2019-12-04, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Jag fick börja på 4mg.
Får jag fråga vilka doser heroin du gick på innan du gick med i programmet? Har du trappat upp sen dess?
Citera
2019-12-04, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trasigjavel
När ni började i programmet och fick buprenorfin, hur länge stod ni på samma dos innan dom höjde? Jag har bara gått en vecka och på 8mg men jag blev bara lite nyfiken.
Testade först att börja med 8 sen 12 men fungerade inte, resulterade i återfall och sen fick jag börja på 24mg och där är jag idag.
Citera
2019-12-05, 09:58
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knulltotte
Får jag fråga vilka doser heroin du gick på innan du gick med i programmet? Har du trappat upp sen dess?

Jag hade inte gått på heroin på 1år eller längre. Men hade oxycontin utskrivet i ett år för en skottskada. Och sen under året va jag inlåst och är fortfarande inlåst, så får min dos delat varje morgon..
Citera
2019-12-05, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Jag hade inte gått på heroin på 1år eller längre. Men hade oxycontin utskrivet i ett år för en skottskada. Och sen under året va jag inlåst och är fortfarande inlåst, så får min dos delat varje morgon..
Jaha okej okej! Låter nästan som att vi kan vara bekanta ,helt ok om du inte vill svara på detta men är du ifrån göteborg?
Citera
2019-12-05, 12:41
Medlem
Liten update nu har jag lämnat prover i 10 veckor, känns litegranna som att just mitt län har rekordlånga tider i att få komma in.

Har legat på som tusan om tidigare inskrivning, med tanke på att ALLA prover har varit klockrena.. verkligen försökt få dom att förstå att jag är seriös & denna väntar tär på en både psykiskt samt ekonomiskt. Men jag har räknat på detta och dom sa 3 månader utifall alla prover är gröna. Vill även tillägga att jag har under denna tid lämnat (3st) BT blodprover som ska vara standard att lämna just tre stycken, innan man ens får veta att man är med..

Aja hur som haver så är jag nog med bra precis till julafton! Ska bli bra jävla skönt att lämna detta liv och få en nystart !

Sedan blir ju nästa kamp att få vanliga buprenorfin tabletter istället för suboxone, jag har varit med förut och fick biverkningar på dessa och dom bytte då till Sandoz som fungerade felfritt.

Nu när jag nämnde detta så vill dom endå att jag ska gå på suboxonen, med tanke på att det finns andra "fabrikat" jävulskt dåligt om du frågar mig.

Vet man att dessa har gett biverkningar förr varför inte ge mig vanliga som fungerat kanon?
Antar att detta är en ekonomisk fråga på min AVD.

Ibland önskade man att man bodde lite längre söderut där expertisen är kraftigt varierande till det bättre.

Peace out Mvh
Senast redigerad av Bazzdead 2019-12-05 kl. 12:49.
Citera
2019-12-05, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzdead
Liten update nu har jag lämnat prover i 10 veckor, känns litegranna som att just mitt län har rekordlånga tider i att få komma in.

Har legat på som tusan om tidigare inskrivning, med tanke på att ALLA prover har varit klockrena.. verkligen försökt få dom att förstå att jag är seriös & denna väntar tär på en både psykiskt samt ekonomiskt. Men jag har räknat på detta och dom sa 3 månader utifall alla prover är gröna. Vill även tillägga att jag har under denna tid lämnat (3st) BT blodprover som ska vara standard att lämna just tre stycken, innan man ens får veta att man är med..

Aja hur som haver så är jag nog med bra precis till julafton! Ska bli bra jävla skönt att lämna detta liv och få en nystart !

Sedan blir ju nästa kamp att få vanliga buprenorfin tabletter istället för suboxone, jag har varit med förut och fick biverkningar på dessa och dom bytte då till Sandoz som fungerade felfritt.

Nu när jag nämnde detta så vill dom endå att jag ska gå på suboxonen, med tanke på att det finns andra "fabrikat" jävulskt dåligt om du frågar mig.

Vet man att dessa har gett biverkningar förr varför inte ge mig vanliga som fungerat kanon?
Antar att detta är en ekonomisk fråga på min AVD.

Ibland önskade man att man bodde lite längre söderut där expertisen är kraftigt varierande till det bättre.

Peace out Mvh
Låter konstigt. Jag kom med direkt. Några dagar efter jag ansökte kom jag med. Behövde inte några 3 månader med prov eller något. Inte heller tagit något blodprov.

Lämnar prover några gånger i veckan och får hämta min dos dagligen i 3 månader.
Citera
2019-12-05, 20:25
Medlem
Japp! Det är så det funkar här uppe i norrland just nu iallafall. Segt som bara den, Härligt att du kom med så snabbt kan bara gratulera vi får väll se nu sista tiden om dom fortsätter och hålla det lika strikt eller om man får börja innan tiden för tre månader löpt ut.

Fridens liljor
Citera
2019-12-07, 23:59
Medlem
Tja!

Jag har gått buprenorfin programmet i 6 månader nu på 16mg. Som längst klara jag mig drogfri fyra veckor, funkar inte alls.

Dom skickade sedan remiss till metadon där jag fick träffa dom nu i veckan, lät inte alls säkert men vad tror ni?

Jag tänker att dom svarade ju på remissen och jag fick ett möte, halva inne?

Mellan 22-25 år gammal, horsat IV i 4 år.
Citera
2019-12-08, 13:11
Medlem
Håller helt med om att dom häruppe i Norr inte alls har samma kunskaper som i tex Skåne. Här i Luleå finns bara en enda öppen mottagning och där går både bodensare/Luleåbr. Väldigt lång kö in i programmet tror jag fick stå i kö 10 -12 månader innan det började hända något. då sa dom att dom skulle utreda mig så jag fick åka till skåne på behandling och sen fick jag medicinen insatt ädrnere. Pga en konflikt på behandlingshemmet så fick jag åka hem och då klippte dom mig från 12 mg till NOLL 0! Var utan i 1.5-2 månader innan jag fick komma med på hemmaplan också. Nu först ska jag få rena bup då jag får byta till Espranor direkt jag blir ren från thc. Häruppe tror dom typ att sub är allt. Har man ångest eller sömnproblem och andra problem som ev benso kan tänkas användas så gör dom klart för dig att nå benso /imovane skriv inte ut till nya i programmet. Dom som varit med ett tag kan dock ha allt möjligt beroende på vem du frågar. Vet en som har 24 mg sub 4 mg Ikto 900 mg Gabapenting och 15 mg imovane det är hans dagsdos det jag skrev. Till nya är dom dock rätt hårda med andra mediciner gabapentin vet jag flera st som har utskrivet även Lyrica. Imovanen har dock blivit mer ovanliga att folk har ut nu men för 2-3 år sedan hade alla imo/stilnoct. Att åka ur verkar dock inte vara det första alternativ dom väljer vid återfall eller misskötsamhet. Dock får jag fortfarande hämta på daglig basis samt så har dom varit svårare då jag frågat om byte till BUP. Sköt första tiden är min rekomendation till dig som ska in i programmet då slipper du bli så involverad i urinprover.
Citera
2019-12-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillwitte
Dom som varit med ett tag kan dock ha allt möjligt beroende på vem du frågar. Vet en som har 24 mg sub 4 mg Ikto 900 mg Gabapenting och 15 mg imovane det är hans dagsdos det jag skrev. Till nya är dom dock rätt hårda med andra mediciner gabapentin vet jag flera st som har utskrivet även Lyrica.

Komiskt det där med att du känner folk som har lyrica. Jag går på mottagning i Skåne i en småstad. Vi har en privatägd mottagning och så en på sjukhuset.

Jag hade extra insatt möte i fredags som handlade om min lyrica. Och den mottagningen jag går på e tvär emot lyrica. Sen vet jag folk som har tex xanor depot eller stressar. Men dem skriver hellre ut det än lyrica där jag går. Tvär konstigt. Eller så äre som att välja mellan pest och kolera.
Citera
2019-12-08, 20:32
Medlem
Niggalangelos avatar
Någon som har erfarenhet av att vara positiv på andra droger på första urin provet?

Vad blev det för konsekvenser?

Jag tände av hemma och det enda som kan slå positivt är tjack. Jag ska ha mitt första läkarsamtal på tisdag, och är ganska nervös.

Har inte viljat söka LARO tidigare men efter 7 behandlingshem och 1 lvm så inser jag att måste ge det en chans..
Citera
2019-12-09, 00:22
Medlem
För mig hade det inga konsekvenser alls se till att vara ärlig bara, och att du nu bara kommer att hålla dig till opiater. Som i mitt fall var jag positiv på THC och jag hänvisade dom till att kolla värden vilket dom också gjorde men dom sa även åt mig att det var en bra tid att lägga ner, så att proverna skulle gå bra & om jag ville komma in så fort som möjligt. Detta var alltså på bedömningssamtalet innan jag började lämna prover vi hade denna diskussion! Så det kommer nog gå bra ska du se =) förklara bara att du är redo nu och kommer att ta denna behandling väldigt seriöst från och med nu.

Däremot vet jag att dom inte uppskattar sidomissbruk, har du haft ett sådant så är mitt tips att hålla det för dig själv. Då pratar jag främst om bens/Lyrica/röka. Vilket dom ser hårt på. Speciellt benzo på min avdelning, Önskar dig all lycka till ! Och fortsätt kriga på kompis det ordnar sig till slut 💯👍

Jag själv blir inskriven om ca en vecka, känns fantastiskt ! Har varit med förut så har en del erfarenheter. Men detta var cirkus två år sedan! Önskar idag att jag då inte hade testat gränserna lika mycket ^^ hehe men iofs så skriver dom heller inte ut folk lika lätt idag, då dom har börjat fatta att folk verkligen går bort. Eller åtminstone att livskvaliteten sänks kraftigt...

Ber om ursäkt för rörig text och hoppas du fick någon mening med dina frågor

FRIDENS
Senast redigerad av Bazzdead 2019-12-09 kl. 00:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in