Citat:
Ursprungligen postat av
Hassanbobadilla
Tack än en gång. Antar att du studerar på MTR just nu? Är det en bra utbildning? Är det obligatoriskt att närvara samtliga dagar i veckan? Händer det att man till exempel börjar lite senare vissa dagar typ 10.00 och slutar tidigare andra? Anledningen att jag frågar är att jag bor långt från utbildningen och har barn varpå jag ibland kommer behöva stanna hemma för exempelvis vård av barn.
Tack än en gång för bra svar.
Mvh
På utbildningen jag går på är det ingen närvaroplikt på teorilektionerna. Det är på eget ansvar att klara proven.
Skulle tro det blir svårt att göra det om man är borta för mycket. Fast det är såklart väldigt individuellt. Personligen behöver jag nöta mycket innan det sätter sig på hjärnan.
Under lektionerna blir det ju också många sidospår (höhö) som är nyttigt att vara med på.
Men ja.. behöver du börja 10 någon dag eller vara hemma någon torsdag, så är det absolut inga bekymmer. Det är väldigt mycket repetitioner osv, så bara höra med någon klasskamrat om det är något nytt som är bra att ha med sig.
Bara informera läraren om det, så kanske läraren kan anpassa undervisningen osv.
Vi har en egen grupp på Facebook för hela klassen där vi lägger upp diverse saker.
Det verkar generellt vara otroligt fin sammanhållning i lokförarklasserna av någon anledning. Det är som att personligheter matchas bra.
När det gäller LIA så ska det väl göras 500 timmar på de 20 veckorna.. Så ingen stress där heller om man inte kör heltid alla veckor.