2019-11-28, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazzdead
Hej ! Jag är Inne på 2~ månaders provtagning nu, jises vad segt
detta känns, kan tycka att (3) månader är lite överdrivet för att få komma in. Då jag skött alla prover klockrent samt att jag har varit med tidigare. Men såklart så finns det en poäng med detta & jag accepterar det, inte mycket till val iofs.

Har försökt och legat på hela tiden visat intresse och verkligen skött mig, för att ev kunna få en tidigare inskrivning, men det är locket på där

Men att det kan skilja så pass från mott till mottagning, kan jag tycka är lite skumt. Men förhoppningsvist med bra precis till jul. Bara att kämpa på

Hoppas ni alla mår bra inne i subvärmen och får önska er en gudjul

Shit, 3 månader känns lite överkurs.... Tror jag gick 5 eller 6 veckor bara när jag skulle lämna UP för att komma in. Sjukt, inte hört om så långa tider förutom vid fall där folk misskött sig 🤔
Citera
2019-11-28, 19:46
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Shit, 3 månader känns lite överkurs.... Tror jag gick 5 eller 6 veckor bara när jag skulle lämna UP för att komma in. Sjukt, inte hört om så långa tider förutom vid fall där folk misskött sig 🤔

Jo jag fick iaf en spärrtid på 3 månader förut, vart helt utan då, det var ganska drygt
Citera
2019-11-28, 21:27
Medlem
Citat:

Haha jag tyckte det du skrev lät länge. Jag behövde lämna 3 rena UP "rena" det fick enbart innehålla opis. Och mitt första prov vart jag positiv på thc. Så det tog extra tid sa dem. Verkar som det är sjuuukt olika i vårt avlånga land

Det jag inte har förstått med min läkare på den mottagningen jag går på. Han hävdar att om man får lyrica utskrivet mot ångest är maxdos 450 mg. Och dem högre doserna är enbart för patienter med smärta. Så han tvär vägra trappa ned mitt lyrica missbruk. Och jag stod på 2000 mg när jag började trappa ned och står nu på 450. Det tyckte jag vart sjukt konstigt.
Senast redigerad av Kipdrordy92 2019-11-28 kl. 21:31.
Citera
2019-11-29, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kipdrordy92
Haha jag tyckte det du skrev lät länge. Jag behövde lämna 3 rena UP "rena" det fick enbart innehålla opis. Och mitt första prov vart jag positiv på thc. Så det tog extra tid sa dem. Verkar som det är sjuuukt olika i vårt avlånga land

Det jag inte har förstått med min läkare på den mottagningen jag går på. Han hävdar att om man får lyrica utskrivet mot ångest är maxdos 450 mg. Och dem högre doserna är enbart för patienter med smärta. Så han tvär vägra trappa ned mitt lyrica missbruk. Och jag stod på 2000 mg när jag började trappa ned och står nu på 450. Det tyckte jag vart sjukt konstigt.

Nu när jag tänker efter så var det nog 4 veckor(2ggr/vecka) men minnet sviker som vanligt 😅
Citera
2019-11-29, 12:58
Medlem
Citat:
Nu när jag tänker efter så var det nog 4 veckor(2ggr/vecka) men minnet sviker som vanligt 😅

Haha ja så kan det vara ibland

Hur upplever du på din mottagning där du går med att det figurerar mycket droghandling utanför? Området runt där jag går var en helt vanlig gata i en stad. Det ligger in pizzeria på samma gata och en salong. Nu har den gatan blivit "förstörd" och dem som har sin verksamhet runt om vill inte att mottagningen ska finnas kvar. Och då har den redan fått flyttas tidigare på grund av klagomål. Det är en privat mottagning alltså inte på sjukhuset.
Citera
2019-11-29, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kipdrordy92
Haha ja så kan det vara ibland

Hur upplever du på din mottagning där du går med att det figurerar mycket droghandling utanför? Området runt där jag går var en helt vanlig gata i en stad. Det ligger in pizzeria på samma gata och en salong. Nu har den gatan blivit "förstörd" och dem som har sin verksamhet runt om vill inte att mottagningen ska finnas kvar. Och då har den redan fått flyttas tidigare på grund av klagomål. Det är en privat mottagning alltså inte på sjukhuset.

Njääej det förekommer inte direkt vid min mottagning, men den ligger lite off från centrum, i anslutning till avgiftning+ett sjukhus så platsen är knappast optimal vad gäller öppen drogförsäljning. Jag vet att en viss del medicin läcker ut från mottagningen men det sker mycket i det fördolda isf. Jag själv upplever att jag behöver köpa ett par extra svart då buvidal(injektionerna) inte räcker för hela veckan. Tog upp det med läkaren men blev helt överkörd om att då ”måste” jag gå med på 90 dagar med suboxone(vilket inte alls stämmer, vet patienter inklusive mig själv som fått bestämma läkemedel helt fritt tidigare). Verkar som att olika läkare har helt olika regelbok att gå efter, vilket är jävligt frustrerande.

Edit: Plus att det i mitt fall kändes som att läkaren minsann visste bättre hur min kropp fungerar än jag själv(har gått på höga doser subutex svart i 8-9 år)
Citera
2019-12-01, 01:52
Medlem
Eurypteridas avatar
Varför får ni substitut istället för heroin?
Ni borde få det som funkar bäst som med andra mediciner. Säger man till läkaren att man brukar ta en medicin och den funkar bra brukar de inte vilja byta, här är det tvärtom. Har ni frågat läkaren som langar sub varför ni inte får heroin?
Senast redigerad av Eurypterida 2019-12-01 kl. 02:42.
Citera
2019-12-01, 08:04
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Varför får ni substitut istället för heroin?
Ni borde få det som funkar bäst som med andra mediciner. Säger man till läkaren att man brukar ta en medicin och den funkar bra brukar de inte vilja byta, här är det tvärtom. Har ni frågat läkaren som langar sub varför ni inte får heroin?

Vad menar du? Att Laro ska dela ut heroin?
Citera
2019-12-01, 11:03
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Vad menar du? Att Laro ska dela ut heroin?

Ja som i Schweiz. Det är mer logiskt och läkarna borde vilja skriva ut heroin istället.
Heroin är inte opium det är en renad medicin, heroinister är experter på sin sjukdom och heroin.
Om man går till läkaren och säger man behöver sin medicin för någon annan sjukdom brukar inte läkaren byta ut den mot en ny medicin. Heroin har fått dåligt rykte men är minst lika mycket medicin som sub och metadon, alla läkare borde förstå det här resonemanget. Klart ni ska få sub, metadon eller fentanyltabletter om ni vill, alla ska få den medicinen som funkar bäst.
Senast redigerad av Eurypterida 2019-12-01 kl. 11:07.
Citera
2019-12-03, 12:57
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av who-
Espranor ska ju väl vara bättre oral förmåga än vanliga buprenorfin tabletter?

Jag tycker espranor fungerar bra! Står på 20mg just nu. Får se om det blir någon ytterligare höjning, men jag tror inte det för nu har det känts stabilt under hela dagen flera dagar i rad. Om ett par månader ska jag be att få prova vanliga buprenorfin tabletter däremot.

Men känner flera som tycker espranor är värdelöst, lite märkligt.
Citera
2019-12-04, 13:57
Medlem
Okej ska försöka fatta mig kort,
Började på programmet och fick första dagen 8mg. Fungerade inte alls. Andra dagen fick jag 12mg funkade inte heller utan jag återföll.
Kom tillbaka efter några dagar och fick då 24mg direkt. Det fungerar skitbra men är det vanligt att få så hög dos direkt? De vill tillochmed höja till 32 men det ställer jag mig tveksam till då 24 fungerar för nuläget.
Citera
2019-12-04, 14:42
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knulltotte
Okej ska försöka fatta mig kort,
Började på programmet och fick första dagen 8mg. Fungerade inte alls. Andra dagen fick jag 12mg funkade inte heller utan jag återföll.
Kom tillbaka efter några dagar och fick då 24mg direkt. Det fungerar skitbra men är det vanligt att få så hög dos direkt? De vill tillochmed höja till 32 men det ställer jag mig tveksam till då 24 fungerar för nuläget.

Jag fick börja på 4mg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in