Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-09, 14:33
  #745
Medlem
176-761s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Under sommaren brukar jag alltid testa på Arvid Nordquists sommarkaffe under somrarna. Är det någon som vet om det fortfarande går att få tag på? Vad händer med sommar-kaffet om det inte säljs slut i butiken?
Minns att åtminstone förra året reades det sista ut i september i min närmsta willys, och ica tog helt enkelt inte in mer till lagret från augusti, så när det tog slut så tog det slut.
Citera
2023-08-11, 07:47
  #746
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Zoega Intenzo den gula läckra förpackningen. Smakrik och fyllig.
Citera
2023-08-13, 18:03
  #747
Medlem
Olofwells avatar
Jag dricker oftast snutkaffe men jag har en hemlighet.
När pengarna och tiden tillåter dricker jag ljus&färskrostat specialitetskaffe från etiopien eller costa rica som jag tillreder i antingen Hario v60 eller Aeropress. Självklart maler jag mitt kaffe själv med en Timemore c3 handkvarn. Detta tar mig kring 10-15 minuter vid varje tillfälle, med termometer och våg för att ha reproducerbara resultat varje gång.
Citera
2023-08-14, 12:42
  #748
Medlem
sp00ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det är pinsamt uppenbart att de väljer dålig kvalitet till vissa sorter . Typ skånerost. Eftersom de har olika pris på olika. Mollbergs kan man välja om man vill ha typ samma som skånerost var förr. Det är också dyrare

Tycker det är dålig respekt för kunderna att
Så uppenbart sänka kvalitet på ett av sina mer populära varumärken .

Förväntar ni er nåt annat av Nestlé?
Citera
2023-08-14, 12:51
  #749
Avstängd
Med chili, ingefära och pressad citron alternativt lime i.

Även att ha kanel i funkar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback