Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Du förstår verkligen inte att situationen idag kan ändras radikalt om 1 månad. För då skulle du inte fråga en så statisk fråga "vad har du idag". Det är ju strålande att ha massor idag, vi fick precis ATH. Och alla andra är idioter? Vänta en månad...
De senaste 20 åren har jag spekulerat ihop 60 mkr på Stockholmsbörsen. Jag har nästan inga aktier nu och missade halva tåget 2019 eftersom jag sålde i maj. Jag kommer inte att köpa förrän bubblan spruckit i USA eftersom Sverige kommer att följa med. Jag har inte minsta aning om när det sker, och ingen annan heller.
Jodå, jag förstår. Tyckte bara att du var lite väl arrogant. Klart jag också känner att stor del av börsen är väldigt övervärderad, inte minst tech, som jag själv är ganska tung i.
Funderar också på att sälja för att sedan avvakta in en sättning. Sedan är det ju tyvärr lättare sagt än gjort. När du sålde av i maj -19, sålde du allt? Eller behåll du lite, exempelvis i fonder som du fortsatt månadssparar i, eller hur gjorde du? Jag frågar alltså efter best practice här då jag själv som sagt funderar på att pausa ett tag. Men kanske bör behålla fonderna men sälja av aktierna? Sitter idag med 60% fonder och 40% aktier.
Har för övrigt en tråd där du kan läsa lite mer om just mitt sparande:
(FB) 600k på börsen - nu ska ytterligare 400k in, var då?
På sista sidan finner du senaste uppdateringarna om portföljen.