Citat:
Ursprungligen postat av
bekvamtstel
Jag har inga större problem att hitta någon kvinna att inleda en bra kontakt med, dela ansiktsbilder och få lite känn för om ömsesidigt intresse finns. Men däremot känns det svårt att fortsätta konversationen i flera dagar. Tar emot lite att skriva, "Hej, hur är läget?" Med jämna mellanrum. Tar också emot att skriva sexuellt i chatt i flera dagar i rad. Egentligen är väl det bästa att spika en dejt asap. Men folk är sjuka nu och har mycket andra förehavanden. Hur gör ni för att hålla liv i era konversationer?
Det är ju väldigt olika från en individ till en annan tycker jag. En del söker ju någon att träffa typ genast, en del vill surra för att få en hygglig uppfattning om den andra människan, och en del vill bara surra och aldrig träffas irl.
Jag är tydlig i min profil om att jag vill surra med mannen en tid innan ev träff sker, men det känner jag ganska tidigt. Men då vi kollat av sexuella preferenser, och andra praktiska saker, så pratar vi om lite allt möjlig och jag sexchattar inte alls. Men så länge vi inte bokat träff, så chattar vi nog till och från några dagar till någon vecka, beroende på intensiteten, och pratar gärna i telefon också, då det ger en bättre upplevelse av en annan människa.
Jag skulle inte nappa på en träff kort efter att vi börjat surra, men jag söker en återkommande kk, så jag vill ju känna honom lite på pulsen innan en träff, så att det elementära är avklarat vid en träff, och träffen sker i regel bara för att bekräfta att rätt kemi från båda sidor finns där. Och vid det laget, så brukar det vara bäddat för sex, då vi redan kollat upp allt som behöver kollas upp.
Ibland, så kan jag skicka något om att mannen varit med i min fantasi, om det är så, och det verkar vara uppmuntrande att mannen får veta det. Man kan fråga varandra om det finns några fantasier man vill omsätta till verklighet, och surra på vanligt bara, det behöver inte vara nåt märkvärdigt.
Det roliga är väl ifall kvinnan skriver till dig också, och inte att det bara är du som skriver till henne? Ställ någon fråga som hon kan fundera på, och komma med svar efter någon dag? Så finns en anledning för henne att ta kontakt med dig.