2020-03-11, 23:48
Avstängd
Någon här som vet största möjliga ej dödlig mängd injicerad heroin även för en mycket tolerant person?
Senast redigerad av onopono 2020-03-11 kl. 23:51.
Citera
2020-03-12, 08:44
Medlem
swapzs avatar
Tagit 8-16mg den senaste 2 dagarna, sista linan vid 2-3 i natt. Nu till min fråga: när kan jag ta heroin & få full effekt?
Citera
2020-03-12, 08:56
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Tagit 8-16mg den senaste 2 dagarna, sista linan vid 2-3 i natt. Nu till min fråga: när kan jag ta heroin & få full effekt?

Ska vill inte vara några konstigheter, bara att fylla på..
Citera
2020-03-12, 13:40
Medlem
Krickerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swapz
Jag skulle vänta minst 2 dygn för att få bra effekt.
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Ska vill inte vara några konstigheter, bara att fylla på..
Han menat ju att han har tagit sub.
Citera
2020-03-12, 14:10
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickert
Jag skulle vänta minst 2 dygn för att få bra effekt.

Han menat ju att han har tagit sub.

Ah ok jag missa helt när jag läste
Citera
2020-03-14, 01:38
Medlem
ananasdunks avatar
För några månader sen dog min bästa vän av en heroinöverdos och sen dess har jag försökt ta reda på om det var en olyckshändelse eller ett självmord. Alla omständigheter runt omkring pekar på en olyckshändelse, men jag lyckades ta mig in på hans telefon och såg att han köpt 2 gram heroin, vilket jag tycker känns som ganska mycket? Han dog 2 dagar efter att han köpt heroinet och det fanns väldigt lite kvar. Jag kan även tillägga att han inte hade använt heroin på över 2 år innan han dog.

Är 2 gram brunt heroin en "normal" mängd att använda under två dagar om man röker och snortar det? Vad jag har läst så kan man få mycket spill när man röker det?

Hans obduktion visade även att han inte hade något heroin i blodet (eller något sömnmedel eller alkohol), vilket väl tyder på att det inte var ett självmord? Om han dog direkt borde väl heroinet varit kvar i blodet? Halterna morfin han hade i blodet var 0.2 mikrogram, samt 0.01 mikrogram kodein. Jag har läst en del studier och vad jag förstått så är det inga extrema mängder han hade i blodet, vilket väl borde varit fallet om det var ett självmord?
Citera
2020-03-14, 09:58
Medlem
Yrkesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ananasdunk
För några månader sen dog min bästa vän av en heroinöverdos och sen dess har jag försökt ta reda på om det var en olyckshändelse eller ett självmord. Alla omständigheter runt omkring pekar på en olyckshändelse, men jag lyckades ta mig in på hans telefon och såg att han köpt 2 gram heroin, vilket jag tycker känns som ganska mycket? Han dog 2 dagar efter att han köpt heroinet och det fanns väldigt lite kvar. Jag kan även tillägga att han inte hade använt heroin på över 2 år innan han dog.

Är 2 gram brunt heroin en "normal" mängd att använda under två dagar om man röker och snortar det? Vad jag har läst så kan man få mycket spill när man röker det?

Hans obduktion visade även att han inte hade något heroin i blodet (eller något sömnmedel eller alkohol), vilket väl tyder på att det inte var ett självmord? Om han dog direkt borde väl heroinet varit kvar i blodet? Halterna morfin han hade i blodet var 0.2 mikrogram, samt 0.01 mikrogram kodein. Jag har läst en del studier och vad jag förstått så är det inga extrema mängder han hade i blodet, vilket väl borde varit fallet om det var ett självmord?

Under min absolut mörkaste period så var jag uppe i ett halvt ägg på 5 gram per dag, sköt visserligen. Så jag kan absolut tänka mig att man blossar eller snortar upp 2 gubbar på två dagar, ja.
Citera
2020-03-14, 19:44
Medlem
ananasdunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrkesk
Under min absolut mörkaste period så var jag uppe i ett halvt ägg på 5 gram per dag, sköt visserligen. Så jag kan absolut tänka mig att man blossar eller snortar upp 2 gubbar på två dagar, ja.

Tack för ditt svar! Det känns skönt att höra. Egentligen så spelar det kanske inte någon roll (han är ju död oavsett), men tycker det hade känns ännu jobbigare om det inte var en olyckshändelse.

Hoppas att du är inne i en ljusare period nu.
Citera
2020-03-15, 17:32
Medlem
Citat:

2g heroin på 2 dagar är en ganska liten dos, dom gånger jag tagit återfall har jag legat på 1-2 g om dagen (IV) och när jag var aktiv trippla den dosen.

Om det är självmord eller överdos kan jag inte svara på, men heroin sitter 24h i blodet, om han dött av en överdos borde spår hittas i lårblod
Citera
2020-03-15, 20:57
Medlem
ananasdunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonestAhmed
2g heroin på 2 dagar är en ganska liten dos, dom gånger jag tagit återfall har jag legat på 1-2 g om dagen (IV) och när jag var aktiv trippla den dosen.

Om det är självmord eller överdos kan jag inte svara på, men heroin sitter 24h i blodet, om han dött av en överdos borde spår hittas i lårblod

Okej, när jag läst lite så har jag fått intryck att det var ganska mycket. Skönt att veta att så kanske inte var fallet då.

Det hittades 0.2 mikrogram morfin och 0.01 mikrogram kodein per gram lårblod. Eftersom heroinet hade hunnit omvandlas till morfin i blodet så tänker jag att han kanske inte dog direkt, vilket isåfall skulle kunna indikera att det var en olyckshändelse?
Citera
2020-03-15, 21:23
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:

Med största sannolikhet hade han käkat bensodiazepiner vilket nästan alltid är osaken för överdoser.
Själv rökte jag upp 150mcg fentanyl och sköt i mig 1 gram heroin förra helgen,hade jag tagit benso hade jag varit stendöd.
Citera
2020-03-15, 21:38
Medlem
ananasdunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Med största sannolikhet hade han käkat bensodiazepiner vilket nästan alltid är osaken för överdoser.
Själv rökte jag upp 150mcg fentanyl och sköt i mig 1 gram heroin förra helgen,hade jag tagit benso hade jag varit stendöd.

Nej, inget sådant hittades i hans kropp. Det enda som hittades var heroin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in