2021-01-14, 15:55
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Jag hade premium innan. Är väl premium som ger obegränsat med högerswipes? Egentligen tror jag inte det var så bra för mig. Blev bara att jag högerswipade på allt. Nu har jag gratis igen och tycker det räcker egentligen, blir lite mer selektiv då.

Brukar inte svepa så mycket per dag, går ju rykten om att ju fler du sveper på desto längre ner i kön hamnar du.
Citera
2021-01-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Brukar inte svepa så mycket per dag, går ju rykten om att ju fler du sveper på desto längre ner i kön hamnar du.

Ja möjligt. Då finns det väl ingen anledning att ha Premium?
Citera
2021-01-14, 16:14
Medlem
MrBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensam87a
Ja möjligt. Då finns det väl ingen anledning att ha Premium?

Jo för du hamnar högre upp i kön plus att du får boosta dig själv "gratis"
Citera
2021-01-14, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Går tjejer på dejt mitt i smällkalla vintern och med C19 på all time high? Frågar då jag har ett uppehåll från appen.

Stämmer.
Citera
2021-01-14, 22:20
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av empoisonne
Ja, det är ju det jag har sagt hela tiden. Män springer efter kvinnor och har alltid gjort. Som kvinna behöver man inte göra så mycket för att få kontakt med män om man så vill ha. Och det händer ibland att man får kontakt med män utan att vilja ha den. Det är liksom så det ser ut. Ändå sitter du, och andra, och pratar om att det är kvinnorna som äger problemet etc.

Dejting handlar om precis just det. Intresse. Det är många här som glömmer bort det. Nedlåtande inlägg om att kvinnor "tänker med känslor" (jag vet att det inte var någon av er två som så gjorde - det var någon annan) etc. Men dejting handlar ju om att känna något, ha kul och vara intresserad av någon. Många här pratar om dejting som vore det något man resonerar sig fram till. Det är inte riktigt så det funkar för de flesta av oss.

Ska vi ha ett jämlikt samhälle och där individen själv, oavsett kön, anses vara den som är sin lyckas smed, får kvinnorna helt enkelt se till att skaffa den partner de vill ha och bli aktiva i sitt sökande och dejtande. Skyllandet på att "så har det alltid varit", fungerar inte längre. Alltså får kvinnor växa upp, ordentligt fundera över partnerval, ta ansvar för detta och sluta belasta samhället för egna felsteg (i den nuvarande omfattningen).

Jag kan tipsa om SVT och miniserien "En våldsam kärlek" i sex delar och som beskrivs: "Våld i nära relationer är ett stort samhällsproblem. I dokumentärserien En våldsam kärlek får vi höra fyra berättelser från kvinnor som är utsatta. Varför är det så få som anmäler sina män? Varför är skulden och skammen så stor? Varför går man inte efter första slaget?"
Citera
2021-01-14, 22:35
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBrax
Av dom sen så svarar kanske en av tio, ingen har pratat med mig längre än ett par dagar, och då har dom inte ens låtit intressanta.

Det är väldigt långt kvar till en träff.

Blir det på detta sätt, heter det att "de helt enkelt hittat någon annan intressantare". För något fel/ problem med kvinnorna själva kan det ju inte vara. Tyvärr leder detta till att många män aldrig får chansen att visa vilka de är.
Citera
2021-01-14, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpAndGo2
Tyvärr leder detta till att många män aldrig får chansen att visa vilka de är.

Det är bara oseriösa på tinder.
Citera
2021-01-14, 22:54
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Blir det på detta sätt, heter det att "de helt enkelt hittat någon annan intressantare". För något fel/ problem med kvinnorna själva kan det ju inte vara. Tyvärr leder detta till att många män aldrig får chansen att visa vilka de är.
Hela grejen med Tinder är ju att det alltid kan komma en mer intressant person, särskilt för tjejerna där utbudet är i det närmaste obegränsat. Kan liksom inte bli annat än en knullapp.
Citera
2021-01-14, 23:00
Medlem
UpAndGo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Hela grejen med Tinder är ju att det alltid kan komma en mer intressant person, särskilt för tjejerna där utbudet är i det närmaste obegränsat. Kan liksom inte bli annat än en knullapp.

Har man haft Tinder ett tag är det ändå många man känner igen, men med tanke på att allt ska gå så fort och mer eller mindre utan eftertanke, så är det inte direkt konstigt att det för många blir en kn*llapp. Tragiskt, kan jag tycka som söker seriöst.
Citera
2021-01-14, 23:03
Medlem
Citat:
Tragiskt, kan jag tycka som söker seriöst.

Då letar du på fel ställe. Vart du ska leta kan jag tyvärr inte ge tips om.
Citera
2021-01-14, 23:07
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Har man haft Tinder ett tag är det ändå många man känner igen, men med tanke på att allt ska gå så fort och mer eller mindre utan eftertanke, så är det inte direkt konstigt att det för många blir en kn*llapp. Tragiskt, kan jag tycka som söker seriöst.
Ja, borde helt klart finnas en marknad för seriös dating. Konkurrensen är ju inte direkt mördande. Match.com, Badoo, HP, Bumble, OKCupid. Genuint skräp.

FB Dating kan ha viss potential. Svårare att fejka konton och inte lika kul att 'outa sig' med lättklädda bilder.
Citera
2021-01-14, 23:13
Medlem
empoisonnes avatar
Citat:
Ska vi ha ett jämlikt samhälle och där individen själv, oavsett kön, anses vara den som är sin lyckas smed, får kvinnorna helt enkelt se till att skaffa den partner de vill ha och bli aktiva i sitt sökande och dejtande. Skyllandet på att "så har det alltid varit", fungerar inte längre. Alltså får kvinnor växa upp, ordentligt fundera över partnerval, ta ansvar för detta och sluta belasta samhället för egna felsteg (i den nuvarande omfattningen).

Jag kan tipsa om SVT och miniserien "En våldsam kärlek" i sex delar och som beskrivs: "Våld i nära relationer är ett stort samhällsproblem. I dokumentärserien En våldsam kärlek får vi höra fyra berättelser från kvinnor som är utsatta. Varför är det så få som anmäler sina män? Varför är skulden och skammen så stor? Varför går man inte efter första slaget?"

Vilka är alla dessa kvinnor som sitter på glasberget och grinar för att de är ensamma och oönskade? Och på vilket sätt menar du att kvinnor "belastar samhället för sina felsteg vad gäller partnerval"?

Nu vet du inget om mig, men jag har stor yrkesmässig erfarenhet av våld i nära relationer. Och. Det jag har att säga till dig nu är att du sätter dig och bajsar på män som grupp. Det du säger är att män är jävla djur som slår och utsätter sina kvinnor för terror. Och kvinnor är passiva mähän som bär ansvar för våldsmännens beteende.

Stila till dig, för Satans skull. Du diskuterar i den jävla sketen Tinder-tråd. En tråd om en jävla dejting-app. Men du vill diskutera våld i nära relationer? Och du gör det könsbundet där mannen är våldsutövaren och kvinnan är den som är offer? Och ansvaret ligger på brottoffret pga hennes felval? Så förenklat svartvit är inte alltid verkligheten, vet du. Även män utsätts för våld i relationer. Och personer som lever i samkönade relationer. Och ligger ansvaret på den som utsätts för våldet?

Och. Vad sjutton har det här med Tinder att skaffa? Vad menar du? Personer, könet oaktat, som utövar våld mot folk de lever med är tack och lov en minoritet. En äcklig jävla avart. Eller vad i hela friden surrar du om nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in