2020-01-06, 19:36
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jag står ingen av berörda så nära att jag hade haft insyn i om det förekommer stalking i form av kontaktförsök av privat karaktär. Med det menar jag DM/PM/SMS eller åtminstone något replikskifte i en kanal utanför Flashback forum, besöka event där någon i förväg annonserat sin närvaro osv. Men du vet, folk pratar, så hade det varit så och nått andras öron hade det ryktet förmodligen nått mig med förr eller senare. Tidsramen här är som jag förstår att vi befinner oss i läget "senare".

Det där stämmer för övrigt inte helt. Jag vet att det nyligen förekommit kontakt med den påstådda stalkerns bekantskaper, för att sprida domen i syfte att skada personens anseende och vardagsliv, förklätt till välmenande varningar. Men ingen påstår att Haveristerna står bakom det.

Du som kämpade för att få fram domen, kanske vet mer om detta.
Citera
2020-01-06, 21:45
Medlem
Citat:
Jag har svårt att tro att du började leta tio år gamla personuppgifter och domar utan att du hört rykten om att du skulle finna något smaskigt.

Rör du dig i en krets som någotsånär överlappar med min (vilket du väl gör) så har du hört talas om domen för ett bra tag sedan. Att den ursprungliga källan till vad du hört inte är samma urspungskälla som min, finner jag närmast uteslutet. Må vara hänt att du inte med egna ögon såg uppgifterna när de postades på Facebook då du ber mig berätta av vem, var och när, men rimligtvis är det du hört i efterhand hämtat från den tråden. Fast utan att någon ställde frågor som "var det befogat posta det publikt, hur kunde någon fått förtroende att veta detta och varför bröts det förtroendet" för fokus när det nådde dina öron var väl "har du hört att X gjort detta" om inte rent av "X är detta [negativa saker]". Detta till skillnad från hur det lät i min krets, som efter nyhetens skvallerbehag "popcorn time" mer pratade om det oetiska i att doxa gamla vänner så pass publikt. Jag dömer dig inte då jag tror att du uppriktigt inte hört talas om Facebooktråden eller fått veta att uppgifterna cirkulerat publikt. Är opepp på att redan börja kvala till årets SM i skärmdumpsuthängning så vill du veta mer om tråden får du luska i dina kretsar. Som med de flesta dumpar saknas sammanghang så spontana reaktioner i kommentarerna ger en giftig och ensidig bild av avsändarna jag inte vill sprida till en publik som tror posta saker som "dumma hora" på nätet är något bygga en djupgående analys av. Sympatiserar med att du vill försvara dina vänner, men hoppas att de inte kommer att tacka dig för att du citerade domen eller hävdar att de har en galen stalker som kvalar in som psykopat.

[...]

Jag har sett det som postats här och på andra öppna kanaler. Såg påståendet att personen i fråga skulle ha flertalet konton i denna tråd (som sågar podden och personerna bakom den) vilket jag absolut inte tror, finns inget anmärkningsvärt med den kritiken jag inte hört från bekanta som har en negativ åsikt om Haveristerna.

Ja det där var verkligen en mängd ord du.

Visst fanns det ett snack om en person som hade privat information om Haveristerna som ingen riktigt ville ta i då den var just privat, men att han/hon golade till allt och alla som kunde tänkas sprida den.

Men den infon kommer inte från Haveristerna. Sen om det är samma källa som din är högst oklart men han/hon golade vitt och brett så inte konstigt att det spred sig.

Och inte nog med det. Han/hon försökte ju spinna vidare informationen i vissa forum där man utan större ansträngning kunde koppla ihop olika konton då han/hon spred lite väl insatt information.

Det tillsammans med att Anna från Della Q började gagga så föll alla pusselbitar på plats.

Sen det här med att personen inte använder fler konton. Lite svårt att bemöta det utan att åka på 1.06:a, men kan bara konstatera att man inte behöver vara ett geni för att se det.

Citat:
Det där stämmer för övrigt inte helt. Jag vet att det nyligen förekommit kontakt med den påstådda stalkerns bekantskaper, för att sprida domen i syfte att skada personens anseende och vardagsliv, förklätt till välmenande varningar. Men ingen påstår att Haveristerna står bakom det.

Du som kämpade för att få fram domen, kanske vet mer om detta.

"Men ingen påstår att Haveristerna står bakom det." Fast är det inte precis det du gjorde, du ger sken av att Haveristerna gjort detta: "Medvetet sprida en över tio år gammal dom". Jag efterfrågar om det finns något belägg för detta, du svarar med en massa ord om nån Facebooktråd och att nån hört av sig för att varna folk med domen. Finns det nått som styrker att någon i Haveristerna har nått med detta att göra?

Den mesta informationen som läckt kommer ju från folket runt han/hon, inte från Haveristerna själva. Kanske är det så att han/hon skulle varit lite noggrannare i valet av sina "vänner" istället för att gnälla över Haveristerna, men låt oss kalla det för en "spekulation" från min sida.

Sist men inte minst: "Sympatiserar med att du vill försvara dina vänner, men hoppas att de inte kommer att tacka dig för att du citerade domen".
De är inte mina vänner. Jag är en lyssnare som snubblade över saftigt skvaller, och ville han/hon inte att det skulle komma ut skulle han/hon nog ha satsat på att gola till en något mer begränsad "vän"krets.
Citera
2020-01-06, 23:44
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Journalisten54321
Ja det där var verkligen en mängd ord du.

Visst fanns det ett snack om en person som hade privat information om Haveristerna som ingen riktigt ville ta i då den var just privat, men att han/hon golade till allt och alla som kunde tänkas sprida den.

Men den infon kommer inte från Haveristerna. Sen om det är samma källa som din är högst oklart men han/hon golade vitt och brett så inte konstigt att det spred sig.

Och inte nog med det. Han/hon försökte ju spinna vidare informationen i vissa forum där man utan större ansträngning kunde koppla ihop olika konton då han/hon spred lite väl insatt information.

Det tillsammans med att Anna från Della Q började gagga så föll alla pusselbitar på plats.

Sen det här med att personen inte använder fler konton. Lite svårt att bemöta det utan att åka på 1.06:a, men kan bara konstatera att man inte behöver vara ett geni för att se det.

"Men ingen påstår att Haveristerna står bakom det." Fast är det inte precis det du gjorde, du ger sken av att Haveristerna gjort detta: "Medvetet sprida en över tio år gammal dom". Jag efterfrågar om det finns något belägg för detta, du svarar med en massa ord om nån Facebooktråd och att nån hört av sig för att varna folk med domen. Finns det nått som styrker att någon i Haveristerna har nått med detta att göra?

Den mesta informationen som läckt kommer ju från folket runt han/hon, inte från Haveristerna själva. Kanske är det så att han/hon skulle varit lite noggrannare i valet av sina "vänner" istället för att gnälla över Haveristerna, men låt oss kalla det för en "spekulation" från min sida.

Sist men inte minst: "Sympatiserar med att du vill försvara dina vänner, men hoppas att de inte kommer att tacka dig för att du citerade domen".
De är inte mina vänner. Jag är en lyssnare som snubblade över saftigt skvaller, och ville han/hon inte att det skulle komma ut skulle han/hon nog ha satsat på att gola till en något mer begränsad "vän"krets.

Är det första du pratar om fram till "Anna" men du menar Moa (det som skedde mellan Henko och Myra i sänghalmen) så hänger jag med, men det ju är inte vad jag pratar om. Jag pratar om att den du refererar till som han/hon blev uthängd på Facebook för saker som skedde för över tio år sedan, under "HAN" innan Moas post. Därav vad jag menar med att välja sina strider, som i "tjafsa inte om du inte förväntar dig mothugg".

Som sagt och motiverat ovanför, tänker jag inte posta dumpar.

Åsyftar du något annat hänger jag inte med.

....

1.06 jo kan se ett (1) misstänkt konto men det före personen outade sitt primära konto efter att andra suttit i finkan för 1.06 flertalet gånger från sina sekundära konton, källa: googla på när/vilka i tråden som gjort det.

Detta är verkligen inte stalking jadajada psykopat bla bla bla.

Har dessutom fullt förtroende för modereringen för går inte klaga på åtgärder i tråden, tvärtom. Du använder väl inte själv ditt primära konto nu, men om "ja" så välkommen till Flashback.

Nä, jag antyder att du som trixade för att få fram domen då du hävdar du inte sett den tidigare är _källan_ till att den postats runt i nutid men gav dig chans att bemöta det om du vill. Det är som sagt inte så jag tror det är någon i Haveristerna som gör detta.
Citera
2020-01-06, 23:58
Medlem
Spritnotas avatar
Ja klart som faaan jag antyder att det bara fanns några få som kände till personens förflutna och tyckte det var rimligt snacka om detta.

Jag antyder bevisligen att den där Folke Gemen inte sitter och på slump får fram vad någon hade för identitet för plus tio år sedan, fixar domar, berättar till precis exakt någon som delar med sig på en kanal där folk känner till personen och med hull och hår mobiliserar övriga att "men shit vilken jävel".
Citera
2020-01-07, 00:09
Medlem
Citat:
Är det första du pratar om fram till "Anna" men du menar Moa (det som skedde mellan Henko och Myra i sänghalmen) så hänger jag med, men det ju är inte vad jag pratar om. Jag pratar om att den du refererar till som han/hon blev uthängd på Facebook för saker som skedde för över tio år sedan, under "HAN" innan Moas post. Därav vad jag menar med att välja sina strider, som i "tjafsa inte om du inte förväntar dig mothugg".

Som sagt och motiverat ovanför, tänker jag inte posta dumpar.

[...]

Nä, jag antyder att du som trixade för att få fram domen då du hävdar du inte sett den tidigare är _källan_ till att den postats runt i nutid men gav dig chans att bemöta det om du vill. Det är som sagt inte så jag tror det är någon i Haveristerna som gör detta.

Jo du påstår ju att fått sin dom outad av vad jag förstår är någon i Haveristerna men hur jag än sökt så finner jag inget om att så har skett. Och det här beteendet att använda olika konton i olika forum för att grina kring Haveristerna ska enligt uppgift pågått i över tre år. Även om nån skulle kunna påvisa att någon dom lagts upp så tvivlar jag på att det var där det började. Till ex kom ju kontaktförbudet så sent 2018, flera år efter att bråket dem emellan startat.

Okej det förstod jag inte. Nej jag är inte personen som "postats runt", hade jag varit det hade jag förmodligen slängt upp allt här redan.

Som jag skrev tidigare, Haveristerna har ju varit jävligt tysta kring detta, något som går över mitt förstånd varför. Jag "tror" nog snarare han/hon ska leta golare i sin egen omgivning. Golare har inga polare och så vidare.
Citera
2020-01-07, 00:27
Medlem
Citat:
Ja klart som faaan jag antyder att det bara fanns några få som kände till personens förflutna och tyckte det var rimligt snacka om detta.

Jag antyder bevisligen att den där Folke Gemen inte sitter och på slump får fram vad någon hade för identitet för plus tio år sedan, fixar domar, berättar till precis exakt någon som delar med sig på en kanal där folk känner till personen och med hull och hår mobiliserar övriga att "men shit vilken jävel".

Det här hade varit en rimlig slutsats om han/hon inte golat till varenda en som var en potentiell plattform. Till slut kollar folk upp saker, kanske ser att hans/hennes historia inte stämmer överens med vad han/hon sagt. Sen är bollen i rullning. Krydda det med en omgivning fylld av glappkäftar så som Anna mdfl. Det blir ett pussel där alla bitar faller på plats av sig själv.
Citera
2020-01-07, 00:30
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Jo du påstår ju att fått sin dom outad av vad jag förstår är någon i Haveristerna men hur jag än sökt så finner jag inget om att så har skett. Och det här beteendet att använda olika konton i olika forum för att grina kring Haveristerna ska enligt uppgift pågått i över tre år. Även om nån skulle kunna påvisa att någon dom lagts upp så tvivlar jag på att det var där det började. Till ex kom ju kontaktförbudet så sent 2018, flera år efter att bråket dem emellan startat.

Okej det förstod jag inte. Nej jag är inte personen som "postats runt", hade jag varit det hade jag förmodligen slängt upp allt här redan.

Som jag skrev tidigare, Haveristerna har ju varit jävligt tysta kring detta, något som går över mitt förstånd varför. Jag "tror" nog snarare han/hon ska leta golare i sin egen omgivning. Golare har inga polare och så vidare.

Fråga runt om min logik inte biter. Jag har inte sagt detta är länkbart.
...

Tre år alltså hell no. Trams.
...

Mhm ja, vad vissa skulle kalla så tysta att man kan börja snacka om saker som "ta ansvar för svansen" då det inte finns några som kan vinna på skitsnacket utan fyra vuxna människor och anhöriga tjänar på gå vidare med sina liv. Vore hedervärt se en diskret reaktion på (emot) dina inlägg på en semipublik kanal. Och om personen vore så irrationellt livsfarlig eller en stalker som utmålat, svär jag att jag redan hade sett ett "sluta trigga".

.....

Varför drar du slutsatsen att den som mest troligt baktalar henne är en falsk vän? Vilka incitament ser du?
Citera
2020-01-07, 00:33
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Det här hade varit en rimlig slutsats om han/hon inte golat till varenda en som var en potentiell plattform. Till slut kollar folk upp saker, kanske ser att hans/hennes historia inte stämmer överens med vad han/hon sagt. Sen är bollen i rullning. Krydda det med en omgivning fylld av glappkäftar så som Anna mdfl. Det blir ett pussel där alla bitar faller på plats av sig själv.

Jag förstår inget alls. Golat om vad, till vem?
Citera
2020-01-07, 00:43
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Är det där nån slags fan-video? det där blir bara snuttifierat för mig om man inte hört vad han rantar runt, men ja hans språkbruk är högervridet, och han ska göra detta könsneutralt där höger tog det ifrån tror han, imitera förövaren...det är inte retoriskt smart om man vill distansera sig från det, är man vänsterbliven har man eventuellt alibi

Låter som nån som hånar Axel för att det värsta avskum han vet och de första han vill slakta är anarkokapitalister som säger "skatt är stöld".
Citera
2020-01-07, 00:54
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Låter som nån som hånar Axel för att det värsta avskum han vet och de första han vill slakta är anarkokapitalister som säger "skatt är stöld".

Som i reposta hyckleri då, min post måste spåras för att förstås så sammanfogar
Saint Axel "The Insightful" of Gullmars - "Dina Jävla Ungar"
https://youtu.be/83quVwqEwJ8
Citera
2020-01-14, 18:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Vet inte om denna bild är medveten komisk eller inte:

https://twitter.com/Myrannosaurus/status/1212159365194682370

Varför försöker Myra konstant sälja sig själv som en wannabe-plastbimbo? Har hon sådant dåligt självförtroende?

Grattis, ditt inlägg togs upp i senaste avsnittet. Myra har minsann jetehögt IQ.
Citera
2020-01-14, 18:09
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Grattis, ditt inlägg togs upp i senaste avsnittet. Myra har minsann jetehögt IQ.
Ja, inte för att vara den som är den men Myra har faktiskt gjort övervakade IQ-tester.
Varför man överhuvudtaget gör ett sådant test och sedan poängterar det för att visa hur lite man bryr sig är visserligen märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in