2020-01-25, 22:37
Medlem
Silltunnas avatar
Förstår inte det. Ni vet ju att alla killar gillar det och det passar till allt. Nätstrumpor, antingen i form av stayups eller strumpbyxor.
Herregud, det är väl bara att ha det! Vad är problemet?

(Smygtransor och snusförnuftiga betahannar behöver inte svara.)
Citera
2020-01-25, 22:52
Medlem
baron-brazils avatar
Helt enig med TS!

Vad slår stayups & string i kombination?!
Love it
Citera
2020-01-25, 22:55
Medlem
Sereenas avatar
För att det är opraktiskt, obekvämt, onödigt och jäkligt dyrt i längden då dom är dyra och går sönder ganska lätt.

Det är dessutom tämligen fult.
Citera
2020-01-25, 23:00
Medlem
Mogna-Meloners avatar
I stora delar av landet är det väldigt kallt på vintern. Och snöigt. Då känns inte alltid strumpbyxor och nätstrumpor som det man vill ha på sig när man väntar på bussen eller väntar på insläpp på nattklubben

Testa gärna att gå runt på vintern i högklackat utan byxor en hel dag i -5 grader eller kallare och snöblåst. Då kanske du förstår. Och dessutom är det inte okej med nätstrumpor på de flesta jobb. Just nu kommer jag bara på 2 jobb där det funkar utmärkt - prostituerade och strippor.

Själv tycker jag det är läckert med killar i en snygg skjorta. Varför envisas med jacka? Det förstör ju det vackra. Nej, jag vill att du går utan jacka på vintern med uppkavlade ärmar, så vi får se på dina snygga armar. Ni män tål ju mer kyla än kvinnor, så det ska ju inte vara ett problem, eller hur? Eller varför inte kilt utan kalsonger, så jag får dregla över sina läckra lår.

Dessutom tror jag många känner sig utklädda och uttittade. Varför ska de klä sig i kläder för att en främmande man vill att de gör det? Det är ju okej i ett förhållande att klä upp sig för sin kille. Men varför göra det för att en random kille ska få nya runkfantasier?

Och inte att förglömma: nätstrumpor och strumpbyxor är väldigt opraktiskt att jobba i. Och man måste vara försiktig så det inte går en maska. Byxor är mer tacksamma på det viset.
Citera
2020-01-25, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Helt enig med TS!

Vad slår stayups & string i kombination?!
Love it

Strumpor som kräver strumphållare?

Det tycker jag är snyggare än moderna stayups
Citera
2020-01-25, 23:10
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
För att det är opraktiskt, obekvämt, onödigt och jäkligt dyrt i längden då dom är dyra och går sönder ganska lätt.

Det är dessutom tämligen fult.

Precis. Exakt. Så. Är. Det.

Jag tycker att män ska testa att gå runt i strumpbyxor och kjol en hel vecka. Då förstår de hur svårt det är att inte få maskor. Och hur obekvämt det är. Strumpbyxor som bara vill hasa ner och grenen hänger så där obekvämt en bit ner på låret.

Stayups och jag är inte heller vänner. Jag har inga raka, platta modellben utan kurviga, så stayupsen rullar bara ner. Jag måste hela tiden hålla koll på var de befinner sig.

Att gå toaletten i strumpbyxor är inte heller min grej. Ned med strumpor och trosor. Och sedan dra upp allt och få allt på rätt plats under kjolen. I synnerhet grenen. Och kjolen får inte hamna i strumpbyxan på baksidan.

Så jag är inte på något vis avslappnad och naturlig i strumpbyxor. Det finns säkert många kvinnor som är det i just strumpbyxor, men träden handlade ju istället om oss som inte har strumpbyxor och varför vi valt bort strumpbyxor. Och Serena sammanfattade det hela bra.
Citera
2020-01-25, 23:14
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Förstår inte det. Ni vet ju att alla killar gillar det och det passar till allt. Nätstrumpor, antingen i form av stayups eller strumpbyxor.
Herregud, det är väl bara att ha det! Vad är problemet?

(Smygtransor och snusförnuftiga betahannar behöver inte svara.)

Jättebra fråga du tar upp!

Nätstrumpor är förvisso fint och bra, men "strumpebandshållare" anser jag vara snäppet bättre..
Knepigt att förklara, äsch tänk "raffset" helt enkelt.

(-Var aldrig "beta-hanne", körde på VHS. )
Citera
2020-01-26, 00:03
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Strumpor som kräver strumphållare?

Det tycker jag är snyggare än moderna stayups

Jag hör dig och är beredd att helt och hållet vika av från mitt tidigare inlägg och omvandla det till strumpor som kräver strumphållare.
Givetvis med matchande string som jag ämnar att göra våtare med tiden.
Citera
2020-01-26, 00:31
Medlem
Nät-strumpor går fetbort, Ser ut som kassler-lår ju,men svarta eller vita nylonstrumpor av bra kvalitet och höfthållare är grymt, spec när det är lite bilåkande eller restaurangbesök, eller en fin kväll ! Svenska kvinnor har det inte lika ofta som tex fransyskor, italienskor--Öststatskvinnor har det nästan jämt och verkar gilla det! Har faktiskt haft nöjet att vid några tillfällen hjälpt några kvinnor att komma både i bil och på krogen ,under bordet , så inte att förakta !
Senast redigerad av Monday1 2020-01-26 kl. 01:08.
Citera
2020-01-26, 00:49
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Varför ska dom ha nätstrumpor på sig när dom endå ska av?
Citera
2020-01-26, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Nät-strumpor går fetbort, Ser ut som kassler-lår ju,men svarta eller vita nylonstrumpor av bra kvalitet och höfthållare är grymt, spec när det är lite bilåkande eller restaurangbesök, eller en fin kväll ! Svenska kvinnor har det inte lika ofta som tex fransyskor, italienskor--Öststatskvinnor har det nästan jämt och verkar gilla det! Har faktiskt haft nöjet att vid några tillfällen hjälpt några kvinnor att komma både i bil och på krogen ,under bordet , så inte att förakta !

Instämmer helt, finns ingenting på denna jord som gör mig så besviken som när man äntligen hittat det perfekta runk-klippet, klickar i gång filmen och det som man trodde var ett par glansiga stayups visar sig vara nätstrumpor. Fy fan.

Men jag hänger inte riktigt med på varför du vill ut och åka bil? Är den inte roligare att knulla eller gör ni det i bilen menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Varför ska dom ha nätstrumpor på sig när dom endå ska av?

Asså, häng med lite här nu, dom ska ju inte av. Det är ju det som är grejen, ju
Senast redigerad av rotebro-conny 2020-01-26 kl. 01:55.
Citera
2020-01-26, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Nä, iofs, men jag fixar inte klänning eller kjol, så är det rätt man så får han ju se strumpor med söm och strumphållare tids nog

Fast väljer du en kille som rullar fram bara av att han säger: "om jag träffar rätt tjej kommer hon tids nog få se ett sexpack"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in