2020-01-02, 02:10
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Vet inte om denna bild är medveten komisk eller inte:

https://twitter.com/Myrannosaurus/status/1212159365194682370

Varför försöker Myra konstant sälja sig själv som en wannabe-plastbimbo? Har hon sådant dåligt självförtroende?

På vilket sätt menar du att den bilden skulle vara komisk?

På vilket sätt menar du att hon säljer sig själv som en wannabe-plastbimbo med den?

Jag förstår verkligen inte.
Citera
2020-01-02, 06:55
Medlem
ProfilStofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Vet inte om denna bild är medveten komisk eller inte:

https://twitter.com/Myrannosaurus/status/1212159365194682370

Varför försöker Myra konstant sälja sig själv som en wannabe-plastbimbo? Har hon sådant dåligt självförtroende?

Ja, vilken utmanande bild.

Det är inte så att du projicerar?
Citera
2020-01-02, 22:57
Medlem
Nordelfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarhyena
På vilket sätt menar du att den bilden skulle vara komisk?

På vilket sätt menar du att hon säljer sig själv som en wannabe-plastbimbo med den?

Jag förstår verkligen inte.
Hajar inte heller. Fast det är klart, "frihetlig" är typ den mest gjorda och intetsägande politiska beteckning jag kan tänka mig.
Citera
2020-01-05, 09:30
Medlem
Enmansdemos avatar
Axel kallade Linnea Knason för "din dumma jävla hora" ..

(jag ja inser att han tycker att hora är ett köns-neutralt invektiv eftersom han är lite finare...han använder på vem som helst som förtjänar, detta tycker antagligen alla som uttryckt sig misogynt mot tjejer också..varav det går inte att uttrycka sig misogynt hädanefter)

...vilket passerade Myra, jobbigt när man är ett litet sammansvetsat gäng där
man satt takhöjden för högt, är han möjligen en man som skulle ropa hora om han blir neggad av en tjej, varav jag hoppas för hans skull att han är fikus?

En vuxen människa som resonerar extremt omoget, och låter precis som dom typer Linnea Knason pekar ut, sedan påstår podden att det sann-olikt inte finns någon som uttrycker sig såhär, sedan
motbevisar han nästan det påståendet..när han går in i knä-hunds-skäl-mode & tangerar
det som brukar gå in under näthat i vanliga fall..vilket är helt oproblematiskt för feminist-myra,

Det är bara en roll ju! där hon ska vara den lugna balanserade kraften i podden och han kontrasterande ur-flippad intalar man sig...eftersom podden tillåter den här typen av persona

....den där tecknande podd-bilden friar i alla lägen, så behöver man inte bli social utfryst och möjligen tagen för misogyn incel ..men här har man en frizon, det är ett mysterium enbart för mig tydligen... hur han kan få vara en del av vänstern

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Näe men hon är brud, och oavsett vad hon försöker intala sig själv eller andra, så har hon en liten röst någonstans inom sig som säger "Du måste vara sexuellt åtråvärd".
Det ska dock inte leda till sex, utan skaffa partner
Senast redigerad av Enmansdemo 2020-01-05 kl. 10:06.
Citera
2020-01-05, 10:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
....den där tecknande podd-bilden friar i alla lägen, så behöver man inte bli social utfryst och möjligen tagen för misogyn incel ..men här har man en frizon, det är ett mysterium enbart för mig tydligen... hur han kan få vara en del av vänstern

Intressant fråga, orkar inte svara men kanske denna video kan leda dig närmare ett svar?

https://www.youtube.com/watch?v=83quVwqEwJ8
Citera
2020-01-05, 12:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Det ska dock inte leda till sex, utan skaffa partner
Och som kvinna så behöver du vara sexuellt åtråvärd för att få en partner. Men oavsett om det handlar om ligg eller partner så är jag säker på att Claesson bara vill att någon tycker om henne. Överkompensation helt enkelt.
Citera
2020-01-05, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Och som kvinna så behöver du vara sexuellt åtråvärd för att få en partner. Men oavsett om det handlar om ligg eller partner så är jag säker på att Claesson bara vill att någon tycker om henne. Överkompensation helt enkelt.

Klasse verkar ärligt talat lite ensam. Mycket kontakter, men inga vänner.
Citera
2020-01-05, 12:53
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Klasse verkar ärligt talat lite ensam. Mycket kontakter, men inga vänner.
Onekligen och det kommer ju att leda till en ganska stor krasch till sist.
Citera
2020-01-05, 13:58
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Intressant fråga, orkar inte svara men kanske denna video kan leda dig närmare ett svar?

https://www.youtube.com/watch?v=83quVwqEwJ8
Är det där nån slags fan-video? det där blir bara snuttifierat för mig om man inte hört vad han rantar runt, men ja hans språkbruk är högervridet, och han ska göra detta könsneutralt där höger tog det ifrån tror han, imitera förövaren...det är inte retoriskt smart om man vill distansera sig från det, är man vänsterbliven har man eventuellt alibi
Senast redigerad av Enmansdemo 2020-01-05 kl. 14:00.
Citera
2020-01-06, 00:19
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Jag kan bekräfta att i princip allt detta stämmer. Personen har låtits vara av flera skäl där medkänsla är en av anledningarna. Sorglig människa, minst sagt.

Medvetet sprida en över tio år gammal dom så den får ett eget liv på nätet när man vet att saker från fallet inte är något allmänheten bör varnas för vid kontakt, är inte "låtit personen vara".

Citat:
Ursprungligen postat av LeroyJenkinz
Inte det minsta förvånad över huvud taget. Den där personen är enligt mina källor en riktigt redig psykopat som hör hemma bakom lås och bom. Tycker verkligen synd om haveristerna (främst Myra) som har haft oturen att få en äkta galen lismande våldtäktsstalker på halsen.

Enligt min källa vilken är jag själv, är det en person du förslagsvis tar konflikter med på tu man hand som med de flesta andra människor. En stark personlighet och ett spektakulärt liv, men väldigt mänsklig och förutsägbar på en grundläggande nivå som i att envisas du med att tjafsa kommer mest troligt en motreaktion. Inget konstigt med det. Helt valfritt söka kontakt med henne och är man känslig så är det bara att backa om man värdesätter slätstrukna personer det verkligen aldrig kan uppstå något missförstånd eller dramatik med. Hon är ingen djupt gåtfull mes du kroniskt kan missbedöma totalt i flera år så att hennes tuffare sidor kommer som en blixt från klar himmel.

Om hon vore så oberäknelig, fasansfull och urskiljningslös som hävdas i tråden, skulle rimligtvis ingen vågat säga ett knyst.

Jag försvarar primärt mig själv och sekundärt alla andra som inte delar den bild som postats de senaste sidorna för jag vänder mig helt emot att hon är en galning där alla riskerar bli oskyldiga offer. Psykopat och besatt stalker alltså nä, det är inte ens en rättvis bild om man så bara hört snacket i ena omklädningsrummet efter matchen.
Citera
2020-01-06, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Medvetet sprida en över tio år gammal dom så den får ett eget liv på nätet när man vet att saker från fallet inte är något allmänheten bör varnas för vid kontakt, är inte "låtit personen vara".
[...]
Jag försvarar primärt mig själv och sekundärt alla andra som inte delar den bild som postats de senaste sidorna för jag vänder mig helt emot att hon är en galning där alla riskerar bli oskyldiga offer. Psykopat och besatt stalker alltså nä, det är inte ens en rättvis bild om man så bara hört snacket i ena omklädningsrummet efter matchen.

Det närmsta någon kommit till att sprida domen är väl jag men jag har endast citerat den utan att ta med några personuppgifter. Men du kanske kan påvisa när Haveristerna spridit domen, eller ens nämnt personen vid namn annat än när han/hon konfronterat dem i olika forum? För hur jag än söker så hittar jag väldigt lite av just den varan från Haveristernas sida.

Och det var ett jävla trixande för att få fram domen och kontaktförbudet, no thanks to Haveristerna då.

"Psykopat och besatt stalker, alltså nä, det är inte en rättvis bild" nähä? Vad kallar man då en person som under loppet av lite mer än ett decennium hotat, misshandlat, våldtagit och stalkat kvinnor? Han/hon skapar mängder av konton för att söka upp de personer han/hon fixerat vid för tillfället, så även mot Haveristerna.

Förstår helt enkelt inte var du finner stöd för att Haveristerna: "envisas med att tjafsa kommer mest troligt en motreaktion", men upplys mig gärna.
Citera
2020-01-06, 19:16
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Journalisten54321
Det närmsta någon kommit till att sprida domen är väl jag men jag har endast citerat den utan att ta med några personuppgifter. Men du kanske kan påvisa när Haveristerna spridit domen, eller ens nämnt personen vid namn annat än när han/hon konfronterat dem i olika forum? För hur jag än söker så hittar jag väldigt lite av just den varan från Haveristernas sida.

Och det var ett jävla trixande för att få fram domen och kontaktförbudet, no thanks to Haveristerna då.

"Psykopat och besatt stalker, alltså nä, det är inte en rättvis bild" nähä? Vad kallar man då en person som under loppet av lite mer än ett decennium hotat, misshandlat, våldtagit och stalkat kvinnor? Han/hon skapar mängder av konton för att söka upp de personer han/hon fixerat vid för tillfället, så även mot Haveristerna.

Förstår helt enkelt inte var du finner stöd för att Haveristerna: "envisas med att tjafsa kommer mest troligt en motreaktion", men upplys mig gärna.

Jag har svårt att tro att du började leta tio år gamla personuppgifter och domar utan att du hört rykten om att du skulle finna något smaskigt.

Rör du dig i en krets som någotsånär överlappar med min (vilket du väl gör) så har du hört talas om domen för ett bra tag sedan. Att den ursprungliga källan till vad du hört inte är samma urspungskälla som min, finner jag närmast uteslutet. Må vara hänt att du inte med egna ögon såg uppgifterna när de postades på Facebook då du ber mig berätta av vem, var och när, men rimligtvis är det du hört i efterhand hämtat från den tråden. Fast utan att någon ställde frågor som "var det befogat posta det publikt, hur kunde någon fått förtroende att veta detta och varför bröts det förtroendet" för fokus när det nådde dina öron var väl "har du hört att X gjort detta" om inte rent av "X är detta [negativa saker]". Detta till skillnad från hur det lät i min krets, som efter nyhetens skvallerbehag "popcorn time" mer pratade om det oetiska i att doxa gamla vänner så pass publikt. Jag dömer dig inte då jag tror att du uppriktigt inte hört talas om Facebooktråden eller fått veta att uppgifterna cirkulerat publikt. Är opepp på att redan börja kvala till årets SM i skärmdumpsuthängning så vill du veta mer om tråden får du luska i dina kretsar. Som med de flesta dumpar saknas sammanghang så spontana reaktioner i kommentarerna ger en giftig och ensidig bild av avsändarna jag inte vill sprida till en publik som tror posta saker som "dumma hora" på nätet är något bygga en djupgående analys av. Sympatiserar med att du vill försvara dina vänner, men hoppas att de inte kommer att tacka dig för att du citerade domen eller hävdar att de har en galen stalker som kvalar in som psykopat.

Jag står ingen av berörda så nära att jag hade haft insyn i om det förekommer stalking i form av kontaktförsök av privat karaktär. Med det menar jag DM/PM/SMS eller åtminstone något replikskifte i en kanal utanför Flashback forum, besöka event där någon i förväg annonserat sin närvaro osv. Men du vet, folk pratar, så hade det varit så och nått andras öron hade det ryktet förmodligen nått mig med förr eller senare. Tidsramen här är som jag förstår att vi befinner oss i läget "senare".

Jag har sett det som postats här och på andra öppna kanaler. Såg påståendet att personen i fråga skulle ha flertalet konton i denna tråd (som sågar podden och personerna bakom den) vilket jag absolut inte tror, finns inget anmärkningsvärt med den kritiken jag inte hört från bekanta som har en negativ åsikt om Haveristerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in