I stora delar av landet är det väldigt kallt på vintern. Och snöigt. Då känns inte alltid strumpbyxor och nätstrumpor som det man vill ha på sig när man väntar på bussen eller väntar på insläpp på nattklubben
Testa gärna att gå runt på vintern i högklackat utan byxor en hel dag i -5 grader eller kallare och snöblåst. Då kanske du förstår.

Och dessutom är det inte okej med nätstrumpor på de flesta jobb. Just nu kommer jag bara på 2 jobb där det funkar utmärkt - prostituerade och strippor.
Själv tycker jag det är läckert med killar i en snygg skjorta. Varför envisas med jacka? Det förstör ju det vackra. Nej, jag vill att du går utan jacka på vintern med uppkavlade ärmar, så vi får se på dina snygga armar. Ni män tål ju mer kyla än kvinnor, så det ska ju inte vara ett problem, eller hur? Eller varför inte kilt utan kalsonger, så jag får dregla över sina läckra lår.
Dessutom tror jag många känner sig utklädda och uttittade. Varför ska de klä sig i kläder för att en främmande man vill att de gör det? Det är ju okej i ett förhållande att klä upp sig för sin kille. Men varför göra det för att en random kille ska få nya runkfantasier?
Och inte att förglömma: nätstrumpor och strumpbyxor är väldigt opraktiskt att jobba i. Och man måste vara försiktig så det inte går en maska. Byxor är mer tacksamma på det viset.