Citat:
Ursprungligen postat av
Ottokar
Jobbigt med definitioner
Johan Westerholm skrev den 10 december på publikationen Ledarsidorna om att Stefan Löfvens politik riskerar att förvandla Malmö till en judefri zon lagom till valet 2026. Han ville för att klargöra skillnaden mellan antisemitism och antisionism använda ett citat från Expo.
https://ledarsidorna.se/2019/12/stat...almo-pa-judar/
Men jag är nog för korkad för att förstå den definitionen från EXPO. För mig så liknar den mer den definition som just nu satt bl.a. Jeremy Corbyn på hatlistan. Det är rent otroligt. Gör en sökning på termen Corbyn så är det första som dyker upp ett förslag om Corbyn antisemit och antalet träffar som man sen får är hur lång som helst.
Men jag antar att Westerholm menar att all antisionism är antisemitism. För det är vad Lehman verkar förespråka. Men vad begriper jag som inte är ordmagiker.
Själv är jag faktiskt mer oroad för att Malmö snart är rensat på etniska svenskar. Kanske det vore något att fundera över och skriva om Johan?
Den som uttrycker sig generellt fientligt mot judisk nationalism, hatar judar. Att dra all etnonationalism över en kam, är hat mot den etniska gruppen. Hat mot nationalismen är hat mot nationen.
Onyanserad kritik av och fientlighet mot svensk nationalism är hat mot svenskar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enoch.Thulin
Jepp. Fixeringen vid den lilla marginalgruppen judar känns falsk. Dom har ett eget land att fly till. Vi svenskar har bara Sverige.
Den är förstås autentisk så det sjunger om det från Flam eller Abramowicz - men
creepy från Westerholm eller Jomshof. Hur autentiska är män som inte bryr sig om sin egen grupps kvinnor och barn, vilka helt saknar representation och synliggörande - men frustar ikapp i den redan proppfulla kören om världens mest söndertjatade utsatthet? Vilka hanrejar är de som bryr sig om dem som aldrig bjuder tillbaka med omsorg om oss?
Vi ser ju nu en massiv framflyttning ut i dagsljuset av judisknationalistisk repression av västliga opinioner, ofta i samarbete med högerpartier i konflikt med "vänsterns identitetspolitik". Trump utfärdar
executive orders mot Israel-kritik efter exakt samma linje som Expo dikterar och Ledarsidorna efterapar. Lagstiftning mot BDS-rörelser och "antisemitism" i form av antisionism sker i flera länder och drivs i samtliga.
I USA står en strid mellan "Con Inc" och "America First", där det politiska etablissemanget med Trump i spetsen gått all in på MIGA och Israel First. Kongressledamoten Crenshaw hotar öppet studenter som ställer kritiska frågor om Israel och TPUSA och varenda välfinansierad konservativ organisation utesluter och tystar.
I andra vågskålen finns Tucker Carlson, Michelle Malkin, Pat Buchanan, Ann Coulter tillsammans med Nick Fuentes och alla dissidenter som inte är
cringe. Det går helt enkelt inte att odla ett trovärdigt, viralt varumärke till höger utan att anklagas för att vara
white nationalist och antisemit.
Inte heller går det att vara progressiv fredsvän som vill få stopp på de eviga krigen kring Israel, att motsätta sig Wall Street eller Silicon Valley. Corbyn jagas som antisemit av högern och Trumps försvarare mot en parad av judiska Deep State-medlemmar, anklagas för antisemitism. Motstånd mot en ultranationalistisk apartheidstat beskrivs som antisemitism av samma personer som i nästa andetag sätter likhetstecken mellan varje form av europeisk nationalism och antisemitism.
Allt detta bygger på ett väldigt icke-postmodernistisk metanarrativ kring "antisemitism" som något som inte får ifrågasättas. Inte problematiseras, skändas, relativiseras, trivialiseras, precis som allt annat görs, inte sällan av de som vrålar allra högst om all antisemitism de utsätts för.
När all autentisk maktkritik blir gjord till "antisemitism", har samtidigt skapats en tvärpolitisk, mellanetnisk intressegemenskap av alla de alienerade unga som känner att Maskinen arbetar mot dem i hela västvärlden. En Occident som heller inte existerar i ett vakuum, utan i växande konkurrens med Kina, med Ryssland som ytterligare aktör och uråldriga stormakter som Turkiet och Iran att räkna med. Längtan efter nationell suveränitet från det amerikanska imperiet, tillsammans med diasporor som interagerar med diasporor med längtan efter nationell suveränitet.
Det är detta flux som jag uppmuntrar svartpillrade att förbryllas av och förklara hur de vet att framtiden inte bär med sig oanade möjligheter.