2020-03-03, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tänker på filmen Breaking the Waves av Lars von Trier. Se den om ni inte har gjort det (och inte är känsliga).

Jag har sett den flera gånger. Men Lena har ju inte prostituerat sig för att pleasar sin förlamade mans destruktiva önskningar eller?
Citera
2020-03-03, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Troligtvis inget, men de nytillkomna i tråden kanske inte hunnit läsa alla tusentalssidor, kanske på sin plats att infoga den igen.

Om du vet att ngt har ändrats i Huvudförhandlingsplanen så kanske du kan förmedla det till de nytillkomna.

Om de inte har blivit avskräcka av alla mobbare som hoppar på varandra, och inte törs/vill kommentera.
Kollade med min egen. Inget har ändrats. Så den är intakt. Det som jag irriterar mig på att dagsschemat inte lämnas ut. För ett sånt FINNS det. Det går inte att kalla vittnen utan att ha ett schema - det är omöjligt. Folk kan inte stå standby.
Citera
2020-03-03, 14:55
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kollade med min egen. Inget har ändrats. Så den är intakt. Det som jag irriterar mig på att dagsschemat inte lämnas ut. För ett sånt FINNS det. Det går inte att kalla vittnen utan att ha ett schema - det är omöjligt. Folk kan inte stå standby.

Sant mkt kan hända när det gäller vittnen under en rättegång som pågår i 20 dagar, Självklart finns det ett dagsschema, men som kan förändra sig över tid.
Citera
2020-03-03, 14:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Om SD istället mördat HD och LW
triumferande hade flyttat in i deras
hus så hade alla i tråden hatat LW.
Citera
2020-03-03, 14:58
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Men nu får du ge dig!! Vari ligger relevansen i om LW har haft en eller flera sexpartners? Hon var singel och därmed fri att ligga med vem hon ville! Samma sak med SD, när han hade skiljt sig. Men den stora skillnaden är ju att han höll på med andra medans han var gift! Vi behöver inte älska det hon sysslade med, inte ens acceptera det. Man får tycka att hon betedde sig illa! Men man får banne mig inte tycka att hon genom dom handlingarna får skylla sig själv med det som hände vilket det ofta låter som på dig! Ingen förtjänar det.

Knullaralla huller om buller som pastor. Inte i min värd kanske i din? Hon hade för fan 3 mäns sperma i trosorna. Att LW hade ett sexmissbruk är väl troligare än motsatsen.

Om inte hennes knullande med maken hon vigde var orsaken till att hon blev mördad vore hennes "frigjordhet " som du kallar det fullständigt ointressant.

Har du läst FUP så inser du också att hon under lång tid stegade upp och med en märklig envishet grävde sin sin grav så mördaren bara behövde putta ner henne. För varje dödshot tog LW ytterligare några rejäla spadtag på sin egen grav.

Något säger mig att du är en av dom som tycker det är alltför smärtsamt att läsa I FUP om motivet till mordet?

Så ja jag tycker det var en betydande prestation av Lena att bli mördad av Stefan om det nu visar sig vara han.

Åter: Om du sparkar mig gång på gång på smalbenet och jag säger högt och tydligt att sparkar du igen så slår jag ihjäl dig och du ändå fortsätter sparka så är det otvetydigt DU som som gav mig anledning att slå ihjäl dig.

För att skydda stollar för att slås ihjäl har vi stiftat lagar som drar gränsen till gärningen så visst ska jag lagföras för att slagit ihjäl dig.

Men att diskutera att jag slagit ihjäl dig i en ABoK tråd på Fb och bortse från dina sparkar blir fullständigt absurt.

Lika absurt som att anklaga dom som tjatar om att sparkarna var orsaken till gärningen ägnar sig åt smutskastning och svartmålning av dig.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-03-03 kl. 15:31.
Citera
2020-03-03, 14:59
Medlem
Citat:
Vad är det som ändrats i den sedan sist (för en dryg vecka sedan)?
Vet inte om den är uppdaterad men Hanna Davidssons vittens mål ska ske samtidigt.
Citera
2020-03-03, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttenot
Vet inte om den är uppdaterad men Hanna Davidssons vittens mål ska ske samtidigt.
Vänta lite nu. HDs mål? Vi har ETT mål här och det är B2705-18 som har en misstänkt, och det är SD. Vad är det du vet som inte kommit fram?

Edit. Jag missförstod. Du särskrev så det blev helt fel innebörd i min snabbläsning. Ja, hon skall vittna både för åklagarsidan samt för försvararen. Men hon kan vägra vittna när hon vill. Men att HD skall vittna visste vi ju. En kvart för åklagaren och 2 timmar för försvaret.
Senast redigerad av Picasso2 2020-03-03 kl. 15:08.
Citera
2020-03-03, 15:06
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Vänta lite nu. HDs mål? Vi har ETT mål här och det är B2705-18 som har en misstänkt, och det är SD. Vad är det du vet som inte kommit fram?

Vittnesmål skulle det nog stå
Citera
2020-03-03, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tolkar det som att hon ska vittna både för åklagare och försvaret vid samma tillfälle, och inte vid två olika tidpunkter som tidigare har angivits.
Så brukar det vara. Åklagaren har begärt en kvart med henne och försvaret 2 timmar. Det gäller ju alla vittnen som försvaret begärt att få höra. Men de där två timmarna hittar jag inte någonstans i åklagarens tidsschema - undrar var jag läste det nånstans.
Citera
2020-03-03, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tolkar det som att hon ska vittna både för åklagare och försvaret vid samma tillfälle, och inte vid två olika tidpunkter som tidigare har angivits.
Helt rätt va otydlig.
Citera
2020-03-03, 15:23
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om SD istället mördat HD och LW
triumferande hade flyttat in i deras
hus så hade alla i tråden hatat LW.

Nej, ingen här hatar någon.

I händelse av ovanstående scenario så är det fortfarande SD som är mördaren och ska straffas för det.
Citera
2020-03-03, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Knullaralla huller om buller som pastor. Inte i min värd kanske i din? Hon hade för fan 3 mäns sperma i trosorna. Att LW hade ett sexmissbruk är väl troligare än motsatsen.

Om inte hennes knullande med maken hon vigde var orsaken till att hon blev mördad vore hennes "frigjordhet " som du kallar det fullständigt ointressant.

Har du läst FUP så inser du också att hon under lång tid stegade upp och med en märklig envishet grävde sin sin grav så mördaren bara behövde putta ner henne. Något säger mig att du är en av dom som tycker det är alltför smärtsamt att läsa I FUP om motivet till mordet?

Så ja jag tycker det var en betydande prestation av Lena W. att bli mördad av Stefan D. Om det nu visar sig vara han.

Åter: Om du sparkar mig upprepat på smalbenet och jag säger högt och tydligt att sparkar du igen så slår jag ihjäl dig och du ändå fortsätter sparka så är det otvetydigt DU som som gav mig anledning att slå ihjäl dig.

För att skydda stollar för att slås ihjäl har vi stiftat lagar som drar gränsen till gärningen så visst ska jag lagföras för att slagit ihjäl dig.

Men att diskutera att jag slagit ihjäl dig i en ABoK tråd på Fb bortse från dina sparkar är fullständigt absurt.

Lika absurt som att anklaga dom som tjatar om att sparkarna var orsaken till mitt dåd ägnar sig åt smutskastning och svartmålning av dig
Du har tjatat om det nu ett par månader. Det är fortfarande inte ok att lägga en hand på en kvinna, eller slå ihjäl någon. Jag tvivlar starkt på att Lena slog på SD därute i byn, INNAN han slog ihjäl henne. Hon var 1,58 typ, vägde inte ens 60 kilo. Även om hon var i trim så hade hon inte en chans mot honom. Rena rama slakten. Och DET FÖRSVARAR DU. Helt fantastiskt. Trollen har nått en ny nivå än vad som är brukligt i Flashback.

Hon slaktades. Begriper du inte det så kommer du inte begripa någonting. Det spelar ingen roll vad hon gjort, det finns ingen ursäkt. SD kunde, om han velat, anmäla henne för trakasserier, fått besöksförbud och hela biddevitten. Men det ville han inte, han ville ha en extrasäng att värma sig i när HD knep ihop knäna och vände ryggen till.

Han gjorde ett medvetet planerat val - och för det skall han ta konsekvenserna för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in