Citat:
Ursprungligen postat av
Auuudi
Hallå alla Flashbackare angående A-kassa samt studier.
Om jag sagt upp mig själv och efter 52 dagarna när det är dags att få full ersättning kan jag studera via komvux då? Hörde av 1 polare att man får plugga 25 procent takt o ha full rätt till FULLERSÄTTNING stämmer det?
Har varit på mitt jobb i 7-8år nu är inte typiska slacker boy som skippar jobbet har rejäl buffert men som sagt har också räkningar att betala men behöver plugga in 2 ämnen för att sedan satsa på högskoleprovet och komma in på en annan Yrkes bana efter studier på högskola.
jobbar för närvarande som Elektriker i Stockholm men tröttnat på golvet o vill ta mig vidare inom helt annan bransch. Så inget gnäll om lata ungdomar för jag vill nått mer med livet.

Samt en till fråga när man är över 25år gammal så skickar man väll in rapport till A kassan via jobben jag söker samtidigt som jag studerar upp vissa ämnen, märkte att jag skrev det lite lustigt där uppe så tillägger detta att jag samtidigt ska försöka söka jobben jag vill HA men som dock kräver utbildning osv. Men tänker ändå försöka söka dom o hoppas på bästa turen men helst ska man ju studera allt möjligt trams för att få en chans....... Känner mig hopplös som har EL utbildningen enbart då detta yrke är något jag aldrig mera vill syssla med har fått nog av branschen. Är mer åt sälj hållet som lockar.