2024-07-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ghettojesus
Hur länge har du gått på heroin? När jag blev häktad tog det närmare 5 månader att återhämta sig. Grejen med just heroin är ju att du får inte avtändning för att grejerna går ur kroppen som med andra droger utan du får avtändning för att receptorerna skriker efter grejer och det håller på länge.

Så tycker du att avtändningen är piece of cake har du inte blivit fysiskt beroende av de. Efter dagligt bruk i ca 6 månader brukar man bli hooked, generellt säger man att slutar man innan man gått på de ett halvår går det ganska enkelt då är de som du säger några dagar av obehag
Alltså, att receptorerna skriker efter grejer länge är inget konstigt, blir samma när man slutar med nikotin, suget efter nikotin sitter kvar i månader.
Många säger till och med att nikotin är svårare att sluta med, många lyckas sluta med opiater, få lyckas sluta med nikotin.

Jag pratar om avtändningen, som håller i några dagar, jag har svårt att förstå den ständiga jakten efter heroin, det är klart man inte vill må piss, men står fast vid att man kan bita ihop och lida i några dagar om man vill sluta.
Det är därför jag menar att underliggande problem ligger och spökar, många mår helt enkelt bra av opiater, de blir mer sociala, mer självsäkra och framåt.
De klarar inte av att vara sig själva, när dem väl slutar.
Citera
2024-07-18, 23:51
Medlem
Mindecembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombah
Alltså, att receptorerna skriker efter grejer länge är inget konstigt, blir samma när man slutar med nikotin, suget efter nikotin sitter kvar i månader.
Många säger till och med att nikotin är svårare att sluta med, många lyckas sluta med opiater, få lyckas sluta med nikotin.

Jag pratar om avtändningen, som håller i några dagar, jag har svårt att förstå den ständiga jakten efter heroin, det är klart man inte vill må piss, men står fast vid att man kan bita ihop och lida i några dagar om man vill sluta.
Det är därför jag menar att underliggande problem ligger och spökar, många mår helt enkelt bra av opiater, de blir mer sociala, mer självsäkra och framåt.

Har använt dagligen i 11 år. Skulle inte kunna tänka mig att leva utan opi. Har försökt sluta seriödt några gånger. Höll upp i någon månad en gång och då mådde jag fortfarande extremt dåligt dag 30. gick ner 15kg och fick blödande magsår. Opioiderna håller mig jämn. Mår aldrig bra, men aldrig dåligt. Och för mig är det så jävla värt att slippa må kasst om jag bara behöver offra några få bra dagar jag skulle haft.
Citera
2024-07-19, 11:59
Medlem
Citat:
Mortel behöver du inte, räcker med fingrarna eller en kniv

Mja, vissa av stenarna är sjukt hårda och går inte att krossa med fingrarna, så en kan undra vad det är för något, detta är tydligen 60-65% rent (Indiskt).
Citera
2024-07-22, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cainer123
Mja, vissa av stenarna är sjukt hårda och går inte att krossa med fingrarna, så en kan undra vad det är för något, detta är tydligen 60-65% rent (Indiskt).

Tror inte det är från Indien, utan är nog från Afghanistan som det mesta.

Men hur ser det ut nu efter talibanerna tagit över och förbjudit opium odlingar??

Polisen sa ju att heroinet skulle ta slut nu i sommar, har sett priserna gått upp lite online men har ingen koll på dope nuförtiden.

Är det dyrt och väldigt utblandat nu? Finns säkert kvar afghanskt nr 3 heroin framöver med, vad ska talibanerna odla istället??
Har hört att dom börjat framställa Crystal Meth men jag kan inte förstå varför det är ok men inte opium.
Citera
2024-07-22, 14:34
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Tung är du. Håller du dig fortfarande?

Yes! Och jag åkte till behandlingshem frivilligt
Citera
2024-07-22, 18:12
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Tror inte det är från Indien, utan är nog från Afghanistan som det mesta.

Men hur ser det ut nu efter talibanerna tagit över och förbjudit opium odlingar??

Polisen sa ju att heroinet skulle ta slut nu i sommar, har sett priserna gått upp lite online men har ingen koll på dope nuförtiden.

Är det dyrt och väldigt utblandat nu? Finns säkert kvar afghanskt nr 3 heroin framöver med, vad ska talibanerna odla istället??
Har hört att dom börjat framställa Crystal Meth men jag kan inte förstå varför det är ok men inte opium.
Kvalitén på heroinet i Sthlm har varit densamme nu i ca 3 år. Kvalitén gick ner lite för ca 4 år sedan, men det har varit stabilt nu i 3 år. Finns hur mkt som helst, inte märkt av något.
Citera
2024-07-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Kvalitén på heroinet i Sthlm har varit densamme nu i ca 3 år. Kvalitén gick ner lite för ca 4 år sedan, men det har varit stabilt nu i 3 år. Finns hur mkt som helst, inte märkt av något.

I Göteborg har kvaliten på heroinet minskat markant sedan talibanerna tog över, nu känner man knappt smaken av heroin och en tjock hinna sätter sig i halsen pga allt skit som dom bankat med. Negrerna har märkt att istället för att sälja äggen direkt till kunder så öppnar dom och späder ut så mycket de går tills kunderna inte klagar
Citera
2024-07-22, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombah

Nej som sagt den håller inte i några dagar, du kan omöjligt varit beroende av heroin om dom kommer med de påståendet.

Kör du på några veckor och lägger av tvärt så går de över på ett par dagar men det gör det inte när du gått på de i år, de mest akuta som rännskitan osv går över på några dagar men se tog säkert 7-8 månader innan jag fick tillbaka orken att ens kunna lyfta på fötterna, kunna sova på nätterna, fick matlust tillbaka, de psykiska suget kommer aldrig försvinna.

Jag gick på tjack i flera år dagligen och där blir de som du säger att de går över efter några dagar. Man skiter diaree och sover några dagar sen är man som ny igen, heroinet är långt ifrån densamma
Citera
2024-07-22, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cainer123

Det är inte 60% rent och antagligen inte indiskt heller. Har fått en sort senaste dagarna som faktiskt var såpass hård att man behövde använda kniv/tång för att knäcka. Kvaliten var ok, runt 15% kanske. Ägget var märkt "OK3"
Citera
2024-07-23, 02:22
Medlem
Citat:
Det är inte 60% rent och antagligen inte indiskt heller. Har fått en sort senaste dagarna som faktiskt var såpass hård att man behövde använda kniv/tång för att knäcka. Kvaliten var ok, runt 15% kanske. Ägget var märkt "OK3"

Så 15% räknas som ok kvalitet nuförtiden?
Trist men är inte förvånad.

Min vän beställde nyligen smack (nr 4 heroin) direkt från Asien och det skulle vara 90%+ direkt från labbet i gyllene triangeln. Jar lagt heroinet på hyllan för många år sedan men jag kan ta dope nån gång varannat år så jag tog en näsa av detta på ca 40mg och det var ruskigt bra och inga rc/fenta i.
Kostade ca 1000kr/g från Asien (tror det var Burma) så det var en stor risk med tullen men min vän beställde bara par gram. Finns på Archetyp.
Senast redigerad av CubanLinks 2024-07-23 kl. 02:31.
Citera
2024-07-24, 03:53
Medlem
TheNightTrippers avatar
Citat:
Nej som sagt den håller inte i några dagar, du kan omöjligt varit beroende av heroin om dom kommer med de påståendet.

Kör du på några veckor och lägger av tvärt så går de över på ett par dagar men det gör det inte när du gått på de i år, de mest akuta som rännskitan osv går över på några dagar men se tog säkert 7-8 månader innan jag fick tillbaka orken att ens kunna lyfta på fötterna, kunna sova på nätterna, fick matlust tillbaka, de psykiska suget kommer aldrig försvinna.

Jag gick på tjack i flera år dagligen och där blir de som du säger att de går över efter några dagar. Man skiter diaree och sover några dagar sen är man som ny igen, heroinet är långt ifrån densamma

Jag håller faktiskt med den andra användaren det är otrolig individuellt hur man blir när man slutar/pausar, jag har hållit på i 6-7 år och dom sista månaderna legat på ett ägg var fjärde dag från samma stad som du, jag har haft svårt och få det och räcka 4 dagar.
ÅMen i helgen skall jag börja jobba i ett annat land en liten period, så jag la ner för lite över en vecka sen och tog lyrica i en vecka och nu är det någon dag utan lyrica och jag känner mig ändå helt okej nu. Bara lite nedstämd och allt känns lite meningslöst men något speciellt sug efter det har jag inte fått.

Jag tror inte ens att jag är fysisktberoende, trots att det blivit några år med plåten, jag är ju sjuk på morgonen när jag vaknar och får och sitta och jaga en halvtimme innan jag blir frisk men efter att inte rökt på en vecka nu så kan jag hålla med om att det är värre och inte ha nikotin.

Det skall bli intressant och se i morgon för som sagt har jag inte rökt på en vecka och min senaste paus på några dagar var i julas och innan det så var det förra semestern, men jag hittade en halvgubbe i en skål förut som jag rökte upp utan och tänka mig för, för det sägs ju att avtändningen skall börja om från början om man gör så som jag gjorde, men jag faktiskt inte ens det minsta rädd att det skall bli så, men det återstår och se.
Citera
2024-07-26, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheNightTripper
Jag håller faktiskt med den andra användaren det är otrolig individuellt hur man blir när man slutar/pausar, jag har hållit på i 6-7 år och dom sista månaderna legat på ett ägg var fjärde dag från samma stad som du, jag har haft svårt och få det och räcka 4 dagar.
ÅMen i helgen skall jag börja jobba i ett annat land en liten period, så jag la ner för lite över en vecka sen och tog lyrica i en vecka och nu är det någon dag utan lyrica och jag känner mig ändå helt okej nu. Bara lite nedstämd och allt känns lite meningslöst men något speciellt sug efter det har jag inte fått.

Jag tror inte ens att jag är fysisktberoende, trots att det blivit några år med plåten, jag är ju sjuk på morgonen när jag vaknar och får och sitta och jaga en halvtimme innan jag blir frisk men efter att inte rökt på en vecka nu så kan jag hålla med om att det är värre och inte ha nikotin.

Det skall bli intressant och se i morgon för som sagt har jag inte rökt på en vecka och min senaste paus på några dagar var i julas och innan det så var det förra semestern, men jag hittade en halvgubbe i en skål förut som jag rökte upp utan och tänka mig för, för det sägs ju att avtändningen skall börja om från början om man gör så som jag gjorde, men jag faktiskt inte ens det minsta rädd att det skall bli så, men det återstår och se.

Lyrica är dock känt för att vara just det ultimata drogen att ta för att få bort dom flesta symptomen och lyckas man balansera det väl så kan man få en lindrig avtändning

Sen är det såklart väldigt individuellt, av vad jag har sett så brukar tjejer av någon anledning få det mycket lindrigare än män, och om du är en av dom få män som lyckas klara dig utan några större symptom så är det bara att gratulera

Varje gång jag lagt av utan att ta några som helst preparat så har svårigheten med sömn och den konstanta orkeslösheten varit otroligt ihängande

Under dessa 6-7 år hur länge har du hållit dig ren? Och har du inte funderat på laro istället för att år in och år ut gå på skiten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in