2026-08-21, 23:48
Medlem
Nu är jag fattig student så det blir mest det som är på erbjudande och då har Löfbergs Lila Kharisma blivit en favorit. När jag fortfarande hade en inkomst var Arvid Nordquist Amigas min go to.
Citera
2026-08-23, 20:00
Medlem
Brallkillens avatar
Från början har Gevalia mellanrost varit favoriten, senare har jag haft perioder när jag provat Löfbergs Lila, Zoegas, Arvid Nordqvist, ICA:s egna bryggkaffe m.m. men Gevalia mellanrost känns fortfarande som det enda "riktiga" kaffet.
Citera
2026-08-28, 20:06
Medlem
Nu har jag ingen kaffepress längre, för först möglade den och blev så äcklig att jag inte vill använda den, för att jag var deprimerad och orkade inte diska den på ett par veckor. Så då ställde jag undan den bredvid sopkorgen, för jag tänkte att jag skulle kasta den helt enkelt. Så glömde jag bort det och helt plötsligt så gick den sönder en gång när jag dampade och sparkade till skåpdörren.

Men när jag hade kaffepress så drack jag ju Arvid Nordquist Reko, det var en vän som introducerade de till mig, jag har försökt testa andra typer av kaffe men så slutar det alltid med att jag går tillbaka till den. Svart, självklart. Inge mjölk, eller socker, eller annat flum.

Nu dricker jag snabbkaffe, oftast blir det nescafe "lyx", men coops änglamark är också bra. Återigen, svart. Med det sagt gillar jag egentligen inte dessa, min favorit var ju löfbergs "bold espresso", men den finns inte kvar av någon anledning. Livet består mest av besvikelser.
Senast redigerad av lykkelykkelykke 2026-08-28 kl. 20:15.
Citera
2026-08-28, 20:11
Avstängd
Själv dricker jag Zoega Skånerost. Du som också alltid har gjort det. Men nu bytt till något godare. Vad valde du..?
Citera
2026-08-28, 22:35
Medlem
Lavazza Rossa dricker jag varje dag. Espresso.
Citera
2026-08-28, 22:40
Medlem
MakeEuropeWhites avatar
Arvid Nordquist Classic och Gran Dia! Helt klart godaste kaffet och de har inte bantat sina förpackningar som alla andra märken.. fortfarande 500g.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in