2020-01-26, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
För att det är opraktiskt, obekvämt, onödigt och jäkligt dyrt i längden då dom är dyra och går sönder ganska lätt.

Det är dessutom tämligen fult.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Precis. Exakt. Så. Är. Det.

Jag tycker att män ska testa att gå runt i strumpbyxor och kjol en hel vecka. Då förstår de hur svårt det är att inte få maskor. Och hur obekvämt det är. Strumpbyxor som bara vill hasa ner och grenen hänger så där obekvämt en bit ner på låret.

Stayups och jag är inte heller vänner. Jag har inga raka, platta modellben utan kurviga, så stayupsen rullar bara ner. Jag måste hela tiden hålla koll på var de befinner sig.

Att gå toaletten i strumpbyxor är inte heller min grej. Ned med strumpor och trosor. Och sedan dra upp allt och få allt på rätt plats under kjolen. I synnerhet grenen. Och kjolen får inte hamna i strumpbyxan på baksidan.

Så jag är inte på något vis avslappnad och naturlig i strumpbyxor. Det finns säkert många kvinnor som är det i just strumpbyxor, men träden handlade ju istället om oss som inte har strumpbyxor och varför vi valt bort strumpbyxor. Och Serena sammanfattade det hela bra.
Olej, ett specifikt klädesplagg är fult, dyrt, obekvämt och inget ni tänker ha för någon annans skull!

-Men det går bra att skära bort halva blygdläpparna, spruta in kemikalier här och där, och varför inte ett par kirurgiska ingrepp med inlägg i form av valfri plast på de rätta ställena... Eller?

Visst, nu kanske de där handlar om två olika grupper av kvinnor, vad vet jag, men just klädesplagg känns ju som det absolut minsta kvinnor gör för sitt utseendes skull...
Senast redigerad av Blalotus 2020-01-26 kl. 02:41.
Citera
2020-01-26, 02:52
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Olej, ett specifikt klädesplagg är fult, dyrt, obekvämt och inget ni tänker ha för någon annans skull!

-Men det går bra att skära bort halva blygdläpparna, spruta in kemikalier här och där, och varför inte ett par kirurgiska ingrepp med inlägg i form av valfri plast på de rätta ställena... Eller?

Visst, nu kanske de där handlar om två olika grupper av kvinnor, vad vet jag, men just klädesplagg känns ju som det absolut minsta kvinnor gör för sitt utseendes skull...

Jag har inte gjort något av det du räknade upp och jag tycker inget av det där känns bra på något vis för min del. Inget jag kommer att göra. Jag är inte ens tatuerad eller piercad.

Samma sak med strumpbyxor. Det är helt enkelt inte min grej.

Jag har förlorat kunder för att jag vägrar strumpbyxor. Och det må vara hänt. Jag bestämmer över vilka kläder jag vill ha på mig. Ingen annan. Vill jag inte ha på mig en viss typ av kläder, så kan ingen man eller pengar övertala mig till det.

Mina pojkvänner genom åren har inte haft något behov av att se mig i strumpbyxor. Så det har aldrig varit något stort debattämne eller en konflikt, tack och lov.
Citera
2020-01-26, 03:03
Medlem
Citat:
Jag har inte gjort något av det du räknade upp och jag tycker inget av det där känns bra på något vis för min del. Inget jag kommer att göra. Jag är inte ens tatuerad eller piercad.
Okej, då är du nog inte heller särskilt representativ för kvinnor i allmänhet.

De flesta jag sett, hört talas om eller haft att göra med gör ju mycket "värre" saker för att ändra sitt utseende än bara obekväma klädesplagg.
Citera
2020-01-26, 03:21
Medlem
Citat:

Samma sak med strumpbyxor. Det är helt enkelt inte min grej.

Citat:
Okej, då är du nog inte heller särskilt representativ för kvinnor i allmänhet.

De flesta jag sett, hört talas om eller haft att göra med gör ju mycket "värre" saker för att ändra sitt utseende än bara obekväma klädesplagg.

Här skulle jag nog vilja stötta mogna meloner lite grann, efter att ha betat av ett hyfsat digert antal kvinnor och som fullständigt besatt av nylonklädda kvinnoben är mina erfarenheter att nog ganska nära 50% resonerar som henne, att det känns onaturligt/olustigt att bära vissa kläder enbart i sexuella syften.

Och ska man gå in på socioekonomiska indelningar sticker akademikerna ut även här i negativ bemärkelse. Enligt mina studier ligger nog acceptansen nära 80% hos wt-tjejerna medans det omvända förhållandet råder, dvs 20% acceptans hos akademikerna. Alltså om vi pratar om önskemål av kläder vid rena sexuella aktiviteter. Annars i vardagen leder ju akademiker-tjejerna.
Senast redigerad av rotebro-conny 2020-01-26 kl. 03:36.
Citera
2020-01-26, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Här skulle jag nog vilja stötta mogna meloner lite grann, efter att ha betat av ett hyfsat digert antal kvinnor och som fullständigt besatt av nylonklädda kvinnoben är mina erfarenheter att nog ganska nära 50% jollrar om att det känns onaturligt/olustigt att bära vissa kläder enbart i sexuella syften.
Det stämmer säkert, jag har inte heller sett särskilt många som använder nätstrumpor så varför gör kvinnorna så otroligt mycket värre saker?

Kirurgiska ingrepp och kemikalieinjektioner är ju mer eller mindre norm idag, så hur kommer det sig att nätstrumpor är så himla hemskt?
Citera
2020-01-26, 03:34
Medlem
Citat:
Det stämmer säkert, jag har inte heller sett särskilt många som använder nätstrumpor så varför gör kvinnorna så otroligt mycket värre saker?

Kirurgiska ingrepp och kemikalieinjektioner är ju mer eller mindre norm idag, så hur kommer det sig att nätstrumpor är så himla hemskt?

Det har säkert med dagens normer att göra. Såg tidigare i kväll "stjärnorna på slottet" där man visade en Pernilla Walgren i hennes tidiga karriär som 18åring hårt sminkad och i en kjol som slutade precis där benen går i hop med höga klackar och div olika strumpor. Klädd så i dag hade du blivit stämplad som hora.

Medans det nu är mer accepterat att göra div ingrepp av det slag du beskriver.

I många andra länder klär sig fortfarande kvinnor som kvinnor. Att tjejerna här går runt i snedtrampade svettiga jumpadojor, osminkade och begagnade fjällräven jackor har säkert med feminismen och motståndet mot obejktifieringen av kvinnan att göra.

Jag har haft många tjejer som vill att vi ska gå på evenemang/finare restauranger "där man får klä sig fint" nästan enbart för att dom vill just klä upp sig då och då men tycker att det "inte passar sig" alltid i vardgagen/enklare sammanhang.
Citera
2020-01-26, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Förstår inte det. Ni vet ju att alla killar gillar det och det passar till allt. Nätstrumpor, antingen i form av stayups eller strumpbyxor.
Herregud, det är väl bara att ha det! Vad är problemet?

(Smygtransor och snusförnuftiga betahannar behöver inte svara.)

Du har aldrig funderat på det från deras sida av diskussionen eller?

Kan inte säga att jag vet hur det känns att ha strumpbyxor men det ser iallafall inte bekvämt ut, sen vet jag att de går sönder ganska lätt så lär ju suga att behöva lägga pengar på nya hela tiden om man skulle ha strumpbyxor varje dag...

Väx upp och försök se saken från andra perspektiv för en gångs skull
Citera
2020-01-26, 04:54
Medlem
"Nätstrumpor"?
Är det nylonstrumpbyxor det syftas på, så använder jag det nästan aldrig.
De är tämligen fula, obekväma och obehagliga. Dessutom är det lätt att halka omkull på golvet när man bär dessa, om man är lite oförsiktig eller har otur.
Och de passar absolut inte till allt, snarare tvärtom!
Citera
2020-01-26, 05:04
Medlem
Grollarens avatar
Ja herregud det har jag inte tänkt på.
Det är ju klart att jag borde ha högklackat och nätstrumpor på mig varje dag, då mitt enda mål här i livet är att vara ett runkobjekt åt kåta män.
Det finns ju inget viktigare faktiskt, när man tänker efter, än att se sexig ut.
Det är ju hela anledningen till att jag föddes faktiskt.

Jag har ju heller inte tänkt på hur lätt det kommer att bli att ge tyngd åt min kunskap i ekonomi, om jag kommer till anställningsintervjun klädd som en prostituerad från Polen?
Jag har inte skänkt en tanke åt att männen jag ska jobba åt faktiskt behöver nåt att titta på.

Dumma mej.
Citera
2020-01-26, 05:09
Medlem
Citat:

De kvinnor som gör dessa ingrepp gör ju det för att de tycker att resultatet blir estetiskt tilltalande, och att de känner sig mer nöjda och bekväma med sitt utseende efteråt.
Hade de tyckt att det var fult, obekvämt och inte värt priset, så hade de ju avstått från att göra det.
Precis som att de som tycker att nätstrumpor är fult och obekvämt avstår från att använda sådana.
Citera
2020-01-26, 05:36
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
I stora delar av landet är det väldigt kallt på vintern. Och snöigt. Då känns inte alltid strumpbyxor och nätstrumpor som det man vill ha på sig när man väntar på bussen eller väntar på insläpp på nattklubben

Testa gärna att gå runt på vintern i högklackat utan byxor en hel dag i -5 grader eller kallare och snöblåst. Då kanske du förstår. Och dessutom är det inte okej med nätstrumpor på de flesta jobb. Just nu kommer jag bara på 2 jobb där det funkar utmärkt - prostituerade och strippor.

Själv tycker jag det är läckert med killar i en snygg skjorta. Varför envisas med jacka? Det förstör ju det vackra. Nej, jag vill att du går utan jacka på vintern med uppkavlade ärmar, så vi får se på dina snygga armar. Ni män tål ju mer kyla än kvinnor, så det ska ju inte vara ett problem, eller hur? Eller varför inte kilt utan kalsonger, så jag får dregla över sina läckra lår.

Dessutom tror jag många känner sig utklädda och uttittade. Varför ska de klä sig i kläder för att en främmande man vill att de gör det? Det är ju okej i ett förhållande att klä upp sig för sin kille. Men varför göra det för att en random kille ska få nya runkfantasier?

Och inte att förglömma: nätstrumpor och strumpbyxor är väldigt opraktiskt att jobba i. Och man måste vara försiktig så det inte går en maska. Byxor är mer tacksamma på det viset.

Om du och dina medsystrar börjar bära nätstrumpor som standard så offrar jag mig och går gärna i min finaste skjorta även om det är nedåt - 20°c, vi måste kunna ställa upp lite mer för varandra i det här landet.
Citera
2020-01-26, 06:39
Medlem
Fistkramps avatar
Ja officiella yrken som flygvärdinna, receptionist och servitörer är ungefär 100% snyggare än andra arbetsgrupper där nätstrumpor inte behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in