2020-02-29, 18:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
A 160 sid 24

Två tops. Vä frontsida på tvättmaskin i källare
Forums materia/nr: 201801008141
För en av topsen erhölls indikation på blodförekomst, men vid
utförd DNA-analys kunde DNA som kan jämföras mot person
inte påvisas. För den andra topsen kunde blod inte påvisas.

En tops. Frontlucka på tvättmaskin i källare
Forums materia/nr: 201801008142
Blod kunde inte påvisas.

Vidare diskussion avslutad för min del.

Hmm, det var ju inte mycket att hänga i julgranen precis, Stockholms blodbad står sig än verkar det som om.

Ser framemot den tekniska delen av rättegången, forensikerna lär få slita hårt för att hålla Hiding på gott humör.
Citera
2020-02-29, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalaSthlm
Hörrni. Ber om ursäkt om detta avhandlats redan i tråden (plöjer genom FUP och följer NAs bevakning av rättegången så följa tråden har tyvärr blivit lidande denna vecka) men jag reagerar på att Stefan plötsligt säger i förhör att han träffade Lena på MÅNDAGSKVÄLLEN (!!!). Se Aktbilaga 147, högt upp på sid 677 förhör den 12 sept 2019.

Som i så många andra förhör försöker FL få SD att minnas när han sist träffade Lena och som vanligt svamlar han på om att han inte riktigt minns ( troligen fredag, kanske lördag morgon). Citat från förhöret:
FL1: Det...alla andra som pratar dom minns sista gången dom träffade henne, när dom pratade med henne, dom...dom minns ju det här vad kommer det sig att du inte minns det här Stefan?
MT: Ja varför någon annan minns det...det vet inte jag...jag vet ju att vi hade kontakt på kvällen där...måndag...på måndag kvällen....eh...det vet jag.

FL reagerar inte på att han nu säger (försäger sig???) måndag istället fredag/lördag utan frågar vidare om vad Lena visste om USA-resan. Några rader längre ner frågar hon igen och då är han tillbaka på fre/lör:

FL1: Men när träffa du Lena sista gången? Tänk efter Stefan.
MT: Ja jag har tänkt efter många gånger för det är inte första gången jag får den frågan och jag vet inte. Det jag vet med säkerhet är fredagen...
(Tystnad)
MT: Jag tror även lördagen...lördagmorgon är mycket mycket mycket sannolikt...lördag morgon. Sen tror jag inte det är nåt mer men det kan vara det.
/.../

Är det nån mer än jag som reagerar på att Stefan här faktiskt säger att han träffade Lena samma kväll hon blev mördad dvs måndagen? Och ingen reaktion från FL?!

Gissar att någon annan redan svarat dig, men han säger alltså ”kontakt på måndagskvällen”, inte att de träffats då.
Citera
2020-02-29, 18:20
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Från FUP.
I den hemliga telefonavlyssningen mellan SD och JG då beskriver JG att han kontinuerligt raderar information ur sin telefon och dator. Historik bland annat, så att inte polisen ska se vad han surfar på. Samt meddelanden som han och SD skickar mellan varandra.

Bland annat sådant som handlar om Mandy raderar han - vem är Mandy? Eller är det en porrsajt som heter så? Har det framgått?

Chockerande osmart drag det där, att radera saker ur sin telefon, mitt under pågående polisförhör och mordutredning. Han i egenskap av SDs närmsta vän (och dessutom vän med HD och Lena) är ju högintressant för polisen, det måste han väl ha fattat??

Fullständigt normalt att radera gamla mail vill jag påstå. Varför ska man ha kvar det? Man lagrar undan saker man behöver spara men dit hör inte gammal konversation.

Jag sparar aldrig några mail. Det måste vara människor med konstig separationsångest som inte kan göra sig av med rubbish. Good riddance to bad rubbish!
Citera
2020-02-29, 18:21
Medlem
Smhfs avatar
Jag har för mig att ngn påstod att HD betalat spabadet, vilket inte stämmer enligt huvudprotokollet, aktb 145 s 361.

Utdrag av SD:s Allkonto, 2018-01-08 2018-01-08 Spabad -30 000,00
Citera
2020-02-29, 18:25
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Svarta marknaden eller import eller.frikostig läkare.

Tack för att du hjälpte mig att tänka! Ja, alla dessa varianter är förstås plausibla.
Citera
2020-02-29, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
HD i förhör innan LW hittats:

19/5 -18: "Eh.. å bara vetskapen av att han ville avsluta det här mycket tidigare gjorde att det kändes mycket lättare, men hade han sagt det ah men då hade det kunna vart ord bara.. men eftersom hon också sa det, att han ville avsluta det här, eh.. så.. eh.. å det hon skriver då det framkommer ...ah men.. där.. ah.. det bara kän.. hon är inte frisk. Hon är inte frisk, jag förstår att han vill ta sig från det men att det inte gick. Eh.."

HD återkommer hela tiden till att LW inte "är frisk". Och här ovan, att det "inte gick" att ta sig från det.
- Försöker hon övertyga sig själv att SD hade hotats av en "sjuk" LW som ett sätt att rättfärdiga mordet?

V:Ah jag kan inte komma på att det har varit nått mer efter det.. för då.. jag har gått hos en samtalsterapeut och det här är ju nått som vi har pratat mycket om under åren och hon sa bara det att.. vet du vad, så länge du håller på o skriva så kommer hon o fortsätta för det här.. jag har inte träffat henne som hon säger, men jag bedömer utifrån det säger.. det här är en sjuk människa. Det här är en riktigt sjuk människa som du har träffat på, eh.. så svara inte..
F:Näe.
V:hon kommer inte o sluta förens du ger dig
"

Samtalsterapeuten har uppenbarligen misslyckats med att inta ett objektivt förhållningssätt i samtalet med sin klient.
Det är många i vittnesförhören som, oberoende av varandra, har uttryckt tankar om att Lena inte var psykiskt frisk, trots att denna FUP handlar om en annan persons göranden. Jag har bara hunnit läsa en liten del av FUP:en men detta framgår redan utifrån vad flera av hennes arbetskamrater, hennes bror och, inte minst, Lena själv sagt. Så terapeuten hade kanske inte så fel....
Citera
2020-02-29, 18:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Ok, du kan förmodligen detta bättre. Fick inte ihop bilden med trädet, MGMs längd och en hantel.
Verkligen inte jag heller. Vad som tidigare framgått är det en ek som skadats. Inte ens med ett dubbelfattat mycket hårt slag med ett basebollsträ åstadkoms dom skadorna eftersom barken på Ek är (kokosnöts)trådig som vore den armerad.

Såtillvida det saknade barkbitarna inte pillades bort av teknikerna för analys vilket vid eftertanke är sannolikt.

Är det inte fallet bör redskapet varit av metall, tungt, slagen kommit från sidan och trubbigt eftersom snittyta saknas..

Har ni en tillgång till en Ek så gå ut att testa vettja.

Det är ett stort aber för Åkl om inte mordvapnet som påståtts avsatt märkena på trädet går identifiera.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-29 kl. 18:40.
Citera
2020-02-29, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jag funderar på om inte den (gissningsvis) legitimerade läkaren som (eventuellt) förskrivit dessa läkemedel åt HD skulle ha reagerat om medicinen intogs i rejält raskare takt än vad som ordinerats? Eller har SD möjligen haft någon annan form av tillgång till (åtminstone vissa) av dessa medikamenter, spekulerar jag? Var skulle han i sådant fall ha fått tag i dem kan man undra?

Är ganska lätt att uppsöka läkare som 40+ skötsam arbetande medelklassperson utann tidigare missbruksproblem och då få förskrivet tex insomningstabletter eller "lugnande" eller sömnpiller. Han kan mycket väl ha gått och fått det på recept själv men sen administrerat det i fruns kvällsdosett istället för att själv använda det förskrivna. till exempel.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Telefonsamtal Hanna -Jerry 2019-08-2720:36:30, PM, 2019-10-1715:29 diarienr: 5000-K574218-18
60
HO: Ja.
GG: Eh.. och Marko är polis och..
HO: Ja,jag vet ju det.
GG: Han.. han har ingen.. ingen mer information om fallet men..
I-ID: Nej.
GG: Det han.. han sa till mig att han försa sig och det ska jag inte säga till nån,så att säga men..
I-ID: Nej.. nej.
GG: Som han har förstått eh...Åsa har lämnat över och eh....han..han vet inte men han sa det kan mycket väl vara varför det tas om och att den nya åklagaren har lagt fram nånting på ett annat sätt eller jag har ingen aning men han sa att.. man har sett med nya ögon kanske och..eh... men det..
HO: Okej..ja..
GG: Ja..
HO: För det är ju i alla fall hon som har svarat mig under dagen idag.
GG: Ja.
DD: Eh jag har haft kontakt med henne idag och hon har svarat mig eh..när jag mejlar henne.. så svarar hon.
GG: Mm-hmm..
I-ID: Då är det hon som svarar..
GG: Mm-hmm...ah det var hyggligt av henne..
HO: Ja.. eh....
GG: Det behövde hon absolut inte göra.
HO: Jo det behöver hon visst göra för det har och göra med barnen och huset och.. eh.. grejer till dom.. så att eh..
GG: Ja..
HO: Eh.. så att.. eller.. måste,måste hon väl inte men nej..
GG: Ah..ah..
HO: Ja.. det är klart att dom.. dom vill ju inte vara elaka även om dom har betett sig som svin

Vad är Marko för polis som försa sig till JG.

Nu börjar det bli lite för många privata poliskontakter inblandade.

I ett avlyssnat telefonsamtal mellan JG och Stefan nämnd Marko igen. Känns inte bra.
Nån som kommit fram till vem han är? Känns som det är en av JGs bekanta.

Men det är mycket hysh hysh...dom anar nog att dom kanske är avlyssnade.

” ST: Marko brukar du eeh... Marko brukar du ta upp
JE: .. ja men.. ja men du Marko vill jag inte nämna i.. i.. jag var.. jag var jävligt nära att säga Marko om.. om..
Citera
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Lena sårade hans hustru genom att avslöja affären två gånger med detaljerad information. P g a av hämnd och kände triump enligt egen utsago. Hon brydde sig alltså inte ett dugg över att hon förstörde en familj med två barn. Hon skulle låtit SD vara ifred efter han valt att återgå till hustrun.

Var det inte nog med att hon svek HD i över 6 år med hennes man? Dessutom hade affärer med andra upptagna män. HD är inte den enda kvinnan Lena hjälpt till att krossa. T o m hennes egen dotter tycker att hon är promiskiös och hade flyttat ut den senaste månaden innan mordet. NW bodde redan hos sin far sedan två år tillbaka. Det var bara en tidsfråga innan Ar*n följde efter. Hon kunde inte ens ta hand om sina barn för att hon prioriterade karlar och geocaching över allt annat.

Så nej jag tror inte andra kvinnor vill jämställas med Lena. De skulle aldrig vilja att omvärlden tror att de betedde sig lika illa och gränslöst som Lena. Det är också väldigt få kvinnor som är som Lena. Turligt nog. Vill du bli likställd som Lena och satt under samma kategori kanske? Skulle inte det vara en förolämpning för dig? Svara ärligt nu.

Nu ljuger du igen. Lena avslöjade INTE affären två gånger. HD avslöjade affären första gången.
Citera
2020-02-29, 18:47
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
På tal om ingenting:

Forts samtal SD och KN sid 41, Aktbil 154:

"K: för han går väl ganska hårt åt dig på tlashback om jag förstod det rätt den där Sherlock
holmes
S: jag har hört det, han talar en hel del om hur lite snopp jag har
K: jaha, har ni geocashat så pass
"

Haha, tack för att du länkade till detta! Det behövdes i allt annat sorgsamma och hemska vi får uppleva.
Citera
2020-02-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Verkligen inte jag heller. Vad som tidigare framgått är det en ek som skadats. Inte ens med ett dubbelfattat mycket hårt slag med ett basebollsträ åstadkoms dom skadorna eftersom barken på Ek är (kokosnöts)trådig som vore den armerad.

Såtillvida det saknade barkbitarna inte pillades bort av teknikerna för analys vilket vid eftertanke är sannolikt.

Är det inte fallet bör redskapet varit av metall, tungt, slagen kommit från sidan och trubbigt eftersom snittyta saknas..

Har ni en tillgång till en Ek så gå ut att testa vettja.

Det är ett stort aber för Åkl om inte mordvapnet som påståtts avsatt märkena på trädet går identifiera.
Sakkunnig? Vilken termin på jurist programmet lär man ut detta?

Har du Mr EFYT testat själv eller?

Finns nog teorier om vad som är mordvapnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in