2020-02-17, 11:19
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Det är deras "humor", tyvärr, eller åtminstone Axels humor. Han har verkligen bara en växel. Jag förstår inte hur Myra orkar umgås med killarna. Podcasten tjänar hon ju i alla fall pengar på, men privat kan det fan inte vara roligt med detta umgänge, såvida hon inte på något plan njuter av att dominera killarna rent intellektuellt.

Skulle nog vilja påstå att hon är lika mentalt efterbliven som hennes 2 knullkompisar.
Citera
2020-02-17, 13:30
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Så enl uppgift, duger det alltså inte längre att vara patreon på de nivåer de själva satt.
Alla är "h''ung'r" oavsett 1-5 $. Inte jättesmart, om de vill locka till sig nya patreons eller behålla gamla, skulle jag säga. Haveristerna börjar helt klart bli klandervärda...

Citat:
Det är deras "humor", tyvärr, eller åtminstone Axels humor. Han har verkligen bara en växel. Jag förstår inte hur Myra orkar umgås med killarna. Podcasten tjänar hon ju i alla fall pengar på, men privat kan det fan inte vara roligt med detta umgänge, såvida hon inte på något plan njuter av att dominera killarna rent intellektuellt.
Det påminner lite om foliehattar. Istället för att försöka övertyga en om att man borde dela deras tro på saker och ting, så förolämpar dom folk istället.
Citera
2020-02-17, 14:09
Medlem
Jag väntar bara på att de åker dit, det kommer att ske.
Citera
2020-02-17, 14:21
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Jag väntar bara på att de åker dit, det kommer att ske.
Haveristerna? För vad?
Citera
2020-02-17, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Så enl uppgift, duger det alltså inte längre att vara patreon på de nivåer de själva satt.
Alla är "h''ung'r" oavsett 1-5 $. Inte jättesmart, om de vill locka till sig nya patreons eller behålla gamla, skulle jag säga. Haveristerna börjar helt klart bli klandervärda...

Vad är det för fel på att vara en horunge nu då? 😡
Citera
2020-02-17, 17:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dysexecutive
Vad är det för fel på att vara en horunge nu då? 😡
Brukar du bli kompis med folk som förolämpar dig hela tiden?
Citera
2020-02-17, 18:46
Medlem
Nordelfs avatar
Blir bara bättre och bättre. Kan varmt rekommendera alla att bli patreons.

Henkos take på Kyeyune var intressant (och jäkligt uppseendeväckande ).
Citera
2020-02-17, 19:27
Medlem
postvagns avatar
Citat:

Alltså om det var ett skoj, kan jag köpa det. Men som jag förstått det så yttrades detta inte i en "höhö-kontext". Men jag önskar dem lycka till. Dominera intellektuellt vete 17 om jag håller med om. Hon är väldigt inläst på vissa saker och kan massor om en del. Men att kunna jättemycket om vissa småsaker som knappt nån bryr sig om, kvalificerar nog inte in till "intellektuell". Med det sagt, är min enda kontakt med dessa människor, podden. De kanske är mer sansade irl?
Citera
2020-02-17, 19:45
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Trots att jag inte är vänster och ibland kvider lite när Henrik, Myra och Axel säger saker som är helt uppåt väggarna galna, så måste jag erkänna att detta är en riktigt underhållande och bra podd.

Gräven kring Cissi Wallin och Linnea Claesson är dessutom helt fantastiska! Mer sånt!
Jag håller med dig. Rent politiskt är jag till hälften libertarian och till hälften "vanlig" moderathöger, och HATAR allt var vänstern står för. Tycker likväl att deras pod är vettigt på många sätt, och precis som du skriver så är deras granskning av Linnea och Cissi skitbra och viktig. Jag tycker också att deras intervju av Henrik Jönsson var (till största delen) riktigt, riktigt intressant! Visst, de var tre mot en, men jag tycker att det blev bra dynamik i samtalet.
Citera
2020-02-17, 23:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nordelf
Blir bara bättre och bättre. Kan varmt rekommendera alla att bli patreons.

Henkos take på Kyeyune var intressant (och jäkligt uppseendeväckande ).

Jaså? Jag tyckte den var lätt förståndshandikappad. Gick han i särskola som liten?
Citera
2020-02-18, 10:43
Medlem
Nordelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Jaså? Jag tyckte den var lätt förståndshandikappad. Gick han i särskola som liten?
Här är så jävla typiskt "twitterhögern" och dylikt, tycker jag. Allt man ogillar ska bemötas med känsloargument och ad hominem. Rätt mycket som den där autistiska vänstertjejen på campus i USA som inte klarade av att höra nåt som gick utanför hennes "safe space".

Framförallt tog Henko upp sånt som andra verkar ha missat. Vette hur den nya tankesmedjan reagerar om Kyeyune sitter och skriver sånt där om pogromer och medborgargarden och whatnot. SD/Mattias har ju ändå en central del i projektet.

Sen är det så jävla typiskt att det räcker med att använda komplicerade ord för att låta smart, fast man inte har koll, typ. Haveristerna är ärligare i det avseendet.
Citera
2020-02-18, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nordelf
Här är så jävla typiskt "twitterhögern" och dylikt, tycker jag. Allt man ogillar ska bemötas med känsloargument och ad hominem. Rätt mycket som den där autistiska vänstertjejen på campus i USA som inte klarade av att höra nåt som gick utanför hennes "safe space".

Röstar Vänsterpartiet för det mesta. Henrik är korkad och avsnittet är fullt av korkade resonemang. Orka gå tillbaka och ta isär påståendena en efter en, så bra minns jag inte det som sas, det var i stort inte mycket bättre nivå än mitt inlägg som du svarade på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in