2020-01-15, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Det är så synd det här med metallsmaken man får i munnen av Imovane. Jag minns första gången jag skulle flumma på dom, och som på dom allra flesta substanser (inte centralstimulanter) så får jag munchies Så i gladan ro och flummad som jag var så satte jag mig ner och skulle äta bullar och dricka mjölk.
Jag kan säga att jag ville inte ha mjölk på flera veckor efter det.
Men den biverkningar är väl oftast övergående? eller har ni som drabbas av den biverkningen konstant metallsmak i munnen på morgonen när ni ska käka frukost?
Använd preparatet som avsett, så slipper du allt obehag.
Eller- värm mjölken
Citera
2020-01-21, 02:18
Medlem
xantranxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jag är 28 år gammal.

Problemet är ju att på min vårdcentral så byts det läkare hela jävla tiden. När man väl får en läkare som skriver ut, så finns denne inte kvar nästa gång jag vill ha recept.

Skräp-läkare!

Det hade varit en sak om jag inte skött medicineringen, men jag gör ju det.

Och ändå får man, ''denna medicin är inte lämplig för dig, den är vanebildande'' ''denna medicin är till för korttidsbehandling'' No, shit sherlock.

Även om jag kanske är för ung för en sådan medicin, så behöver jag den. Och jag sköter ju medicineringen, och tar den sällan.

Jag är fan ett levande Fass, och kan mer om mediciner än alla läkare som jobbar på min vårdcentral. Irriterande när de ska säga självklarheter.

Men det står väl i sina jävla pärmar att man inte ska skriva ut läkemedel som dessa. De funkar ju, och sånt vill man inte.

Men andra rävgift till mediciner som inte funkar skriver de glädjeligen ut.

Men lugn bara, jag kommer tillslut få recept av denna läkare också. Måste först bara få en tid med honom/henne. Jag kommer kunna prata till mig ett recept så småningom.

Hej hade liknade problem fast med Fentanyl depåplåster, loggade in via 1177,förnyande ett recept via internet. skrev gamla läkarens namn han som skrev ut till mig sist, 3 timmar senare fick jag nytt recept ☺️ Kanske lite sent, ett litet tips? Pz ha
Citera
2020-01-27, 12:00
Medlem
dunderhokens avatar
Hur mycket Stilnoct tror ni det behövs för mig på 100kg för ett skönt hallis rus? Har haft Stilnoct till och från i 1.5år, 10mg-20mg till natten.

EDIT:
50mg? eller kanske till och med 100mg?
Senast redigerad av dunderhoken 2020-01-27 kl. 12:13.
Citera
2020-01-27, 19:16
Medlem
dunderhokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dunderhoken
Hur mycket Stilnoct tror ni det behövs för mig på 100kg för ett skönt hallis rus? Har haft Stilnoct till och från i 1.5år, 10mg-20mg till natten.

EDIT:
50mg? eller kanske till och med 100mg?

EDIT: Orkade inte vänta på respone så jag sopa i mig 70mg
Citera
2020-01-28, 01:21
Medlem
Apollinaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C1rby
Nej :-( Inte en endaste liten nisse! Ha ha...
Men så har jag aldrig slängt i mig mängder Zolpidem heller. Men verkar ju hänga på en extra tablett hit eller dit o nåt litet alkoholheltigt så..

Jag måste nästan försöka till helgen. Blev taggad efter igår och har sen år tillbaka varit SÅ nyfiken. Hur kan så många se samma sak? Typ, OK att de flesta ser skuggor och saker gunga etc..

Men jag FÖRSTÅR inte hur nästan alla här rapporterar att de sett/konverserat med/UMGÅTTS med, just något så random som ”Små blå stilnoct-tomtar” ?

VARFÖR ser alla små tomtar, just? 😂😂 Helkomiskt! Och hur kan så många vara rörande överens om utseende och allt, är det kanske samma tomtar och nissar som kommer till alla som tagit nån Stilis för mkt, också eller? 😂 Dör. xD
Jag tycker det låter helsjukt. Jag bara måste träffa dem, jag med! Hahaha.

Har du kanske träffat dem? 😂

(P.s. Vågade knappt kolla Flashback idag trodde nästan ja skulle få varning eller nåt, efter att ha skrivit i 4 trådar o efterfrågat tomtar helt väck en tisdagkväll. Hehe^^)
Jag vill också träffa dessa tomtar! Jag har aldrig varit ett större fan av stilnoct men har intagit bisarra mängder zopiklon utan tillstymmelse av en tomte. Jag får byta till stillisar och se om jag får besök!!
Citera
2020-02-01, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dmkqt
Har av läkare fått Imovane utskrivet för långflygningar då jag inte klarar att sova sittande även om det så är mitt i natten. Vid intag av Imovane 7.5 mg så blir det ca 4 timmars sömn på en tolv timmars nattflygning, vilket jag är nöjd med. Mår utmärkt efter en sådan natt. Använder aldrig annars.

Nu till saken då, jag har dragit på mig en hosta från helvetet. Speciellt nattetid.

Varit hos läkare i utlandet och fått bedömning bronkit och fick kodein (10mg+något som påverkar luftvägarna samt slemmet) förskrivet. Inte hjälpt något överhuvudtaget. Första gången jag intagit sådan substans.

Gick därefter till ett apotek och frågade efter något annat och de sålde (under disk, tror 5mg?) valium för det tydligen minskade hostreflexen. Har dock inte vågat prova ännu. Och har ingen natt på mig att prova heller innan hemresa.

Så funderar inför hemresan nu då. Vill kunna sova längre stund, för såväl både mig som medpassagerares skull. Sover jag längre om jag dubblar till 15 mg Imovane eller bara djupare? Kan man ta en valium+Imovane? Jag bär på 75 kg och med minimal vana av intag.

Just nu lutar det åt en Imovane och munskydd i asiatisk stil.

Benzo hjälper inte mot hosta.
Du ska ha cocilana som innehåller morfinliknande ämne.
Benzo och opiater ska du inte blanda, kan leda till andningsuppehåll.
Själv hade jag inte varit allt för orolig att ta 5mg valium och en dos hostmedicin.
Du kommer sova bättre på valium än på imovane.
Citera
2020-02-02, 12:05
Medlem
Tog en zolpidem 10mg igår kväll för att sova. Vaknade knappt 7 timmar senare med enorm ångest. Jag slutade med xanor vid årsskiftet (långsam urtrappning) och ångesten jag känner nu är värre än den jag hade en vecka in i 2020. Har zolpidem "väckt" benzoabstinensen igen eller vad är grejen? :/
Citera
2020-02-04, 01:21
Medlem
Kan ta ett gäng Imovane och må riktigt fint och mår riktigt bra på Stilnoct med men där försvinner minnet och vettet direkt. Imovane funkar ändå att uppträda som folk på i måttlig mängd. Märkt att jag gör jävligt konstiga saker på stilnoct som jag sen inte minns. Oftast alkohol inblandat.
Kan stå en blomma i soffan, en hink mitt i köket där jag även möblerat om o ställt allt på mm i precision men helt ologiskt. Minns inte ett skit efteråt. Även kommit på mig själv med att stå o steka ägg mitt i natten. Allt innan det minns jag inte. Lite läskigt.

Har däremot varit med om nåt riktigt dumt på Imovane som jag bara minns små korta partier av.
Vet att jag skulle följa med brorsan till Netonnet och var inne på apoteket på vägen. Tänkte att jag iaf kunde ta en eller två, sen minns jag inte ens att vi kom fram. nästa minnesbild är att jag släpar grejer grejer upp för trappan. Nästa ordentliga minne när jag vaknar tidigt på morgonen med två högtalare i sängen och fler runtom. Hade visst köpt mig ett hemmabiosystem. Hoppsan. =)
Citera
2020-02-04, 19:53
Medlem
Lite lost på det här med benzo..men funkar det att ta 2,5 mg rivotril för typ 2 tim sedan o nu 2 7,5 mg imovane...? Kanske nojig i onödan men kommer precis från avgiftning gällande opiater som jag blandade med benzo vilket inte blev så bra...vill inte hamna där igen men måste fan få sova...
Citera
2020-02-04, 20:55
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neosfar
Lite lost på det här med benzo..men funkar det att ta 2,5 mg rivotril för typ 2 tim sedan o nu 2 7,5 mg imovane...? Kanske nojig i onödan men kommer precis från avgiftning gällande opiater som jag blandade med benzo vilket inte blev så bra...vill inte hamna där igen men måste fan få sova...
rivotril med imovane borde inte vara några problem.
Citera
2020-02-06, 12:27
Medlem
Har brev från min läkare att jag använt Imovane i flera år och att vi ska se på alternativ istället.
Därför att användning av Imovane sänker IQ med 10 %. Stämmer detta????
Citera
2020-02-06, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Har brev från min läkare att jag använt Imovane i flera år och att vi ska se på alternativ istället.
Därför att användning av Imovane sänker IQ med 10 %. Stämmer detta????

Hur då? Vid användning av EN tablett, vid upprepat mångårigt missbruk, eller vid överdos? Hur menar han?

Under pågående effekt av tabletten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in