Citat:
Ursprungligen postat av
GoggeGogelius
Jo... ...är allmänt skeptisk (av olika skäl) till AA-folk, men en dylik nykter sedan över 10 år sa att "man måste nått botten för att förbli nykter". För mig var det detta DT - att förvandlas till en atom i universum.... går inte att ens beskriva, och efterverkningarna - både fysiska och psykiska - är inte roliga. Hoppas jag har nått min botten iom detta, we´ll see. Risken är väl att det hinner gå en tid och som du skriver "inse att det enbart blir skit av allt om man dricker." låter idag som det mest vettiga man kan tycka. men om ett år...."ett par järn har ingen dött av"... är livrädd för att hamna i de tankarna igen.
Jag tror det kan hjälpa att typ "hjärntvätta" sig själv till att VETA att inget positivt finns med alkohol. Ha en ritual, mantra eller nåt att automatiskt rabla för sig själv så fort ett försök till tanke på att dricka. Man lever bara en gång och alkohol har förstört tillräckligt många liv!
Kanske göra det till en typ av offergåva till universum, avsäga sig detta gift som man trots allt på något plan gillar. Att medvetet avstå det, att skjuta upp belöningen/bedövningen för att få en fin MYCKET bättre framtid