Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2020-01-31, 09:20
  #97
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Just nätstrumpor är ju kallt men nylonstrumpbyxor tycker jag inte är kallt man får ju ha tjockare Den bara . På vilket sätt skulle det vara opraktiskt jobba i strumpbyxor ?

Han som startade tråden menade inte de tjocka strumpbyxorna utan de tunna, tunna. Ingen höjdare att använda på förskolan, på sjukhuset, i verkstan, på bygget, i det militära, i lastbilen, i bussen, i polisbilen etc. Inte alla kvinnor har jobb där man går i kjol och klackar.
__________________
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2020-01-31 kl. 09:25.
Citera
2020-01-31, 09:25
  #98
Medlem
EMMA1994s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han som startade tråden menade inte de tjocka strumpbyxorna utan de tunna, tunna. Ingen höjdare att använda på förskolan, på sjukhuset, i verkstan, på bygget, i det militära, i lastbilen, i bussen, i polisbilen etc. Inte alla har kvinnor jobb där man går i kjol och klackar.


Har alltid nylon strumpor men ja just ha nätstrumpor går ju fett bort
Citera
2020-01-31, 09:41
  #99
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EMMA1994
Har alltid nylon strumpor men ja just ha nätstrumpor går ju fett bort


Ja, men då har du ett jobb där du kan ha på dig strumpbyxor och kjol. Inte alla kvinnor har det. Och dessutom bor du i den del av landet där man kan gå i kjol utan problem hela vintern.

Testa att gå i strumpbyxor när det är -20 -30 som inte är en ovanlig vintertemperatur i stora delar av landet (t ex Norrbottens län som är 1/4 av Sveriges yta).

Testa också att gå i strumpbyxor och klackar när det är snö och oplogat. Snön når just nu upp till halva vaden där jag bor. Under den ligger blankis. Gissa hur många jag såg gå till jobbet i strumpbyxor och klackar idag? Svaret finns i spoilern.


Du är varmt välkommen upp i norr och gå klädd så till jobbet varje dag. Risken är stor för klippkort på akuten för frakturer eller förfrysningar på vägen till busshållplatsen.

Jag vill inte låta elak, men jag häpnar över att det finns människor i södra Sverige som helst missat att det finns minusgrader och snö i landet och därför inte kan förstå att det är kallt att gå i kjol och strumpbyxor. Enda gången jag ser sånt här uppe är på kvällar när folk ska på krogen. Och då tar de taxi till dörren.
Citera
2020-01-31, 10:01
  #100
Medlem
EMMA1994s avatar
Nu har vi ju snö här nere med och is och slask klart man inte går i pumps med den snö mängden. Här en bild från förra vintern inte mycket snö men var halt som bara den

http://www.bilddump.se/bilder/202001....71.210.52.jpg
Citera
2020-02-08, 17:27
  #101
Medlem
SteerlingWesters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aanal1
Nä men 60-70 talet

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är trender som jagsvaga människor faller för.



Exakt. Jag har få vänner som är lyriska över strumpbyxor.

Jag är akademiker, så det kanske förklarar varför jag tycker som jag gör.

Klokt resonerat.
Citera
2021-08-26, 23:04
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosa_humla
Sa iofs inte att det är stort, men har man lite kött på benen tenderar det att ”puta ut” mellan trådarna, rätt osexigt om du frågar mig

Går att motverka genom att ha vanliga strumpbyxor under, men det förtar ju syftet, därav mitt tillägg om obekvämt och kallt.
Testat?
Citera
2021-08-27, 00:06
  #103
Medlem
rosa_humlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monday1
Testat?

Jepp, rekommenderas ej.
Citera
2021-08-27, 19:06
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosa_humla
Jepp, rekommenderas ej.
håller med du--testa stumpbyxor--sen höfthållare med snygga strumpor med söm över--komplett
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback