Citat:
Ursprungligen postat av
ananasdunk
För några månader sen dog min bästa vän av en heroinöverdos och sen dess har jag försökt ta reda på om det var en olyckshändelse eller ett självmord. Alla omständigheter runt omkring pekar på en olyckshändelse, men jag lyckades ta mig in på hans telefon och såg att han köpt 2 gram heroin, vilket jag tycker känns som ganska mycket? Han dog 2 dagar efter att han köpt heroinet och det fanns väldigt lite kvar. Jag kan även tillägga att han inte hade använt heroin på över 2 år innan han dog.
Är 2 gram brunt heroin en "normal" mängd att använda under två dagar om man röker och snortar det? Vad jag har läst så kan man få mycket spill när man röker det?
Hans obduktion visade även att han inte hade något heroin i blodet (eller något sömnmedel eller alkohol), vilket väl tyder på att det inte var ett självmord? Om han dog direkt borde väl heroinet varit kvar i blodet? Halterna morfin han hade i blodet var 0.2 mikrogram, samt 0.01 mikrogram kodein. Jag har läst en del studier och vad jag förstått så är det inga extrema mängder han hade i blodet, vilket väl borde varit fallet om det var ett självmord?
2g heroin på 2 dagar är en ganska liten dos, dom gånger jag tagit återfall har jag legat på 1-2 g om dagen (IV) och när jag var aktiv trippla den dosen.
Om det är självmord eller överdos kan jag inte svara på, men heroin sitter 24h i blodet, om han dött av en överdos borde spår hittas i lårblod