skriva/svara? Har ni inte setts IRL någon gång tycker jag inte du behöver göra ett avslut. Du kan ju ta bort ev matchning om ni pratar via någon sådan form av dejtingapp.
Citera
2020-04-06, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Hallberg
Det var ju förmildrande, då jag känner ånger över att jag slösat tid på att ensidigt tala med min Tjocksmock,
nu ska jag avstyra den löst planerade träffen, men jag kan inte bestämma mig vilken våglängd jag ska sända på, blockera på Tinder? det finns en fräck funktion som heter "stäng av meddelanden"

Det här är ju tjejers favoritsysselsättning mot killar dom inte längre vill prata med, dom bara upphör kommunikationen, varav det vore en kul hämnd mot förvisso fel kvinnor, men ändå!.

Eller ska jag hålla en kortare monolog, den här trollpackan är säkert bräcklig och det finns risk att jag är för verbalt giftig när jag ska utdela mina sanningar
Är du inte intresserad av att träffa henne eller vill prata med henne så är det bara ta bort henne.
Tycker du hon är skön och bara allmänt snacka skit med som ett tidsfördriv så utnyttja bara henne för det. Man är inte skyldig någon, något på en dejt app.
Citera
2020-04-06, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grabbenutanskills
Är du inte intresserad av att träffa henne eller vill prata med henne så är det bara ta bort henne.
Tycker du hon är skön och bara allmänt snacka skit med som ett tidsfördriv så utnyttja bara henne för det. Man är inte skyldig någon, något på en dejt app.
Bra tips,
men jag är inte som tjejer, att jag kan prata utan ett mål, drivet att tala med kvinnan är alltid parningdriften (driften med parningen) även om vi inte ska jöka, men då är målet att teasa istället, avståndsord föder bara frustration, och jag ska ha kvar dialogen för att följa hennes nästa drag möjligen

Citat:
Ursprungligen postat av emmagirl
Varför inte bara köra varianten sluta skriva/svara? Har ni inte setts IRL någon gång tycker jag inte du behöver göra ett avslut. Du kan ju ta bort ev matchning om ni pratar via någon sådan form av dejtingapp.
Jo jag tänkte det, nä dialogen ska ligga kvar som
"minnet över ett misslyckande" så ska min självbio heta, men handla om nått helt annat

Nu när jag har dig på tråden, du kanske kan svara på vad dina väninnor på Tinder menar
när dom flesta skriver att dom har "asdålig humor"
Vad är innebörden?

Varför vill dom snyggaste naturliga kvinnorna flytta ut på landet och drömmer om en gård? och isolera sig med den sk kärleken.
Jag väntar på hon som skriver att hon vill flytta till storstan eller bo vid öppet hav
Senast redigerad av Jonas Hallberg 2020-04-06 kl. 11:29.
Citera
2020-04-06, 12:19
Medlem
Jaha, då var man här igen då... Ett decennium äldre nästan men flyter på helt okej ändå med matchingarna såhär långt, haft appen ungefär en vecka nu och swipar enbart ja på sådana som ser ut att kunna se bra nog ut för att kunna bli något mer än haff. Var på ett gäng dejter i helgen och har lite fler nu i veckan.

Extremt jävla trist/deppigt att behöva installera den här appen igen men det är väl vad det är.
Citera
2020-04-06, 13:29
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
De långa chattarna brukar ju ofta leda till date tycker jag.
I de enstaka fall folk velat träffats har personerna enbart fördrivit sin tid. Att gå på date tillhör det förgångna och är inget som sker idag.
Citera
2020-04-06, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
I de enstaka fall folk velat träffats har personerna enbart fördrivit sin tid. Att gå på date tillhör det förgångna och är inget som sker idag.

Med den filosofiska inställningen är väl allt tidsfördriv. Jag har varit på 5 tinder dejter under min vecka nu och får inte riktigt den känslan. Sen att man inte vill träffa alla igen är en sak, fast det gäller ofta åt mitt håll också. Det absolut vanligaste när jag inte vill ses mer är att bilderna varit missvisande, vilket var 2 av mina 5 dejter. Dem såg helt ok ut men eftersom jag inte är ute efter tidsfördriv och är gammal och inte har tid med det så valde jag att tacka nej där. Jag tror många genuint letar efter något faktiskt, de som har det som tidsfördriv är oftast dem som svarar väldigt kort utan engagemang eller bara samlar matchningar. Min uppskattning är att ungefär 10% av dina matchningar kommer kunna leda till dejt om du vill det. Resterande 90% är hälften tegelväggar som bara svarar kort och hälften såna som inte svarar alls. Jag har svårt att tro att du enbart matchar såna i 90%en, dock är det tyvärr omöjligt att veta på förhand vilka som är i vilken kategori.
Citera
2020-04-06, 15:00
Medlem
lakritcs avatar
Jag har frågat rakt ut i vissa fall när jag från första början märkt av att personen inte känts seriös. Skulle såklart kunna vara en vit lögn, men har inte haft anledning att tro det.
Citera
2020-04-06, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Med den filosofiska inställningen är väl allt tidsfördriv. Jag har varit på 5 tinder dejter under min vecka nu...

Hur orkar du med det? Är det så djäkla skoj? Jag går inte ens till butiken och köper mjölk så pass ofta.
Citera
2020-04-06, 16:20
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Hur orkar du med det? Är det så djäkla skoj? Jag går inte ens till butiken och köper mjölk så pass ofta.
Förutsatt att någon dejt leder till sex så skulle jag orka. Kuken ska ha sitt.
Citera
2020-04-06, 18:28
Medlem
The.Swedes avatar
skaffa appen igår för skojs skull (se vilket klientel som är där) har fått 4 likes och tinder vill jag ska skaffa Gold för att se vilka dessa är, det behöver jag inte för det kan jag se utan Gold (bilderna då). Men jag undrar om Tider endast låter mig se att 4 har gillat "mig" och jag ser alla (om det är fler) om jag skaffar Gold. Eller har bara 4 gillat?
Citera
2020-04-06, 19:40
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Då har du inte varit med länge hör jag. Att sitta och skriva med totalt okända främlingar år ut och år in utan att någonsin komma vidare i dejtingen är många tjejers favorithobby.

Har funnits från och till i många år på Tinder och delar inte din syn på det.
Har gått på en jäkla massa dejter genom åren.
Citera
2020-04-06, 19:42
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc

Skaffade tinder några veckor efter att jag blev singel nu. Fick ett gäng matchningar och gick på date med två stycken direkt. Den ena började jag sen dejta.

Så håller absolut inte med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in