Citat:
Ursprungligen postat av
Bunny
Det beror på hur din utbildningsbakgrund ser ut, både hur mycket (vilken nivå) du har utbildning på och hur användbar/efterfrågad den är på arbetsmarknaden. Så vad har du med dig i utbildningsbagaget?
Relevant är också vilken arbetslivserfarenhet du har och vad du söker jobb inom. Om du har gångbar erfarenhet inom ett område där det söks folk, då blir det givetvis mindre angeläget med utbildning, eftersom det du ska göra då i första hand är att söka jobb inom det området.
grejen är att jag totalt vantrivs inom mitt gammal så in i norden yrke så det känns som att jag fan inte vill vara på ett sånt jobb en timme ens... jag har hemmpulat lite inom mitt yrke men jag kände att det bara var ett jobbigt måste.
Dessutom så gick jag in i väggen och var kort sjukskriven (i omgångar), sen var min arbetsgivare jävligt oproffsig på en massa om råden. Som rehabb vad fan är det, hadde så sjuka åikter om in sjukdom och så så urbota dumma saker...
han sa upp mig och sen har jag hängt kvar på a -kassa , jag har känt att jag skulle vara sjukskriven egentligen men du vet vad som har hänt med FK nuförtiden. jag ahde varken lust eller ork med utmattningssyndrom att hålla på och bråka-och bli utförsäkrad...
Så jag har i princip fejkat att jag söker jobb och kört egen reghabb med träning och prommenader och göra det som jag ska göra. Vila helt enkelt.
jag stämplar ut nu och skiter just nu i allt... jag ska flytta nu och om en vecka eller två så ringer jag till AF. Det var min plan egentligen att föröka få en annan utbildning... för jag står helt enkelt inte ut varken mental eller kroppsligt på det gammal yrket. Det är så jäkla mycket nötter också...inom det yrket så nej jag står fan inte ut.
Vad tror du kan jag säga rakt ut vad jag känner och tycker till AF.
jag måste verkligen få ordning på mitt liv känner ja, Jobba det vill jag och det är mitt mål också. man jag känner att det inte är bra om jag börjar på ny firma inom samma och lackar ur för att chefen snålar på tre kronor. Eller någon förbannad kund som försöker köra med en...
Risken är att jag står ut i ett par sex månader och blir ny återkommande kund hos AF eller får utmattningsåterfall återkommande. Det är väldigt mycket oprofessionella ena riktiga lirare som startar eget och sen anställer folk i min bransch tyvärr. jag vill bort.
jag vill trivas på mitt jobb och skiter i om det är sämmre betalt bara det är ok liksom.
vad tror du om det..
och vad säger jag för att få som jag tycker är bäst för mig ? jag har bra mångas år att ge på arbetsmarknaden trotts allt om jag tar hand om mig lite. För jobbar jag kvar då kommer jag bara blir sjuk så enkelt är det.