2020-02-29, 17:14
Medlem
sommarljums avatar
Från FUP.
I den hemliga telefonavlyssningen mellan SD och JG då beskriver JG att han kontinuerligt raderar information ur sin telefon och dator. Historik bland annat, så att inte polisen ska se vad han surfar på. Samt meddelanden som han och SD skickar mellan varandra.

Bland annat sådant som handlar om Mandy raderar han - vem är Mandy? Eller är det en porrsajt som heter så? Har det framgått?

Chockerande osmart drag det där, att radera saker ur sin telefon, mitt under pågående polisförhör och mordutredning. Han i egenskap av SDs närmsta vän (och dessutom vän med HD och Lena) är ju högintressant för polisen, det måste han väl ha fattat??
Citera
2020-02-29, 17:15
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
HD saknar helt trovärdighet i polisförhören. Kommer hon att höras i tingsrätten, så blir det mycket intressant att höra vad hon då kommer att säga till SD:s fördel eller nackdel. HD vet exakt vad som har hänt LW.

Hon har fått 15 minuter det är den kortaste tiden som vittnen tilldelats. Att jämföra med de som ska grillas i 2 timmar.
Jag tycker det är alldeles givet att hon kommer att åberopa jävsituation visavi Stefan och bara förklara sina egna göranden vid tiden för brottet.
Citera
2020-02-29, 17:21
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Så himla läskig verkar han inte ha tyckt att situationen var:

"Han fortsätter efter kontakten med oss in i skogen bredvid bron mot motorvägen och säger att han ska fortsätta leta efter ungdomarna medan vi tycker han ska gå hem. "

"Det stämmer inte för mig, det hela förefaller mycket märkligt och jag frågar honom varför han gått tillbaka om han tidigare känt sig förföljd och trodde att han skulle bli rånad, han svarar något i stil med att då springer jag bara ut i skogen, jag har ficklampa och det tror jag inte dem som förföljer mig har så det är lätt att springa ifrån dem då. "

Varför ringde han överhuvudtaget polisen? Han verkar ju inte oroad.

Han ville väl plantera info om att det rör sig lite löst, opålitligt och hotfullt folk på nätterna i området. Som presumtiva gärningsmän till hemska dåd som kommer att utföras inom snart framtid..
Citera
2020-02-29, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Helt oansvarigt att lämna en knockad fru m två mycket små barn, varav vi fått höra att det ena sover dåligt p.g.a. kolik som sedan visar sig vara glutenintolerans. Ovanpå vad de gör mot varandra menar jag.

GUD, den aspekten hade jag inte ens tänkt på. Fruktansvärt! Tänk när dom små tjejerna vaknade på natten och sökte sig till föräldrarnas sovrum. Pappan är puts väck (ute och ränner runt mitt i natten och kn-llar), mamman är utslagen och okontaktbar. Så maktlösa.
Citera
2020-02-29, 17:28
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Aktbilaga 145 Huvudprotokoll sid 34
12/5 -18 enl logg LW "Har lämnat bostaden och går längs med Fågelbärsgatan" 00.07.40

Aktbilaga 145 Huvudprotokoll sid 156
15/5 -18 LW:s mobil kopplar upp på mast Hjalmar Bergmans väg 54 00.07.54

Slump?

Eller har han dumpat mobilen i skogen där för att det var där han ”placerade” skummisarna?
Citera
2020-02-29, 17:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Han ville väl plantera info om att det rör sig lite löst, opålitligt och hotfullt folk på nätterna i området. Som presumtiva gärningsmän till hemska dåd som kommer att utföras inom snart framtid..

Det är var jag tror.
Alla är dock inte inne på samma linje, därav replikskiftet mellan Gefundenes F och mej.
Citera
2020-02-29, 17:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Eller har han dumpat mobilen i skogen där för att det var där han ”placerade” skummisarna?

Mycket troligt. Jag skulle heller inte bli förvånad om han ser en extra tjusning i de så gott som exakta klockslagen. Klockrent (sic!) för en som tycker om att lösa mystar.
Citera
2020-02-29, 17:35
Medlem
Men vad är detta? FL säger till HD:

F 1: Det finns en uppgift i utredningen, som säger att Stefan ska ha kommit hem till dig, natten mellan 14:e och 15 :e.

H: Okej.

F 1: Är det någonting som du kan kommentera?
H:Nej.

F 1: Den uppgiften säger också att du ska ha varit mycket lättad över att Polisen inte gjorde husrannsakan i din bostad

Nu vet jag inte vilken uppgift FL hänvisar till, men om det är så, då är det inte så konstigt att HD vet allt, och att hon glider. Hon har fullt klart för sig att SD dödat L.

Det är heller inte konstigt att HD då visste kl 8.00 på morgonen att L saknades och att HD berättar detta för sin chef. SDs första kontakt med HD var kl 11.00 på fm den 15:e då han meddelar HD att "Noa ringde imorse".

Det är heller inte konstigt att hon visste att det var Lena man hittat när hon körde förbi den 19:e och såg avspärrningarna.

Hur i helvete kan hon få gå lös?
Citera
2020-02-29, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
"I vänster hand".
Det va intressant, var i FUP:et står det?

Aktbilaga 160 Sakkunnigutlåtanden sid 63 (av 164)
Citera
2020-02-29, 17:37
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanaren321
HD saknar helt trovärdighet i polisförhören. Kommer hon att höras i tingsrätten, så blir det mycket intressant att höra vad hon då kommer att säga till SD:s fördel eller nackdel. HD vet exakt vad som har hänt LW.

Eftersom hon inte vittnar under ed har åkl valt ett väldigt kort förhör med henne, 15min medans hon ska försvara SD i 2t...
Får åklagaren avbryta hennes historia och ställa frågor eller är hon bara Backmans?
Citera
2020-02-29, 17:40
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

F 1: Det finns en uppgift i utredningen, som säger att Stefan ska ha kommit hem till dig, natten mellan 14:e och 15 :e.

F 1: Den uppgiften säger också att du ska ha varit mycket lättad över att Polisen inte gjorde husrannsakan i din bostad

Nu vet jag inte vilken uppgift FL hänvisar till, men om det är så, då är det inte så konstigt att HD vet allt, och att hon glider. Hon har fullt klart för sig att SD dödat L.

Det är heller inte konstigt att HD då visste kl 8.00 på morgonen att L saknades och att HD berättar detta för sin chef. SDs första kontakt med HD var kl 11.00 på fm den 15:e då han meddelar HD att "Noa ringde imorse".

Det är heller inte konstigt att hon visste att det var Lena man hittat när hon körde förbi den 19:e och såg avspärrningarna.

Jag har hela tiden trott att hon varit inblandad, men varierat om det varit medhjälp eller skyddande.
När SD har fällts och fallet tas upp i HR, kan man hoppas han tjallar på HD?
Jo jag säger det samma, lås in henne!
Citera
2020-02-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Håller helt med. Tycker så jävla synd om döttrarna. De verkar ständigt vara det sista båda föräldrarna Davidsson bryr sig om. HD vågade sig KNAPPT på att markera mot sin älskade SD efter att han skickat henne den vidriga inspelningen av hur han håller ett regelrätt polisförhör med dottern över att hon "ätit upp en deciliter strössel på bara en vecka". Ett rakt av abusive inspelat "förhör" som pågår i en hel timma. Inte heller när han i sina sms UPPENBARLIGEN inte alls förstår att dottern är ett barn och han är en vuxen så reagerar HD mot honom nämnvärt. Hade HD haft barnens bästa i åtanke hade hon flyttat från Örebro b now - de måste ha det för jävligt rent utsagt som unga tonåringar i samma stad som fadern ställs inför rätta för mord. FLYTTA.

Hoppas soc placerar döttrarna i familjehem snart.
Senast redigerad av Malin.Nilsson 2020-02-29 kl. 17:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in