2020-02-15, 22:17
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Alldeles rätt!
Det är inte osannolikt det ligger till likadant med att han hotat och döda hela familjen. Just detta påstående bör ägnas särskilt intresse i vilket sammanhang, och hur orden uttalats eftersom det är ett grundskott mot hans karaktär.
Men 14 000 sidor sånt dömer ingen mördare.
Känslan så långt är att bevisningen är så svag att Åkl dränker målet i indicier.

Han är rökt. Kort och gott. Tack och lov.
Citera
2020-02-15, 22:26
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det tog ju sin lilla tid innan polisen kunde verifiera att det faktiskt var Lena. Så du har nog rätt där. Huvud och ansikte måste varit en sörja. Fy fan.

Det var extremt varmt den perioden vilket också påverkar en kropp. Det går snabbt med förruttnelseprocessen i värmen samt att fåglar och andra djur går ganska hårt åt på en död kropp. Det bidrar till att identifiering försvåras.
Citera
2020-02-15, 22:32
Medlem
Citat:
Instämmer, låter nästan så överambitiöst att det är för att Åkl ska övertyga Tr något som hon inte riktigt tror på själv.

Jo, lite ditåt tänker jag också. Eller kanske mer som att dessa syner handlar mer om att dramatisera än bevisa.
Citera
2020-02-15, 22:34
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Här har vi nåt som kan vara "lite besvärande" att förklara.

Avrapporterings-PM från Eric Wikberg (huvudprotokoll sid 8-9) utvisande
att de två datorer som fanns placerade på köksbordet hos Lena Wesström den
15 maj 2018 kräver kod för inloggning till styrkande av att den som loggat in
fysiskt eller på distans på Lena Wesström mail kl 05.23 på natten den 15 maj
2018 måste ha haft tillgång till hennes lösenord/kod.

PM samt undersökningsprotokoll (protokollbilaga IT-protokoll Lena
Wesström, del 1, sid 280, sid 290 och sid 1230) gällande inloggningen kl 05.23
den 15 maj 2018 till styrkande av att någon med kännedom om Lena
Wesströms lösenord loggat in i Lena Wesströms mail efter hennes död.

Någon har alltså kl 05.23 loggat in på Lenas dator för att kolla/komma åt hennes mail.
Barnen sov, och ingen av dom hade väl anledning att kolla hennes mail kl 05.23 på morgonen.
Lena hade ingen annan person i huset det klockslaget.
VEM KAN DÅ HA VARIT DÄR OCH GJORT DET ????

Så jäkla creepy !!

Det kan vara lite besvärande kan jag tycka.

Har missat var hennes telefon befunnit sig vid mordet och efter. Inloggningen på hennes konto krävde väl dubbelverifiering har jag för mig jag läst och hade någon, troligen SD, tillgång till Lenas telefon så går det ju att logga in och bekräfta med hennes mobil när man glömt sitt lösenord. Bara en tanke.... kan ha helt fel
Citera
2020-02-15, 22:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo, lite ditåt tänker jag också. Eller kanske mer som att dessa syner handlar mer om att dramatisera än bevisa.
Japp, känns som hon är så osäker på sin sak att hon vill övertala Tr på plats.
Citera
2020-02-15, 22:41
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Här har vi nåt som kan vara "lite besvärande" att förklara.

Avrapporterings-PM från Eric Wikberg (huvudprotokoll sid 8-9) utvisande
att de två datorer som fanns placerade på köksbordet hos Lena Wesström den
15 maj 2018 kräver kod för inloggning till styrkande av att den som loggat in
fysiskt eller på distans på Lena Wesström mail kl 05.23 på natten den 15 maj
2018 måste ha haft tillgång till hennes lösenord/kod.

PM samt undersökningsprotokoll (protokollbilaga IT-protokoll Lena
Wesström, del 1, sid 280, sid 290 och sid 1230) gällande inloggningen kl 05.23
den 15 maj 2018 till styrkande av att någon med kännedom om Lena
Wesströms lösenord loggat in i Lena Wesströms mail efter hennes död.

Någon har alltså kl 05.23 loggat in på Lenas dator för att kolla/komma åt hennes mail.
Barnen sov, och ingen av dom hade väl anledning att kolla hennes mail kl 05.23 på morgonen.
Lena hade ingen annan person i huset det klockslaget.
VEM KAN DÅ HA VARIT DÄR OCH GJORT DET ????

Så jäkla creepy !!

Det kan vara lite besvärande kan jag tycka.
Detta är verkligen långsökt om Åkl inte kan verifiera det verkligen är han som loggat in. Att någon loggat in räcker inte.
Vad tror du om förklaringen att han nekar till att ha gjort det?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-15 kl. 22:48.
Citera
2020-02-15, 22:47
Medlem
Citat:
Instämmer, låter nästan så överambitiöst att det är för att Åkl ska övertyga Tr något som hon inte riktigt tror på själv.

Det är snarast väldigt vanligt numera bl.a. för att TR skall få en uppfattning om miljön och t.ex. de korta avstånd det handlar om dels mellan SD/HD/LW och dels till BP/FP samt hur nära/dolt den låg och varför skriken hördes från andra sidan snarast än Nya Hjärsta.

Min uppfattning är att just SYN på platsen är väsentlig. För Alla.
Citera
2020-02-15, 22:49
Medlem
vitaankans avatar
Citat:
Alldeles rätt!
Det är inte osannolikt det ligger till likadant med att han hotat och döda hela familjen. Just detta påstående bör ägnas särskilt intresse i vilket sammanhang, och hur orden uttalats eftersom det är ett grundskott mot hans karaktär.
Känslan så långt är att bevisningen är så svag att Åkl dränker målet i indicier.

Huvudet på spiken. Lika barn leka bäst.

Tror alla förstår vad jag menar.
Citera
2020-02-15, 23:18
Medlem
Citat:
Alldeles rätt!

Det återstår att se. Men enligt mig låter det inte alls som ett indiciemål enbart. Varför göra FUP på 14000 sidor om den per automatik släpper den åtalade fri? Och kan du vara vänlig att hänvisa till vart denna informationen skall finnas.
Citera
2020-02-15, 23:20
Medlem
Citat:
Detta är verkligen långsökt om Åkl inte kan verifiera det verkligen är han som loggat in. Att någon loggat in räcker inte.
Vad tror du om förklaringen att han nekar till att ha gjort det?

Det finns fler beklämmande detaljer för SD här. Bland annat med nyttjande utav sociala media.
Citera
2020-02-16, 00:01
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kommer SD att hävda att de haft sex dagarna innan och att kjolen inte tvättats sen dess?

Blod el annat biologiskt material på skorna är graverande och går inte att förklara bort.

Kan han ha tagit med sig en hammare till det sista mötet? Tyvärr har han haft lååång tid på sig att göra sig av med den.

Eftersom de brukade ha sina möten utomhus när barnen var hemma så är det ju praktiskt om hon hade kjol på sig utan underkläder så det blev lätt att lyfta på kjolen när tillfälle bjöds. Kanske använde hon samma kjol varje gång de möttes vid planket? Sperman kan ju isåfall komma från ett tidigare möte. Har ingen aning om man kan åldersbestämma sperma.
Citera
2020-02-16, 00:07
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Intressant, jag tolkade det som att hon ville lämna Stefan men att hon fattade att han hade motiv till att döda henne och därför inte tog avgörande steg

Han kanske "tjatade" till sig ett sista möte innan de bröt upp. Han skulle ju till USA och Lena till Norge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in