Citat:
Ursprungligen postat av
ghettojesus
Hur länge har du gått på heroin? När jag blev häktad tog det närmare 5 månader att återhämta sig. Grejen med just heroin är ju att du får inte avtändning för att grejerna går ur kroppen som med andra droger utan du får avtändning för att receptorerna skriker efter grejer och det håller på länge.
Så tycker du att avtändningen är piece of cake har du inte blivit fysiskt beroende av de. Efter dagligt bruk i ca 6 månader brukar man bli hooked, generellt säger man att slutar man innan man gått på de ett halvår går det ganska enkelt då är de som du säger några dagar av obehag
Alltså, att receptorerna skriker efter grejer länge är inget konstigt, blir samma när man slutar med nikotin, suget efter nikotin sitter kvar i månader.
Många säger till och med att nikotin är svårare att sluta med, många lyckas sluta med opiater, få lyckas sluta med nikotin.
Jag pratar om avtändningen, som håller i några dagar, jag har svårt att förstå den ständiga jakten efter heroin, det är klart man inte vill må piss, men står fast vid att man kan bita ihop och lida i några dagar om man vill sluta.
Det är därför jag menar att underliggande problem ligger och spökar, många mår helt enkelt bra av opiater, de blir mer sociala, mer självsäkra och framåt.
De klarar inte av att vara sig själva, när dem väl slutar.