Hej, jag undrar vilket kaffe du dricker och hur gör du ditt kaffe, i byggare eller kokar du vatten och häller på. Och hur dricker du, mjölk (mängd) socker antal bitar...
Skulle vara kul att veta så man kan prova något nytt.
Jag gör på det viset jag uppfattat som 'vanligast'. Kaffebryggare, 10-vatten, 10-kaffe, och varierar mellan svart och med mjölk.. Gevalia mellanrost och grön mjölk
Gevalia eller Löfbergslila med en vanlig bryggare,lite mjölk utan socker
har testat olika sorter Zoeagas var faktiskt,hemskt..fördelar lika om jag kokar 8 koppar
sen 8 enkel mått kaffe ingen har klagat,sen starkt om skeden sitter fast i koppen..
Senast redigerad av Harpo.Marx 2011-02-11 kl. 22:08.
Jag gör på det viset jag uppfattat som 'vanligast'. Kaffebryggare, 10-vatten, 10-kaffe, och varierar mellan svart och med mjölk.. Gevalia mellanrost och grön mjölk
Vad är grön mjölk, frågar en skåning som har orange mjölk i kaffet (standardmjölk)
alternerar i huvudsak mellan zoega skånerost o forza, nya dark temptation var bra men inte lika bra
brygger i moccamaster eller för hand med vattenkokare
Gevalia eller Löfbergslila med en vanlig bryggare,lite mjölk utan socker
har testat olika sorter Zoeagas var faktiskt,hemskt..fördelar lika om jag kokar 8 koppar
sen 8 enkel mått kaffe ingen har klagat,sen starkt om skeden sitter fast i koppen..
Bor man i Skåne smakar Zoegas bättre än uppåt i landet. Min farfar bodde i skogen i Småland och hade egen brunn, Löfbergs Lila smakade gudomligt med hans vatten.