2020-01-26, 19:36
Medlem
strepsilmaxs avatar
Förmodligen för det är sjukt trashigt och de vill inte gå rundor och se ut som prostituerade konstant.
Citera
2020-01-26, 21:03
Medlem
rosa_humlas avatar
För att besvara TS; därför att jag ser ut som en kassler då jag är storlek L. Dessutom; obekvämt och kallt.
Citera
2020-01-26, 22:01
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Okej, då är du nog inte heller särskilt representativ för kvinnor i allmänhet.

De flesta jag sett, hört talas om eller haft att göra med gör ju mycket "värre" saker för att ändra sitt utseende än bara obekväma klädesplagg.

Det är trender som jagsvaga människor faller för.

Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Här skulle jag nog vilja stötta mogna meloner lite grann, efter att ha betat av ett hyfsat digert antal kvinnor och som fullständigt besatt av nylonklädda kvinnoben är mina erfarenheter att nog ganska nära 50% resonerar som henne, att det känns onaturligt/olustigt att bära vissa kläder enbart i sexuella syften.

Och ska man gå in på socioekonomiska indelningar sticker akademikerna ut även här i negativ bemärkelse. Enligt mina studier ligger nog acceptansen nära 80% hos wt-tjejerna medans det omvända förhållandet råder, dvs 20% acceptans hos akademikerna. Alltså om vi pratar om önskemål av kläder vid rena sexuella aktiviteter. Annars i vardagen leder ju akademiker-tjejerna.

Exakt. Jag har få vänner som är lyriska över strumpbyxor.

Jag är akademiker, så det kanske förklarar varför jag tycker som jag gör.
Citera
2020-01-26, 22:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Om du och dina medsystrar börjar bära nätstrumpor som standard så offrar jag mig och går gärna i min finaste skjorta även om det är nedåt - 20°c, vi måste kunna ställa upp lite mer för varandra i det här landet.

Jag skämtade bara om du inte förstod det. Ingen man skulle få mig att ha på mig kläder jag inte trivs i.

Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp
Ja officiella yrken som flygvärdinna, receptionist och servitörer är ungefär 100% snyggare än andra arbetsgrupper där nätstrumpor inte behövs.

Ingen av dessa grupper brukar ha nätstrumpor på sig på jobbet annat än i porrfilmer. I verkliga livet har de möjligtvis strumpbyxor på sig. Men i min stad har kvinnorna ofta på sig byxor när de serverar och de som jobbar i en reception har vilka kläder de vill. Är det vinter har många byxor på sig av förståeliga skäl. Är det sommar har de inte strumpbyxor på sig.

Om de på vintern har på sig kjol brukar strumpbyxorna vara tjocka och ofta i glada färger. Jag kan ärligt säga att jag inte minns när jag såg någon kvinna på en bank eller kontor med tunna svarta eller hudfärgade strumpbyxor på sig. Det är liksom inte inne.

Nätstrumpor:
https://www.europosters.se/weibliche-beine-in-netzstruempfen-f84680020

Tjocka strumpbyxor av den typ kvinnor ofta har till kjol:
https://indiska.com/se/Accessoarer/Strumpor-och-leggings/Strumpbyxor/SIXTY-3D/p/105925819MUSTARD?gclid=CjwKCAiAjrXxBRAPEiwAiM3DQqZ D3pWDRlc0oYLlfFVLL7HH7xaH7wpWg-CVmyKCf2t8AN_hgedrT xoClnwQAvD_BwE

Tjocka strumpbyxor värmer mer och du behöver inte raka dina ben (noga).

När det gäller flygvärdinnor ingår byxor både i SAS och Norwegians uniformer. Och jag har sett flera som har dessa. Jag har även sett flygvärdinnor i kjol som haft stövlar som nått upp till strax under knäet, så knappt något av strumpbyxorna syns. Jag förstår det för de jobbar i ett trångt utrymme och det är lätt att skada strumpbyxan och få en reva.

SAS byxuniform:
https://www.helenalidh.se/2019/06/14/
Citera
2020-01-26, 22:34
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hah. Jämt?
Arbetar som lärare på mellanstadiet. Tycker du det vore en bra idé även där?

Sedan är väl ett enkelt svar att det kan klia när man har såna strumpbyxor, samt att det kan bli aningen kallt.
Jag förutsätter att du menar strumpbyxor med stora nät, och det kan ge ett visst intryck av...hm.. fredagskväll på en white-trash-krog nånstans?

Ja, jisses. Hade helt glömt bort att de kliar. Var så länge sen jag hade på mig ett par.
Citera
2020-01-26, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det är trender som jagsvaga människor faller för.
Vet inte vad du definierar som jagsvag men de flesta människor i alla tider har följt trender och den kroppshetsen och det skönhetsideal och de normer som finns kring utseende drabbar de allra flesta mer eller mindre.
Citera
2020-01-26, 22:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necropolis
Blir man lite nyfiken vad du jobbar med

Jag är prostituerad, men vägrar ha på mig strumpbyxor. Eller andra klädesplagg jag inte trivs i.
Citera
2020-01-26, 22:44
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
För att ens ben ser ut som julskinka i nät till och med om man råkar vara normalviktig... jag är rätt obrydd om vad folk har på sig och upprörs inte om nån överviktig vill ha tighta kläder med undantaget är nätstrump byxor fy faaan vad fult det är på tjocka ben och även på normala ben
Det är bara snyggt om man har långa smala och ”perfekta ben”. Och även då känns det lite utklätt och vulgo
Citera
2020-01-26, 22:51
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Vet inte vad du definierar som jagsvag men de flesta människor i alla tider har följt trender och den kroppshetsen och det skönhetsideal och de normer som finns kring utseende drabbar de allra flesta mer eller mindre.

Men nu handlade ju inte den här tråden om det, utan istället om varför kvinnor inte har på sig strumpbyxor - och i synnerhet nätstrumpor. Och svaren har kommit och de verkar samstämmiga. Så nu vet du och alla andra män varför:

- obekvämt
- kliar
- går lätt sönder under dagen och på arbetet, därför dyrt
- kan gå sönder redan när man tar på sig dem pga naglarna
- kallt
- svårt att jobba i
- vill inte vara ögongodis för andra än för sin egen man
- nätstrumpor får en att se ut som en julskinka i nät

Etc etc etc...
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2020-01-26 kl. 22:57.
Citera
2020-01-26, 23:08
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornflakesfasoner
Blir så jävla skum stämning när jag ska ha nätstrumpor och kjol på stora byggarbetsplatser. Det var illa nog när jag skulle visa pågarna hur dom skulle vibrera betongen ordentligt förra sommaren i linne och skjort, hjälm och självklart spikskor.

Förstår det.

Citat:
Fast alltså, strumpbyxor kan klia. Klåda är inte att leka med!
Nånting som sitter hårt om midjan är en annan sak, till exempel. Inte för att jag har det heller, för obekvämt. Men strumpbyxor går att ha då och då en kväll, inte dagligen.

Jag har hög midja och breda höfter. Strumpbyxorna slutar därför på höfterna. De når alltså inte upp till midjan och har därför en tendens att rulla eller hasa ner plus att de drar med sig trosorna. Var därför hela tiden tvungen att hålla på och dra upp dem. Kände mig därför inte avslappnad. Hela tiden fokuserad på klädseln och likaså på att hålla koll på ifall det blivit en reva. I så fall in på toaletten och byta till extraparet i väskan.

Hade ibland nålat fast strumpbyxlinningen i kjolen för att få strumpbyxan att hålla sig uppe, vilket krånglade till det hela när jag skulle på toa. Likaså har jag stuckit mig rejält på säkerhetsnålen när den råkat gå upp.
Citera
2020-01-26, 23:41
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Förstår det.

Jag har hög midja och breda höfter. Strumpbyxorna slutar därför på höfterna. De når alltså inte upp till midjan och har därför en tendens att rulla eller hasa ner plus att de drar med sig trosorna. Var därför hela tiden tvungen att hålla på och dra upp dem. Kände mig därför inte avslappnad. Hela tiden fokuserad på klädseln och likaså på att hålla koll på ifall det blivit en reva. I så fall in på toaletten och byta till extraparet i väskan.

Hade ibland nålat fast strumpbyxlinningen i kjolen för att få strumpbyxan att hålla sig uppe, vilket krånglade till det hela när jag skulle på toa. Likaså har jag stuckit mig rejält på säkerhetsnålen när den råkat gå upp.

Haha, samma här. Vilka minnen som strömmar ur en 😁
Jag har samma kroppsform, min midja är för fasiken i princip under brösten, nä men precis i höjd med revbenen.
Jag brukar dra upp resåren ända dit, och då midjan är smal i förhållande till kroppen så sitter de oftast på plats, man får ta en storlek större än vad man normalt har bara. Värsta som finns är när strumpbyxor Hadar runt, det om något får en att känna sig "slabbig".

Men klådan blir rätt irriterande. Framförallt när man tar av dem när det är sovdags, då fick man liksom riva över benen.
Ja det var tider det...denna dam har haft många strumpbyxor med kjolar, klackskor och stövlar av diverse slag, i sina unga partyår. Nu är man en gammal 35-åring och strumpbyxorna åker fram relativt sällan!
Citera
2020-01-27, 01:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Haha, samma här. Vilka minnen som strömmar ur en 😁
Jag har samma kroppsform, min midja är för fasiken i princip under brösten, nä men precis i höjd med revbenen.
Jag brukar dra upp resåren ända dit, och då midjan är smal i förhållande till kroppen så sitter de oftast på plats, man får ta en storlek större än vad man normalt har bara. Värsta som finns är när strumpbyxor Hadar runt, det om något får en att känna sig "slabbig".

Men klådan blir rätt irriterande. Framförallt när man tar av dem när det är sovdags, då fick man liksom riva över benen.
Ja det var tider det...denna dam har haft många strumpbyxor med kjolar, klackskor och stövlar av diverse slag, i sina unga partyår. Nu är man en gammal 35-åring och strumpbyxorna åker fram relativt sällan!

Jag försökte köpa större storlekar, men då blev strumpbyxbenen för långa och korvade sig vid fotleden. Så jag fick kämpa med att dra upp strumpbyxbenen genom att hasa dem uppåt utan att riva dem med naglarna eller vika ihop ”sulan” på strumpbyxan i skon (inte alls skönt).

Jag har känslig hud och rev också benen efteråt för det kliade så mycket. Strumpbyxor andas liksom inte. Kan antingen vara väldigt kalla eller väldigt varma.

Så tacksam över att slippa det där. Lade av med strumpbyxor runt 30 och har aldrig ångrat mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in