Citat:
Ursprungligen postat av
Sereena
För att det är opraktiskt, obekvämt, onödigt och jäkligt dyrt i längden då dom är dyra och går sönder ganska lätt.
Det är dessutom tämligen fult.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Precis. Exakt. Så. Är. Det.
Jag tycker att män ska testa att gå runt i strumpbyxor och kjol en hel vecka. Då förstår de hur svårt det är att inte få maskor. Och hur obekvämt det är. Strumpbyxor som bara vill hasa ner och grenen hänger så där obekvämt en bit ner på låret.
Stayups och jag är inte heller vänner. Jag har inga raka, platta modellben utan kurviga, så stayupsen rullar bara ner. Jag måste hela tiden hålla koll på var de befinner sig.
Att gå toaletten i strumpbyxor är inte heller min grej. Ned med strumpor och trosor. Och sedan dra upp allt och få allt på rätt plats under kjolen. I synnerhet grenen. Och kjolen får inte hamna i strumpbyxan på baksidan.
Så jag är inte på något vis avslappnad och naturlig i strumpbyxor. Det finns säkert många kvinnor som är det i just strumpbyxor, men träden handlade ju istället om oss som inte har strumpbyxor och varför vi valt bort strumpbyxor. Och Serena sammanfattade det hela bra.
Olej, ett specifikt klädesplagg är fult, dyrt, obekvämt och inget ni tänker ha för någon annans skull!
-Men det går bra att skära bort halva blygdläpparna, spruta in kemikalier här och där, och varför inte ett par kirurgiska ingrepp med inlägg i form av valfri plast på de rätta ställena... Eller?
Visst, nu kanske de där handlar om två olika grupper av kvinnor, vad vet jag, men just klädesplagg känns ju som det absolut minsta kvinnor gör för sitt utseendes skull...