Tänkt på en sak som jag tycker är lite mindre bra på BC, men det kanske ser ut så överlag, jag vet inte.
Jag har ju en profil där för att jag vill kunna sitta och kolla in profiler och skriva till den jag tycker är intressant. Men större delen av tiden går åt till att svara på mail där avsändaren inte läst vad jag söker, och heller inte respekterar vad jag söker. Jag vill jaga mina egna byten, inte själv bli jagad...
Nu kanske någon säger att det bara är att låta bli att svara på mail då, jo iofs, men jag kör samma princip där som i det verkliga livet, att om jag blir tilltalad så svarar jag, om än vänligt men kort.
Tänk om dom män som inte läser så noga kunde bli bättre på att läsa vad man söker och respektera det, och bara svara om dom matchar det någorlunda. Jag får tex en del mail från män som är gifta, fast det är ett grundläggande krav att mannen ifråga ska vara singel, enbart av moraliska skäl. Dom får ett kort och nekande svar, så dom hade ju kunnat spara både min och sin tid genom att faktiskt läsa vad jag söker, inte så svårt och tar max 2 minuter.
Det finns många bra män som respekterar detta, men dom riskerar ju att försvinna bland dom män som inte gör det. Tycker det är så synd då det annars är så bra att kunna söka och hitta sig en eller flera intressanta män att ha trevligt med.
Jag vet att det är så många fler män än kvinnor, men man måste ju inte skicka mail desperat till en kvinna som uttryckligen inte söker det man själv har att erbjuda, det blir bara dumt och tar tid för båda som kunde läggas på något vettigare i stället. Jag är också övertygad om att just detta fenomen skrämmer bort en del kvinnor då det inte är så givande att få såpass många mail som inte är relevanta.
Så, för den man som tänker ge BC ett försök, uppträd som en vettig människa och respektera vad som söks, läs gärna dagboken, så ökar dina chanser dramatiskt, även om det är få kvinnor i förhållande till män