Citat:
Ursprungligen postat av
Kepler-22b
Priset

något tips på prisvärt kvalitetskaffe som inte kostar skjortan till det dagliga termoskaffet?

Det är svårt att hitta kaffe som är billigt och inte smakar vedervärdigt efter en tid i termoskannan. På arbetsplatsen har vi bryggare som är anslutna till dricksvattnet med slang, samt en tillhörande serveringsstation (termos). En firma levererar kaffe till maskinen som kostar 180-300 kr kilot. Ibland skiter det sig med leveransen och någon springer och köper vanligt bryggkaffe typ Gevalia eller Löfbergs lila. Det jag har märkt är att sådant kaffe smakar rävgift efter ett tag.
För någon månad sedan hände det igen att kaffeleveransen uteblev. Det går inte att jobba utan kaffe, så jag sprang ner till den enda butiken i närheten (Lidl). De hade två typer av hela kaffebönor, en för 75 kr kilot och en annan för 60 kr kilot. Jag körde på den billigare varianten som jag inte har testat sedan tidigare. Det stod att den är rostad på det traditionella sättet, vilket jag föredrar gentemot andra typer av rostning.
Produkten smakade minst lika bra som det vanliga kaffet för 180-300 kr kilot.
Här är en bild på produkten.
https://postimg.cc/68k6c4tq