2020-02-19, 02:38
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordelf
Här är så jävla typiskt "twitterhögern" och dylikt, tycker jag. Allt man ogillar ska bemötas med känsloargument och ad hominem. Rätt mycket som den där autistiska vänstertjejen på campus i USA som inte klarade av att höra nåt som gick utanför hennes "safe space".

Framförallt tog Henko upp sånt som andra verkar ha missat. Vette hur den nya tankesmedjan reagerar om Kyeyune sitter och skriver sånt där om pogromer och medborgargarden och whatnot. SD/Mattias har ju ändå en central del i projektet.

Sen är det så jävla typiskt att det räcker med att använda komplicerade ord för att låta smart, fast man inte har koll, typ. Haveristerna är ärligare i det avseendet.

Okej, nu ska jag skriva så här: Henrik är en sosse. Han är inte vänster i traditionell mening. Henrik är LO, medelklass och resursstark. Jag vet inte vad exakt Henriks tankar är om Kyeyune, men jag gissar på att de inte förstår sig på varandra. Henrik är snarare någon som gråtrunkar till att sossarna skulle ha 58% av väljarna, dominera LO och ha en stark centraliserad regering på toppen. Kyeyune är för de-centralisation och kaos.

Sedan så kan jag hålla med - vad fan gör han i en "konservativ" tankesmedja? Den enda anledningen till att Malcolm börjat prata om den "konservativa arbetaren" är för att han drömmer om att sagda arbetaren kommer att göra revolution. En tanke som inte exakt går ihop med konservatismen då grunden till den var snarare att man inte ville avrätta drottningen.
Citera
2020-02-20, 18:43
Medlem
Spritnotas avatar
I näst senaste Della Arte kan man höra att en profilerad antirasist kontaktat Kristoffer Svensson via telefonsamtal och SMS då antirasisten är missnöjd över några gamla inlägg på Twitter. Detta skedde runt två på natten och slutade med att K tvingades blocka, då antirasisten inte hörsammade att kontorstid passar bättre utan fortsatte att höra av sig.

I senaste avsnittet så kom en uppföljning då antirasisten ringde på kontorstid från dolt nummer för att berätta att han "vill göra upp" och detta ska ske "när vi ses".

Hur mår Henrik egentligen?
Citera
2020-02-20, 20:08
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
I näst senaste Della Arte kan man höra att en profilerad antirasist kontaktat Kristoffer Svensson via telefonsamtal och SMS då antirasisten är missnöjd över några gamla inlägg på Twitter. Detta skedde runt två på natten och slutade med att K tvingades blocka, då antirasisten inte hörsammade att kontorstid passar bättre utan fortsatte att höra av sig.

I senaste avsnittet så kom en uppföljning då antirasisten ringde på kontorstid från dolt nummer för att berätta att han "vill göra upp" och detta ska ske "när vi ses".

Hur mår Henrik egentligen?

Så jävla humoristiskt med tjockis-Henkes "ska vi göra upp"-prat.
Har han inte närmre till Pär Sjögren eller Emil Hagberg? Att "göra upp" med en kille man hade slagit ihjäl som 11-åring är genant.

Han kan inte må bra.
Citera
2020-02-27, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Okej, nu ska jag skriva så här: Henrik är en sosse. Han är inte vänster i traditionell mening. Henrik är LO, medelklass och resursstark. Jag vet inte vad exakt Henriks tankar är om Kyeyune, men jag gissar på att de inte förstår sig på varandra. Henrik är snarare någon som gråtrunkar till att sossarna skulle ha 58% av väljarna, dominera LO och ha en stark centraliserad regering på toppen. Kyeyune är för de-centralisation och kaos.

Sedan så kan jag hålla med - vad fan gör han i en "konservativ" tankesmedja? Den enda anledningen till att Malcolm börjat prata om den "konservativa arbetaren" är för att han drömmer om att sagda arbetaren kommer att göra revolution. En tanke som inte exakt går ihop med konservatismen då grunden till den var snarare att man inte ville avrätta drottningen.

Du fick beröm i senaste avsnittet för detta inlägg.

Och till Henko, hej din jävla tjockskalle!
Citera
2020-02-27, 22:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av farfar

Hela trion triss i tråden! Sa han inget om hur han ska boxas med Kringlan över den dumma horan då? Fegt!
Citera
2020-02-29, 02:33
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar

Okej, nu är jag tillräckligt berusad för att lyssna på dessa idioter.

Givetvis så förstår inte resursstarka varför plastpåseskatten upprör, och ja, det är komiskt att skratta åt resursstarka människor som köper miljövänliga påsar i protest - men! De som berörs mest är de resurssvaga som redan måste vända på varenda öre. Och ja, då menar jag öre. De som inte alltid har fått utbildningen att hushållsbudgetera, men försöker ändå.
Är det värt att pissa på dessa människor för att ni ska kunna runka fram till eran eget personliga miljö-Nirvana, som ändå inte uppfylls eftersom Sverige inte är ett problem i sammanhanget? Eller ja, ni älskar att beskatta fattiga.
"Säg att du får betala 40 spänn extra" - idiot, det är en hel dags måltid+ för många. "160 spänn i månaden, come on" "så lite pengar"
Wow. Haveristerna är så jävla äckliga små människor. Jag hoppas ni ärligt talat slutar som fattigpensionärer hela bunten.
"Hur patetiskt är det att man som 45-åring håller på med en tonårsrevolt i sociala medier" - ja, Myra, hur patetiskt är det? *andas ut*

Nu går vi vidare.
Citera
2020-02-29, 03:14
Medlem
moralhoras avatar
Okej, de vinner tillbaka mig lite med konstaterandet att Big Brother är socialporr - vilket är sant. Folk vill bli upprörda och det är alltid ett vinnande koncept. Vänta lite.
Ännu en gång, vad tror Axel om "bönder"? Att bönder gör tatueringar på hemmafester när de är 15? Sedan så kan jag väl - för en gångs skull - uppskattar att Henrik visar någon slags konsekvens med tanken om låga straff när han är villig att ge "nåd" till (?) Big Brother-deltagaren med nazisttatueringarna. Myra är kvinnligt oförlåtande.
Och helt plötsligt så inser jag att jag förväxlar Axel med Henrik och vice versa. Två fetton med fettoröster är förvisso lätt att ta fel på.
Men gud, vad tror Axel (?) att Enköping är för ort? Och nej, jag ser inte ett problem att ta hunden bakom ladan.

Och där kom den. Nu behöver jag inte lyssna mer på eländet. Tack och hej, leverpastej.

Oj och jag gjorde misstaget att lyssna vidare - nej, jag hävdade inte att Henrik var "liberal". Jag hävdade att Henkeponken ÄR LO, (övre)medelklass (med två hästar + båt i åtanke) och resursstark och därmed obenägen att se saker från de resurssvagas sida. Det representerar Henrik (och de andra haveristerna) i deras tidigare rant om plastpåseskatten.

Som min mor brukar säga till mig - det finns inte en bra anledning att försöka dränka människor som flyter. Arma värld...
Senast redigerad av moralhora 2020-02-29 kl. 03:26.
Citera
2020-02-29, 14:37
Medlem
Jag tycker att Myra förtjänar lite lovebombing. Läser man hennes texter så framstår hon överlag som en jordnära och vettig "old school"-feminist. Hon har t.ex uttryckt sig negativt om samtyckeslagen, förklarat att sexskämt inte måste vara kopplat till våldtäkter, och smulat sönder feministiska argument mot BDSM. Feminister som hon är en nyttig motvikt till rabiata typer som Cissi Wallin eller Lady Dahmer. Läs och begrunda: http://myrannosaurus.se/

Om Myra varit 20 år äldre hade hon nog varit kompis med folk som Linda Skugge och Petra Östergren. Dessutom har hon väldigt fina tuttar...
Citera
2020-02-29, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Jag tycker att Myra förtjänar lite lovebombing. Läser man hennes texter så framstår hon överlag som en jordnära och vettig "old school"-feminist. Hon har t.ex uttryckt sig negativt om samtyckeslagen, förklarat att sexskämt inte måste vara kopplat till våldtäkter, och smulat sönder feministiska argument mot BDSM. Feminister som hon är en nyttig motvikt till rabiata typer som Cissi Wallin eller Lady Dahmer. Läs och begrunda: http://myrannosaurus.se/

Om Myra varit 20 år äldre hade hon nog varit kompis med folk som Linda Skugge och Petra Östergren. Dessutom har hon väldigt fina tuttar...

Din hyllning kokar alltså ner till att du är en runkgubbe.
Citera
2020-02-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Din hyllning kokar alltså ner till att du är en runkgubbe.
Tja, om det nu var vad du fick ut av referatet, så varför inte. Det runkas alldeles för lite ute i stugorna

Dock, med tanke på Della Q:s fixering vid Myras pattar så tycker jag att hon förtjänar lite cred även i den avdelningen. Fight the good fight.
Citera
2020-02-29, 15:51
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Dock, med tanke på Della Q:s fixering vid Myras pattar så tycker jag att hon förtjänar lite cred även i den avdelningen. Fight the good fight.

Jag har inte direkt kollat, men dom är väl köpta? Åtminstone så är det vad Myras parad av "haters" påpekar och egentligen så finns det inget fel i det. Gillar du inte dina tuttar och har råd - köp nya! Å andra sidan inte en sak som ligger nära den elusiva "arbetaren".
Citera
2020-03-01, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag har inte direkt kollat, men dom är väl köpta? Åtminstone så är det vad Myras parad av "haters" påpekar och egentligen så finns det inget fel i det. Gillar du inte dina tuttar och har råd - köp nya! Å andra sidan inte en sak som ligger nära den elusiva "arbetaren".

Shhhh.. det är hemligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in