Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Förstår det.
Jag har hög midja och breda höfter. Strumpbyxorna slutar därför på höfterna. De når alltså inte upp till midjan och har därför en tendens att rulla eller hasa ner plus att de drar med sig trosorna. Var därför hela tiden tvungen att hålla på och dra upp dem. Kände mig därför inte avslappnad. Hela tiden fokuserad på klädseln och likaså på att hålla koll på ifall det blivit en reva. I så fall in på toaletten och byta till extraparet i väskan.
Hade ibland nålat fast strumpbyxlinningen i kjolen för att få strumpbyxan att hålla sig uppe, vilket krånglade till det hela när jag skulle på toa. Likaså har jag stuckit mig rejält på säkerhetsnålen när den råkat gå upp.
Haha, samma här. Vilka minnen som strömmar ur en 😁
Jag har samma kroppsform, min midja är för fasiken i princip under brösten, nä men precis i höjd med revbenen.
Jag brukar dra upp resåren ända dit, och då midjan är smal i förhållande till kroppen så sitter de oftast på plats, man får ta en storlek större än vad man normalt har bara. Värsta som finns är när strumpbyxor Hadar runt, det om något får en att känna sig "slabbig".
Men klådan blir rätt irriterande. Framförallt när man tar av dem när det är sovdags, då fick man liksom riva över benen.
Ja det var tider det...denna dam har haft många strumpbyxor med kjolar, klackskor och stövlar av diverse slag, i sina unga partyår. Nu är man en gammal 35-åring och strumpbyxorna åker fram relativt sällan!