2020-03-15, 21:43
Medlem
CissiWallins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ananasdunk
Nej, inget sådant hittades i hans kropp. Det enda som hittades var heroin.

Tycker 2g är rätt mycket att få i sig på en helg om man inte använt på flera år.
Citera
2020-03-15, 21:44
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ananasdunk
Nej, inget sådant hittades i hans kropp. Det enda som hittades var heroin.
Ofan,beklagligt hur eller hur
Citera
2020-03-16, 05:39
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Någon här som vet största möjliga ej dödlig mängd injicerad heroin även för en mycket tolerant person?
Eftersom skillnaderna på hur mycket folk i grunden tål eller ens behöver för att känna av har så bred marginal men skillnaden mellan liv och död är så pass definitiv skulle jag undvika att ställa dessa typer av frågor här.
Citera
2020-03-17, 08:31
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Med största sannolikhet hade han käkat bensodiazepiner vilket nästan alltid är osaken för överdoser.
Själv rökte jag upp 150mcg fentanyl och sköt i mig 1 gram heroin förra helgen,hade jag tagit benso hade jag varit stendöd.

Hur länge efteråt kan man detektera fenta? Tänkte i fall den döde vännen fått fentaspetsat heroin?
Citera
2020-03-17, 08:54
Medlem
Såg en person med nåt jag bara hört talats om och inte sett förut. En heroinvape. Såg ut som en liten ölflaska, Tror den hade fäste för hans Iphone på sidan "flaskan". Han sade nåt som jag uppfattade det.
Hann inte fråga något om priser eller hur mycket mängd den innehöll men det såg himla smidigt ut.Frpgade varifrpn han kommit över den och han nämnde han ibland beställt från England men även att det fanns någon inrikesshop.

Ni som är innehavare av en heroinvape, kan ni påtala plus- och minussaker med den?
Kan den t.ex. användas som substitut om man injicerar dagligen?
Det här vill jag och säkert fler med mig vet mer om.
Så ni som har en eller känner till det hela ändå. Priser, ur länge skulle den stå sig i fall man skjuter 1 gram om dagen av potent h annars?
Citera
2020-03-17, 11:56
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicketsomgorenglad
Hur länge efteråt kan man detektera fenta? Tänkte i fall den döde vännen fått fentaspetsat heroin?
Funderade faktiskt också på det men eftersom fentanyl har längre halveringstid än heroin så är det inte trolig.(Halveringstiden är 20–27 timmar för fentanyl medans heroins halveringstid ligger på 2-3 timmar)
Citera
2020-03-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Funderade faktiskt också på det men eftersom fentanyl har längre halveringstid än heroin så är det inte trolig.(Halveringstiden är 20–27 timmar för fentanyl medans heroins halveringstid ligger på 2-3 timmar)

Då kan det uteslutas. Beklagar sorgen, ananasdunk.
Citera
2020-03-18, 13:17
Medlem
Hallå, någon med lite rutin som har lite tips till mig?

Har kört iv några gånger men är inte så glad för sprutor och nuförtiden lever jag typ svenssonliv och knarkar bara lite ibland i smyg, så nålmärken funkar inte, inte i venen iaf.

Har aldrig lärt mig tekniken att röka på folie heller. Back in the dags gjorde jag så att jag krossade en liten Sten till pulver. Smulade ut typ 50% av tobaken i en cigg så att den blev helt slapp, tog ut filtret. Dammsög upp pulvret bland den i ciggen kvarvarande tobaken genom att suga i filteränden och använda ciggen som dammsugarrör. Och sedan helt enkelt rökte ciggen. Fungerade bra men som jag har förstått det ett jävla waste då man förlorar mycket.

Har träffat en och annan gammal jonkare som har kört intramuskulärt pga dåligt med vener. Det kanske hade varit ett alternativ för mig? Har aldrig testat med heroin, bara satt ketamin IM, och så steroider då.

Har nog ingen direkt opiattolerans, händer väl någon gång eller två i månaden att jag käkar några 10mg oxycontin.
Beställde 0,25. Har ingen aning om hur långt det räcker, om det är en enda dos eller om det räcker till att vara lite skön några gånger. Förstår att det beror på intagssätt. Snorta är väl också likställt med att slösa en del? Antar att det bästa är att skjuta och annars röka på folie med bra teknik. Men bra teknik på foliet har jag som sagt inte.

Bonusfråga: Överväger att ta mig en kväll för mig själv med en lapp syra. Har läst någongång en snubbe som brukade ta några oxycontin till syratrippen och att det var nice. Kan tänka mig att det är en nice touch till trippen med lite opiatrus, att det också minskar risken för negativa tankebanor/sneande. Så jag har spånat lite på att spara detta jonket och ha det ihop med syratrippen. Antar att det inte fungerar som trippdödare såsom tex benzo. Så vad säger ni om detta? Någon som testat?

Tacksam för lite allmäna råd och vägledning.
Citera
2020-03-18, 20:38
Medlem
Yrkesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasse-tapir

Har kört iv några gånger men är inte så glad för sprutor och nuförtiden lever jag typ svenssonliv och knarkar bara lite ibland i smyg, så nålmärken funkar inte, inte i venen iaf.

Har aldrig lärt mig tekniken att röka på folie heller. Back in the dags gjorde jag så att jag krossade en liten Sten till pulver. Smulade ut typ 50% av tobaken i en cigg så att den blev helt slapp, tog ut filtret. Dammsög upp pulvret bland den i ciggen kvarvarande tobaken genom att suga i filteränden och använda ciggen som dammsugarrör. Och sedan helt enkelt rökte ciggen. Fungerade bra men som jag har förstått det ett jävla waste då man förlorar mycket.

Har träffat en och annan gammal jonkare som har kört intramuskulärt pga dåligt med vener. Det kanske hade varit ett alternativ för mig? Har aldrig testat med heroin, bara satt ketamin IM, och så steroider då.

Har nog ingen direkt opiattolerans, händer väl någon gång eller två i månaden att jag käkar några 10mg oxycontin.
Beställde 0,25. Har ingen aning om hur långt det räcker, om det är en enda dos eller om det räcker till att vara lite skön några gånger. Förstår att det beror på intagssätt. Snorta är väl också likställt med att slösa en del? Antar att det bästa är att skjuta och annars röka på folie med bra teknik. Men bra teknik på foliet har jag som sagt inte.

Bonusfråga: Överväger att ta mig en kväll för mig själv med en lapp syra. Har läst någongång en snubbe som brukade ta några oxycontin till syratrippen och att det var nice. Kan tänka mig att det är en nice touch till trippen med lite opiatrus, att det också minskar risken för negativa tankebanor/sneande. Så jag har spånat lite på att spara detta jonket och ha det ihop med syratrippen. Antar att det inte fungerar som trippdödare såsom tex benzo. Så vad säger ni om detta? Någon som testat?

Tacksam för lite allmäna råd och vägledning.

Spara varorna fram till att trippen börjar dala istället, helt onödigt att kombinera syra med något annat än möjligtvis mdma.

Sedermera så har du ju platser på kroppen där nålstick inte syns nämnvärt om du inte trampar runt barfota eller i shorts. Nämligen på fötterna, den långa venen mitt på smalbenet alternativt knävecket. Opiater ska tas IV eller, om det gäller Oxy och Metadon, oralt om man inte vill slussa.
Citera
2020-03-19, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tasse-tapir

Har kört iv några gånger .................................................. ......

....................Tacksam för lite allmäna råd och vägledning.

Har du den renaste formen av heroin, det ljusa man ej behöver tillsätta syra för att lösa så kan du sätta det IM. Du går miste om den initiala rushen men komforten får du ändå. Visst försvinner en del som slöseri jämfört med IV.
Har tagit IM en del gånger när det inte funnits utrymme för stasning. Kör då högt uppe rakt från sidan hela kanylens längd i deltamuskeln.

Instämmer även i det yrkesk skriver, knävecket är ett bra exempel på ställe som inte kommer att få någon att reagera även om det skulle bli nåt litet märke nåt dygn.

Samt 0.25g kan om det är bra potens i det räcka för 4-5 st injektioner ifall din tolerans inte är så hög. Säg att det kan bli 4 drägliga stunder om du sätter det IM. Brasklappen ang. det är att det är så himla individuellt. Det är alltid bättre att ta för lite än för mycket för då kan man alltid fylla på.
Annars kan du börja leta efter vapeheroin. Det är det nyaste på opiatmarknaden. Var dock försiktig hur du än väljer att göra.
Citera
2020-03-19, 09:24
Medlem
Yrkesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicketsomgorenglad
Har du den renaste formen av heroin, det ljusa man ej behöver tillsätta syra för att lösa så kan du sätta det IM. Du går miste om den initiala rushen men komforten får du ändå. Visst försvinner en del som slöseri jämfört med IV.
Har tagit IM en del gånger när det inte funnits utrymme för stasning. Kör då högt uppe rakt från sidan hela kanylens längd i deltamuskeln.

Instämmer även i det yrkesk skriver, knävecket är ett bra exempel på ställe som inte kommer att få någon att reagera även om det skulle bli nåt litet märke nåt dygn.

Samt 0.25g kan om det är bra potens i det räcka för 4-5 st injektioner ifall din tolerans inte är så hög. Säg att det kan bli 4 drägliga stunder om du sätter det IM. Brasklappen ang. det är att det är så himla individuellt. Det är alltid bättre att ta för lite än för mycket för då kan man alltid fylla på.
Annars kan du börja leta efter vapeheroin. Det är det nyaste på opiatmarknaden. Var dock försiktig hur du än väljer att göra.

Do enlighten me, vad är vapeheroin för någonting?
Citera
2020-03-19, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrkesk
Do enlighten me, vad är vapeheroin för någonting?

Det är att man har en vapeolja som innehåller heroin. Har inte testat själv men sett folk som har såna vapes.
De är batteridrivna och oljan hettas upp och man inhalerar den, verkar vara optimalt om man har en bra olja och uppvärmaren/förbrännaren rätt inställd.
I den här videon:
https://www.youtube.com/watch?v=ZH_ENzoRx4Q
-visas att de kan se ut som de vapes man röker cannabis i.
Såg en annan modell där man kopplade på sin mobil och via en app styrde temperatur och evt. något mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in