2020-01-26, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
De kvinnor som gör dessa ingrepp gör ju det för att de tycker att resultatet blir estetiskt tilltalande, och att de känner sig mer nöjda och bekväma med sitt utseende efteråt.
Hade de tyckt att det var fult, obekvämt och inte värt priset, så hade de ju avstått från att göra det.
Precis som att de som tycker att nätstrumpor är fult och obekvämt avstår från att använda sådana.
Jo, jag har hört det där förut, folk som påstår att de inte bryr sig om vad andra tycker, dvs att skönhetsideal, utseendenormer och kroppshets inte existerar och/eller att de inte påverkas av det.

Jag är ganska skeptiskt till det...

Nä, jag tror tvärtom att det har enbart med normer att göra, det finns ju massor av andra obekväma, fula, estetiskt icke tilltalande saker som folk gör för att anpassa sig rådande ideal.
Nä, just nu är det bara inte "inne" med strumpbyxor helt enkelt.
Senast redigerad av Blalotus 2020-01-26 kl. 08:37.
Citera
2020-01-26, 08:52
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Förstår inte det. Ni vet ju att alla killar gillar det och det passar till allt. Nätstrumpor, antingen i form av stayups eller strumpbyxor.
Herregud, det är väl bara att ha det! Vad är problemet?

(Smygtransor och snusförnuftiga betahannar behöver inte svara.)

Det är otroligt trashy och fult. Alla killar gillar det absolut inte, bara de med kass smak.
Citera
2020-01-26, 09:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Förstår inte det. Ni vet ju att alla killar gillar det och det passar till allt. Nätstrumpor, antingen i form av stayups eller strumpbyxor.

Hah. Jämt?
Arbetar som lärare på mellanstadiet. Tycker du det vore en bra idé även där?

Sedan är väl ett enkelt svar att det kan klia när man har såna strumpbyxor, samt att det kan bli aningen kallt.
Jag förutsätter att du menar strumpbyxor med stora nät, och det kan ge ett visst intryck av...hm.. fredagskväll på en white-trash-krog nånstans?
Citera
2020-01-26, 09:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Olej, ett specifikt klädesplagg är fult, dyrt, obekvämt och inget ni tänker ha för någon annans skull!

-Men det går bra att skära bort halva blygdläpparna, spruta in kemikalier här och där, och varför inte ett par kirurgiska ingrepp med inlägg i form av valfri plast på de rätta ställena... Eller?

Visst, nu kanske de där handlar om två olika grupper av kvinnor, vad vet jag, men just klädesplagg känns ju som det absolut minsta kvinnor gör för sitt utseendes skull...
Fast alltså, strumpbyxor kan klia. Klåda är inte att leka med!
Nånting som sitter hårt om midjan är en annan sak, till exempel. Inte för att jag har det heller, för obekvämt. Men strumpbyxor går att ha då och då en kväll, inte dagligen.
Citera
2020-01-26, 11:30
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Hmm..alla kvinnor klär inte i nätstrumpor. De med lite fetare ben får mej att tänka på att de går omkring med en bit kassler nedanför knät. Innätad kassler är gott men inte på kvinnoben.
Det krävs välformade ben för att tåla att accentueras av nät.
Citera
2020-01-26, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Fast väljer du en kille som rullar fram bara av att han säger: "om jag träffar rätt tjej kommer hon tids nog få se ett sexpack"?

Nej, kanske inte

Men jag anser inte att jag är något allmänt "ögongodis" heller, det är reserverat för speciella personer
Citera
2020-01-26, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Okej, då är du nog inte heller särskilt representativ för kvinnor i allmänhet.

De flesta jag sett, hört talas om eller haft att göra med gör ju mycket "värre" saker för att ändra sitt utseende än bara obekväma klädesplagg.

Men då finns det fler än jag som inte heller gjort några av dom ingrepp du nämner

Fast jag är nog inte särskilt representativ för kvinnor överlag jag heller då jag tänker efter
Citera
2020-01-26, 11:48
Bannlyst
Citat:

Nätstrumpor är lika sexigt som Foppa tofflor! Är du 70år gammal?
Citera
2020-01-26, 11:58
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
"Nätstrumpor"?
Är det nylonstrumpbyxor det syftas på, så använder jag det nästan aldrig.
De är tämligen fula, obekväma och obehagliga. Dessutom är det lätt att halka omkull på golvet när man bär dessa, om man är lite oförsiktig eller har otur.
Och de passar absolut inte till allt, snarare tvärtom!

Nätstrumpor är dom där sakerna som ser ut som fiskenät som ofta ingår i den stereotypa hora/strippa-outfitten, inte vanliga nylonstrumpor

ie dessa: https://www.vectorstock.com/royalty-free-vector/legs-with-fishnet-stockings-vector-2532962
Citera
2020-01-26, 12:00
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp
Ja officiella yrken som flygvärdinna, receptionist och servitörer är ungefär 100% snyggare än andra arbetsgrupper där nätstrumpor inte behövs.

Nätstrumpor är normalt inte tillåtet i dom yrkena utan dom har som krav att dom ska ha neutrala, smakfulla, nylonstrumpor (vilket dock fortfarande är dyrt och opraktiskt/obekvämt).

(Detta är nätstrumpor: https://www.vectorstock.com/royalty-free-vector/legs-with-fishnet-stockings-vector-2532962)
Citera
2020-01-26, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aanal1
Nätstrumpor är lika sexigt som Foppa tofflor! Är du 70år gammal?

Smaken är ju som baken

Men jag upplever att nätstrumpor/nätstrumbyxor hade sin storhetstid i mitten på 80-talet, så är man extra förtjust i just nätmodellen skulle man kunna vara född på 70-talet, eller så har man fått tycke för just dom bara?

Jag tycker personligen att "äkta" nylonstrumpor med söm mitt bak är snyggast, men dom är svåra att få tag i nu, då det sällan är nylon utan något modernare material.
Citera
2020-01-26, 12:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag tycker att män ska testa att gå runt i strumpbyxor och kjol en hel vecka.

Jag tycker du ska sluta trottsa och börja gå runt i strumpbyxor istället.

Gör det så börjar vi män gå runt i skjorta utan krussidull ska du se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in