Citat:
Ursprungligen postat av
UpAndGo2
Ska vi ha ett jämlikt samhälle och där individen själv, oavsett kön, anses vara den som är sin lyckas smed, får kvinnorna helt enkelt se till att skaffa den partner de vill ha och bli aktiva i sitt sökande och dejtande. Skyllandet på att "så har det alltid varit", fungerar inte längre. Alltså får kvinnor växa upp, ordentligt fundera över partnerval, ta ansvar för detta och sluta belasta samhället för egna felsteg (i den nuvarande omfattningen).
Jag kan tipsa om SVT och miniserien "En våldsam kärlek" i sex delar och som beskrivs: "Våld i nära relationer är ett stort samhällsproblem. I dokumentärserien En våldsam kärlek får vi höra fyra berättelser från kvinnor som är utsatta. Varför är det så få som anmäler sina män? Varför är skulden och skammen så stor? Varför går man inte efter första slaget?"
Vilka är alla dessa kvinnor som sitter på glasberget och grinar för att de är ensamma och oönskade? Och på vilket sätt menar du att kvinnor "belastar samhället för sina felsteg vad gäller partnerval"?
Nu vet du inget om mig, men jag har stor yrkesmässig erfarenhet av våld i nära relationer. Och. Det jag har att säga till dig nu är att du sätter dig och bajsar på män som grupp. Det du säger är att män är jävla djur som slår och utsätter sina kvinnor för terror. Och kvinnor är passiva mähän som bär ansvar för våldsmännens beteende.
Stila till dig, för Satans skull. Du diskuterar i den jävla sketen Tinder-tråd. En tråd om en jävla dejting-app. Men du vill diskutera våld i nära relationer? Och du gör det könsbundet där mannen är våldsutövaren och kvinnan är den som är offer? Och ansvaret ligger på brottoffret pga hennes felval? Så förenklat svartvit är inte alltid verkligheten, vet du. Även män utsätts för våld i relationer. Och personer som lever i samkönade relationer. Och ligger ansvaret på den som utsätts för våldet?
Och. Vad sjutton har det här med Tinder att skaffa? Vad menar du? Personer, könet oaktat, som utövar våld mot folk de lever med är tack och lov en minoritet. En äcklig jävla avart. Eller vad i hela friden surrar du om nu?