2018-11-17, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Du gjorde helt rätt. Varför i hela friden skulle man dejta någon seriöst som inte hör av sig, oavsett hur mycket vederbörande har att göra på jobb och socialt? Får inte ihop det alls.

Absolut, såna kan man ju spara och lägga i sin pipeline medan man träffar andra och dra iväg nåt mess någon regnig dag. Dock fattar jag inte varför man frivilligt skulle sätta sig i en sån beroendeställning och bränna sin dyrbara tid på att sitta och titta på en svart telefon när man kan träffa någon som faktiskt vill investera.

Citat:
Ursprungligen postat av Tasklort
Jag förstår att det kan vara frustrerande när man väntar på ett svar, men från tjejers perspektiv tror jag fortfarande på det som jag först skrev, att man helt enkelt har andra saker för sig. Jag personligen tänker aldrig på om någon tjej svarar eller inte... svarar de inte så fine, svarar de så fine.

Jag köper faktiskt det ni båda säger men resonerar samtidigt att det beror lite på i vilket stadie man befinner sig.
Skriver man via tinder, sociala medier etc till någon man inte känner så är man förmodligen bara en av massvis med andra personer som hör av sig och svarstiden blir nog därefter.
Men däremot är det en person som man träffat tidigare eller har något personligt band med överlag så hör det till vanligt hyfs att man svarar inom en rimlig tid, antingen för att hålla konversationen flytande eller för att säga med några lämpliga ord att man inte är intresserad.
Och det är det första av det ovanstående som är mitt problem, att få en person som jag inte känner att faktiskt vilja träffas och att man löser detta innan intresset från deras sida svalnar.
Får jag bara ta och träffa en person face mot face så brukar allt lösa sig därifrån.
Citera
2018-11-17, 14:46
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Jag förstår att det kan vara frustrerande när man väntar på ett svar, men från tjejers perspektiv tror jag fortfarande på det som jag först skrev, att man helt enkelt har andra saker för sig. Jag personligen tänker aldrig på om någon tjej svarar eller inte... svarar de inte så fine, svarar de så fine.

Så det du då gör indirekt är att du låter dig dansa efter kvinnornas pipa eftersom du låter dom ta besluten åt dig. Även om säger att du inte bryr dig och rycker på axlarna (vilket i sig är en hyfsat ok lösning kortsiktigt), så är du med och bidrar till såna beteenden tjejer har idag som man själv ruttnar på.

Om alla män kunde stå upp lite, agera rationellt och ta kommando så skulle vi nog inte sitta här på forumet och gagga dagarna i ända om hur brudar beter sig... Bättre ge dom en chans och sen rycka pluggen om dom inte sköter sig.

Citat:
Ursprungligen postat av daawg
Jag köper faktiskt det ni båda säger men resonerar samtidigt att det beror lite på i vilket stadie man befinner sig.
Skriver man via tinder, sociala medier etc till någon man inte känner så är man förmodligen bara en av massvis med andra personer som hör av sig och svarstiden blir nog därefter.
Men däremot är det en person som man träffat tidigare eller har något personligt band med överlag så hör det till vanligt hyfs att man svarar inom en rimlig tid, antingen för att hålla konversationen flytande eller för att säga med några lämpliga ord att man inte är intresserad.
Och det är det första av det ovanstående som är mitt problem, att få en person som jag inte känner att faktiskt vilja träffas och att man löser detta innan intresset från deras sida svalnar.
Får jag bara ta och träffa en person face mot face så brukar allt lösa sig därifrån.

Mja, anser tricket med Tinder är just att lära sig spela på rätt hästar och INTE bränna tid och energi på dom som bara söker självbekräftelse eller är upptagna med att suga andra killars kukar. Därför det är en vinnande strategi för konvertering att se till att man har ett bra och levande ruljans i sin inkorg, snarare än massa spökmatcher som bara svarar när de själva behagar.
Citera
2018-11-17, 14:53
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daawg
Jätteroligt om du känner det så! Det vanliga för mig är att det är lätt att matcha och svårt att connecta när man väl träffas. Om man nu inte bara söker hookup...

Vad gäller svarsfrekvens så tror jag att det även kan beror på bland annat ålder. Unga personer är väldigt pigga på att svara, faktiskt nästan oavsett graden av intresse. Kanske hänger samman med att man är nervös/osäker för/på att tappa en match.

Själv har jag notifikationer för nästan alla mina appar avstängda då jag helt enkelt inte vill bli störd. Skulle plinga stup i kvarten annars.
Senast redigerad av lakritc 2018-11-17 kl. 15:03.
Citera
2018-11-17, 14:55
Medlem
Citat:
Så det du då gör indirekt är att du låter dig dansa efter kvinnornas pipa eftersom du låter dom ta besluten åt dig. Även om säger att du inte bryr dig och rycker på axlarna (vilket i sig är en hyfsat ok lösning kortsiktigt), så är du med och bidrar till såna beteenden tjejer har idag som man själv ruttnar på.

Om alla män kunde stå upp lite, agera rationellt och ta kommando så skulle vi nog inte sitta här på forumet och gagga dagarna i ända om hur brudar beter sig... Bättre ge dom en chans och sen rycka pluggen om dom inte sköter sig.
Jag inser bara att ibland har folk inte alltid tid att kolla in en app i mobilen. Jag har själv notifikationer avstängda för att jag starkt ogillar distraktioner, så ibland tar det 1-2 dagar innan jag svarar också. Om folk hade slutat vara så egofixerade och lättkränkta och gett folk lite space hade det blivit en mycket bättre atmosfär i apparna än vad den är idag. Men sen är du hur fri som helst att ignorera de du tycker inte respekterar dig, på samma sätt som att de är fria att svara segt.

Vi har olika perspektiv att se på saken.
Senast redigerad av Tasklort 2018-11-17 kl. 14:59.
Citera
2018-11-17, 15:30
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Jag inser bara att ibland har folk inte alltid tid att kolla in en app i mobilen. Jag har själv notifikationer avstängda för att jag starkt ogillar distraktioner, så ibland tar det 1-2 dagar innan jag svarar också. Om folk hade slutat vara så egofixerade och lättkränkta och ge folk lite space hade det blivit en mycket bättre atmosfär i apparna än vad den är idag.

Vi har olika perspektiv att se på saken.

Jag tycker det är en bra och sund diskussion och respekterar alltid att man kan se saker olika.

Är övertygad det är en generationsfråga där millenials har en förmåga att i motsats som du skriver tänka väldigt individualistiskt och agera på ett sätt som främst gynnar dom själva, precis som du beskriver att du gör.

Relationer tar tid oavsett vilken nivå man lägger det på och bygger i grunden på att två människor gör någon slags ömsesidig investering.

Om du matchade med Jessica Biel, inte fan skulle du lägga undan luren 1-2 dagar? Du skulle sitta klistrad och sitta och anteri-knåpa på dina meddelanden och slänga dig över luren så fort hon svarade.. Kolla runtomkring dig på par i förhållanden. Har riktigt svårt att tänka mig att majoriteten messade varandra varannan dag lite hipp som happ efter att de setts de första gångerna?

Så absolut, man behöver ju inte ta det så seriöst men då blir ju även resultatet därefter. Min argumentation bygger alltså på hur man optimerar sina chanser på Tinder, sedan kan man ju absolut välja att se det ur ett perspektiv där man uteslutande bara fokuserar på sig själv.

För att knyta ihop säcken och återkoppla till mitt föregående inlägg så upplever iaf jag att framgångarna på Tinder ökar betydligt om man är taktisk och sållar bort matchningar som inte anstränger sig eftersom det är där allt börjar.
Citera
2018-11-17, 16:17
Medlem
Citat:
Så absolut, man behöver ju inte ta det så seriöst men då blir ju även resultatet därefter. Min argumentation bygger alltså på hur man optimerar sina chanser på Tinder, sedan kan man ju absolut välja att se det ur ett perspektiv där man uteslutande bara fokuserar på sig själv.

För att knyta ihop säcken och återkoppla till mitt föregående inlägg så upplever iaf jag att framgångarna på Tinder ökar betydligt om man är taktisk och sållar bort matchningar som inte anstränger sig eftersom det är där allt börjar.

Min erfarenhet är tvärtom att om man inte tar Tinder så jätteseriöst så ökar framgångarna. Jag antar att det beror på att man förmedlar att man inte direkt bryr sig om huruvida konversationen går bra eller inte, och att det paradoxalt nog gör att det ofta går bra eftersom tjejerna då känner att det är dem som måste anstränga sig lite för att fånga in intresset. Det kan till exempel innebära att man får svar lite oftare. Men i det ingår att jag inte bryr mig så jättemycket om huruvida de svarar eller inte. Kanske hade många killar fått mer framgång av den "taktiken" (det är ju egentligen en sinnesstämmning).
Senast redigerad av Tasklort 2018-11-17 kl. 16:25.
Citera
2018-11-17, 17:05
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Min erfarenhet är tvärtom att om man inte tar Tinder så jätteseriöst så ökar framgångarna. Jag antar att det beror på att man förmedlar att man inte direkt bryr sig om huruvida konversationen går bra eller inte, och att det paradoxalt nog gör att det ofta går bra eftersom tjejerna då känner att det är dem som måste anstränga sig lite för att fånga in intresset. Kanske hade många killar fått mer framgång av den "taktiken" (det är ju egentligen en sinnesstämmning).

Har funderat kring huruvida killar saboterar för varandra eller om det de facto gynnar det fåtal killar som har en sådan approach som du beskriver. Du sticker ju onekligen ut i mängden bland alla kåtbockar.
Citera
2018-11-17, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Har funderat kring huruvida killar saboterar för varandra eller om det de facto gynnar det fåtal killar som har en sådan approach som du beskriver. Du sticker ju onekligen ut i mängden bland alla kåtbockar.
Saboterar för varandra hur menar du?
Citera
2018-11-17, 17:12
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc

Det är ju alltid så att man upplever att det smattrar fitta på en från alla håll å kanter så fort man dejtar någon annan seriöst. Jag tror dock det är en perception just för att man inte är inne i det. (tinder alltså) Själva utväxlingen i absoluta tal blir ju betydligt högre när man verkligen går in för det. Dock så känner man ju likväl av nederlagen mer varpå nettoupplevelsen kan uppfattas som negativ.
Citera
2018-11-17, 18:19
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Jävlar vad full du var när du skrev det där!

Om jag själv gärna ses igen efter sex på första dejten kan jag inte se varför det motsatta skulle gälla för tjejer i allmänhet. Jag är nog inget unikum direkt. Tror inte liggandet utgör problemet i just det avseendet – däremot kan det helt klart finnas andra skäl att undvika sex tidigt, som att många sexpartners försämrar ens förmåga att knyta an till exempel.

Men upplever man bra connection och kemi och dessutom får detta bekräftat genom att tjejen bjuder hem en så är det inte särskilt naivt att hoppas på en andra dejt. Riktigt så förtappad vill jag inte tro att världen har blivit.
Vad bra att du försökte där för jag har hela tiden känslan att du tror du kan läsa tjejerna.

Tar vi nu mig som exempel så röker jag inte,dricker inte, knarkar inte eller knaprar piller men du tror ändå att jag var påverkad när jag skrev. Jag tror det skulle hjälpa dig mycket om du läste dina egna inlägg objektivt för att se var det går fel eftersom du inte verkar förstå att du håller på att trasa sönder dig totalt inuti.

De flesta här inne har försökt att hjälpa dig men din tjurskallighet och förmåga att förklara bort svar som inte passar dig verkar slå ut allt i sin väg. Plötsligt känns det som det är viktigare för dig att ha rätt här inne än att komma vidare.

Här får du skriftligt på att du har fel och gör allting fel vad det gäller dejting. Resultatet blir därefter så rådet är nu att sluta bli så förvånad när det går åt skogås.
Citera
2018-11-17, 20:13
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Har fyra Tinder-dejter inbokade på raken alltså. Fredag, lördag, söndag, måndag. Lite väl mycket för fan. I synnerhet om alkohol ska vara inblandat på samtliga. Morgondagens dejt är en söt artonåring som föreslog träff hos mig; jag gissar, vis av tidigare erfarenheter, att hon kommer ställa in eller föreslå annan plats. Det kan ofta bli så med tjejer som på impuls bestämmer träff hemma. De får kalla fötter, liksom. Gör hon inte det blir det himmelriket under några timmar (och förmodligen helvetet därefter om jag fastnar för henne).

Oh, well. Dags för dagens dejt i alla fall. Spännande på något sätt. Men det var inte meningen att det skulle bli så här. Dumt att ha flera dejter inbokade. Känns som en lose/lose-situation på sätt och vis. Men nu blev det på detta viset. Och samtidigt så gör det en ju mindre sårbar inför den (dem) man träffar.

Citat:
Ursprungligen postat av Knobelsdorff
Har själv gjort så tidigare och var nära på att göra så nu i helgen. Det skiter sig med alla i ett sånt scenario. Det här med Tinder och dejter är ofta en ketchupeffekt. Kan det ha att göra med kvinnornas synkning av menstruationscykler? Jag börjar undra.

Oavsett, så för min del blir det inget mer ligga. Slut med det. Det ska vara en smart, intelligent och redig kvinna, förmodligen något under svenskt snitt i utseende. Skulle jag bli dissad är det bara att gå på de tio år yngre damerna som lösgodisburkar på ICA.

Så länge ni inte ger upp utan att ha satt en perfect week någon gång i livet först iaf.

Citat:
Här är en konversation med en svårflörtad tjej men med en konversation jag tyckte var mycket underhållande!

http://www.bilddump.se/bilder/201811...208.39.157.png

Citat:
Jag njöt varje sekund av att skriva den konvon.

Här är ytterligare en (misslyckad) konversation:
http://www.bilddump.se/bilder/201811...208.39.157.png

Känns som att du körde lite för hårt på handbollsspåret men å andra sidan verkade hon sakna spektrumet för att t ex snappa upp Torrevieja-skämtet, som faktiskt var ganska starkt.

Den andra märkte man direkt på första meningen att hon inte var på tå. Vilket blev extra tydligt när du först förklarar att du utan problem skulle kunna leva som en eremit i en stuga i en månad, för att sedan upplyfta smartphonens betydande roll för en, och den motsägelsen körde ju motorväg över huvudet på henne. Men men, när den andre inte bjuder upp till dans får man underhålla sig själv istället.
Citera
2018-11-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Vad bra att du försökte där för jag har hela tiden känslan att du tror du kan läsa tjejerna.

Tar vi nu mig som exempel så röker jag inte,dricker inte, knarkar inte eller knaprar piller men du tror ändå att jag var påverkad när jag skrev. Jag tror det skulle hjälpa dig mycket om du läste dina egna inlägg objektivt för att se var det går fel eftersom du inte verkar förstå att du håller på att trasa sönder dig totalt inuti.

De flesta här inne har försökt att hjälpa dig men din tjurskallighet och förmåga att förklara bort svar som inte passar dig verkar slå ut allt i sin väg. Plötsligt känns det som det är viktigare för dig att ha rätt här inne än att komma vidare.

Här får du skriftligt på att du har fel och gör allting fel vad det gäller dejting. Resultatet blir därefter så rådet är nu att sluta bli så förvånad när det går åt skogås.

Vid det här laget är det lite oklart vad din hypotes är måste jag säga. Dock är det ju uppenbarligen en del du säger här som inte går ihop. Om jag utgav mig för att läsa tjejer perfekt så hade jag ju knappast bett om andras input.

Ingen person kan läsa andra människor – i synnerhet inte dem inom det motsatta könet – helt hundraprocentigt. Det är ju ett grundläggande faktum som ger upphov till en stor del av inläggen i tråden.

Sedan skiter jag fullständigt i prestigen att ha rätt här. Det är en totalt lösryckt anklagelse från din sida. Jag är bara intresserad av att utforska och pröva resonemang och förstå vad det är jag har att förhålla mig till när jag orienterar mig i verkligheten.

Mycket oegentligheter i både ovanstående inlägg från dig och det dessförinnan.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-11-17 kl. 23:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in