Citat:
Jag "skyller inte på" medborgarna. Jag är till och med motståndare till inställningen "de får vad de förtjänar" på samma sätt som jag är motståndare till bedrägeri mot utvecklingsstörda och småbarn. Jag konstaterar däremot att svenska vuxna, som alltså vare sig är utvecklingsstörda eller småbarn, har valt att inte tänka själva. Ignorans är ett val för en normal, modern människa. Ansvarsfrågan för det valet kan man diskutera men att demokratin skulle vara beroende av att någon slags magisk, opartisk organisation försiktigt skedmatar svenskarna med helt korrekt information om allting är grotesk (eller om man vill vara snäll riktigt, riktigt såssig). Man kan som vuxen välja att inte välja, men då måste man också acceptera att valen kommer göras åt en. Detta är också vad som har skett.
Rent spel- och maktteoretiskt i en demokrati, om man vill ha bort en grupp, så måste man rösta på en konkurrerande grupp eftersom den totala summan makt är konstant. Den enda konkurrerande grupp som har lyckats skapa sig en stabil plattform är SD (även om det har funnits små uppstickare som kortsiktigt tagit mandat i olika val i form av Ny Demokrati, Junilistan och Piratpartiet -- PP har dock uppgått i globohomo och därför gjort sig själva irrelevanta). Därför röstar till exempel jag SD, även fast jag inte alls är Sverigedemokrat.
If you don't design your own life plan, chances are you'll fall into someone else's plan. And guess what they have planned for you? Not much.
--Jim Rohn
Rent spel- och maktteoretiskt i en demokrati, om man vill ha bort en grupp, så måste man rösta på en konkurrerande grupp eftersom den totala summan makt är konstant. Den enda konkurrerande grupp som har lyckats skapa sig en stabil plattform är SD (även om det har funnits små uppstickare som kortsiktigt tagit mandat i olika val i form av Ny Demokrati, Junilistan och Piratpartiet -- PP har dock uppgått i globohomo och därför gjort sig själva irrelevanta). Därför röstar till exempel jag SD, även fast jag inte alls är Sverigedemokrat.
Så sett håller jag med dig. En kvinna ska inte i något sammanhang behövas utsättas för våldtäkt, men bara en korkad kvinna tar det som garant för att gå i kort-kort genom Rågsved en sen kväll. Ser vi till vita svenska feminister så är det gift med en vit man eller att vänstersinnade migrantvänner placerar sin barn i privata skolor med vita barn och så vidare. Det man blir förbannad över är att dessa idealister gärna pratar om hur andra ska leva men inte lever som man lär.