Citat:
Ursprungligen postat av
EckiEcki
Solidab har ett maxtak på 60 000kr, jag ligger betydligt högre än så. Dessutom tar de 864kr per månad för det. Det är mer än unionen tar med sin i komstförsäkring för 60tkr. Varför skulle man byta?
Accept försäkrar faktiskt min lön... Men jag skulle få betala över 1200kr per månad... Så, varför skulle man byta?
Andas lugnt och läs mitt inlägg en gång till. När du gjort det får du gärna berätta var i mitt inlägg jag uppmanar dig eller någon till att byta till något av de privata alternativen för inkomstförsäkring som jag exemplifierar med, eller något annat liknande alternativ.
Hittar du någon sådan formulering?
Nej, inte jag heller. Därför är mitt förslag att du läser innantill vad som uttrycks i ett inlägg och responderar på det som faktiskt står där, inte på vad du på egen hand därutöver tolkar in i formuleringarna. Jag påtalade att det finns privata alternativ, inget mer.
Vad gäller olika inkomstförsäkringars innehåll och pris, är de utifrån min begränsade erfarenhet väldigt olika, och behöver jämföras med varandra var för sig, inte genom att t.ex. ställa fackförbundens olika varianter mot de privata.
För övrigt blir jag nyfiken på de siffror du hänvisar till...hur långa tidsperioder omfattar de - ligger de närmast de inkomstförsäkringar som följer med en del fackliga medlemskap, eller de försäkringarna + tilläggsförsäkring?