Citat:
Hur gör Sverige unik, som får dig att tro att inte cannabis kommer få en betydande vit handel?Nej, det är bara skitsnack, skurkarna kommer fortsätta sälja knark fast till ett lite billigare pris, samt mycket starkare sorter...
låter mest som att de försöker locka till sig rökarnas röster, inget annat.
Det är ju ändå lilla landet lagom Sverige vi talar om......
låter mest som att de försöker locka till sig rökarnas röster, inget annat.
Det är ju ändå lilla landet lagom Sverige vi talar om......

Som i alla andra länder?
Vad är ens detta för argument.
Undrar detta samtidigt som vi sett kriminellanätverk smugglar vitlök.
Hur stor den parallella handeln blir, beror helt på skatteuttaget.
Som på precis allt annat.
Även för varje miljard som försvinner ifrån kriminellanätverk, är en miljard mindre för kriminella nätverk.
Och jämfört med 100% idag, hur är det dåligt med legalisering då?
Inte alls faktiskt, då man tagit miljard/miljarder över till den vita handel utanför kriminellanätverk.
Sånt går inte glömma.
Citat:
Tror du på Hanif?, för det gör inte jag oavsett om han har rätt.Så jag säger låt tiden utvisa, för det är enda sättet att skapa förtroende på frågan.
Citat:
För min del känns det udda att detta är på riiktigt av Hanif, jag låter tiden gå innan jag fäller bilan.*Äntligen någon som vågar tala från hjärtat uppbackat av vetenskapen, och diverse andra tunga organ med fett med street cred, inte som de flesta quislingar till politiker som låter huvudet vara kvar i arslet.
Hanif, respect brah! Fan man kanske skulle rösta blått igen.
Klart som korvspad han har rätt, nu gör han detta till en valfråga och detta kunde inte vara mer rätt i tiden med det eskalerade våldet, just nu sitter säkert Jonas Sjöstedt och förbarmar sig över att han inte gick all in med legalisering utan föreslog en avkriminalisering istället för att kolla tempen lite, nu åker vi!
"Varför skulle en legalisering av cannabis hjälpa mot gängkriminaliteten?
– Enligt polisen står cannabismarknaden för mellan 50 till 80 procent av gängens finansiering. Om den inte fanns till gängens förfogande hade de behövt syssla med annan form av brottslighet, som är långt mer riskabel att åka dit för, och långt mindre lönsamt. Men nu har de fått verkligen ett guldägg. Och det är ett guldägg som växer, det är en marknad som växer, säger Hanif Bali."
Detta är dödsstöten för sosseriet, säkerhet och minska kriminellas inflytande och pengar är högt prioriterad av Svennebanan, klart det sticker i ögonen på folk att ungdomar som säljer cannabis lätt kan tjäna 60-100 tusen i månaden utan större ansträngning medans Sven e Banan åker till fabriken 0600 varje morgon och får ut en fjärdedel efter skatt.
Hanif, respect brah! Fan man kanske skulle rösta blått igen.
Klart som korvspad han har rätt, nu gör han detta till en valfråga och detta kunde inte vara mer rätt i tiden med det eskalerade våldet, just nu sitter säkert Jonas Sjöstedt och förbarmar sig över att han inte gick all in med legalisering utan föreslog en avkriminalisering istället för att kolla tempen lite, nu åker vi!
"Varför skulle en legalisering av cannabis hjälpa mot gängkriminaliteten?
– Enligt polisen står cannabismarknaden för mellan 50 till 80 procent av gängens finansiering. Om den inte fanns till gängens förfogande hade de behövt syssla med annan form av brottslighet, som är långt mer riskabel att åka dit för, och långt mindre lönsamt. Men nu har de fått verkligen ett guldägg. Och det är ett guldägg som växer, det är en marknad som växer, säger Hanif Bali."
Detta är dödsstöten för sosseriet, säkerhet och minska kriminellas inflytande och pengar är högt prioriterad av Svennebanan, klart det sticker i ögonen på folk att ungdomar som säljer cannabis lätt kan tjäna 60-100 tusen i månaden utan större ansträngning medans Sven e Banan åker till fabriken 0600 varje morgon och får ut en fjärdedel efter skatt.
Men tror detta som brukligt är bara ord på en rad för han, M i övrigt står inte för nått av detta.
Utan det omvända.
Men tiden får utvisa, gör han det till sin fråga och på riktigt, så ska jag stödja Hanif i den frågan.
Bägge, då pengarna leder till inköp av vapen, och idealen i gängen att våld är okey.
Ta pengarna ifrån dom, så måste de minska sin arbetsstyrka, dock inbillar sig många att det sker med en knäppning med fingrarna.
Och sker det inte med en knäppning, så ska vi fortsätta med det som den totala omvända effekten.(ingen om mer någonsin förstå hur man kan resonera fram till nätt sånt, inget alltså)
Citat:
Glöm inte heller att missbrukare återgår till arbetslivet också, så inte bara de att missbrukaren kostade massor varje dag för jaga heroin pga stölder och kriminalitet.Nej men skulle det göra dig något om jag tog lite heroin istället för en fylla?
I Schweiz har de legaliserat heroin. Miljoner doser heroin har delats ut i legala sprutrum och ingen har dött i överdos än. Folk blir mindre sugna på att bli heroinister, inte lika tufft när det inte är kriminellt. Det gäller andra droger också.
De sparar 400kr per dag på varje heroinist i minskade utgifter på polis, domstolar och brott.
Ja hur kommer de andra inom det "konservativa blocket" reagera? Hanif Bali är högerns testballong men det här går nog inte hem.
I Schweiz har de legaliserat heroin. Miljoner doser heroin har delats ut i legala sprutrum och ingen har dött i överdos än. Folk blir mindre sugna på att bli heroinister, inte lika tufft när det inte är kriminellt. Det gäller andra droger också.
De sparar 400kr per dag på varje heroinist i minskade utgifter på polis, domstolar och brott.
Ja hur kommer de andra inom det "konservativa blocket" reagera? Hanif Bali är högerns testballong men det här går nog inte hem.
Utan de slutade belasta samhället med sina brott, och blev skattebetalare istället.
Och på en substans som är löjligt billig att tillverka och dela ut.
Citat:
Vi pratar om drogkonsumtion som är ett offerslös handling, varför ska man ha en lagbok på det?Speciellt nu när vi ser vad lagboken ger oss för problem och göder kriminella nätverk.
Ofta man se dessa försvar för kriminellanätverk om att vi är snälla emot dom om vi legalsierar.
Fattar du inte att det är precis det omvända, kriminellantäverk vill ALDRIG NÅGONSIN att droger legaliseras.
Om de fick som de ville, så skulle de vilja ha alkohol olagligt också.
Du har aldrig funderat på hur det kan vara så?
Om inte är det dax att komma i synk med verkligheten.
Citat:
Det är brott med offer, och man lär ha mycket tid över den dagen man slutar jagar konsumenter och istället jagar riktiga brott.
Citat:
Det är en följd av att det är olagligt, man såg samma under prohibition tiden i USA.Där man drack mest öl och vin, för sen efter prohibition öka starksprit konsumtionen mångfalt.
Detta är ett derivat av att det är olagligt.
Sen även berättar starkare sorter precis inget på cannabis., förändrar inget.
Och på sin höjd somnar du om du överdoserar, så vad är det du pratar om?
Citat:
Hahaha Tror att det hade kunnat funka OM det framtida "Cannabis-Apoteket" har ett bättre utbud och kvalitet än vad alla hobbygangsters redan har.
Kunderna söker sig till dem som har bra pris, bra kvalitet och god service och sålänge staten/cannabis-apoteken kan erbjuda det så ser jag inga problem. Men vi får väl se vad som händer!
Vore ju trevligt om man får veta exakt innehåll och vilka halter av THC/CBD samt annan trevlig kuriosa.
Försäljningen av andra droger är redan på framfarten tyvärrr, men vi får hoppas att det inte fortsätter!
Röka weed är chill, men all denna nya skit som de försöker pracka på en är ren DYNGA!
Rök lungt!
Kunderna söker sig till dem som har bra pris, bra kvalitet och god service och sålänge staten/cannabis-apoteken kan erbjuda det så ser jag inga problem. Men vi får väl se vad som händer!
Vore ju trevligt om man får veta exakt innehåll och vilka halter av THC/CBD samt annan trevlig kuriosa.
Försäljningen av andra droger är redan på framfarten tyvärrr, men vi får hoppas att det inte fortsätter!
Röka weed är chill, men all denna nya skit som de försöker pracka på en är ren DYNGA!
Rök lungt!

Läs upp dig ditt stolpskott, och återkom med relevans.
Allt av detta är redan en realitet i dessa shoppar som nu finnes över världen, och funnits i NL sedan 70-talet.
Citat:
Betydligt dyrare än producera dill och persilja.Det handlar om mycket pengar för att det är förbjudet. Det är inte dyrare att producera än persilja, dill eller andra örter, en ört som man kan odla på fönsterbrädan och Hanif Bali vill ha en motbok och statligt monopol. Med statligt monopol menar Hanif Bali att Swedish Match ska äga hela marknaden. Det är bra att Hanif lyfter frågan men förslaget är dåligt.
Men ändå väldigt billigt att tillverka.
Monopol är oundvikligt i Sverige och om man vill ha cannabis legaliserat så snabbt som möjligt.
Vill man inte ha monopol alls, så kan vi lägga på ett decennium till innan legalisering.
Det har inget om vad jag tycker om monopol att göra, utan ska du sälja detta till resten av Sverige.
Monopol ger de som inte är intresserade en trygghet de kan leva med.
Då de inte förstår nått i frågan alls, så får man bita i sura äpplet om monopol.
Och frågan man ska ställa sig,v ad är viktigast inget monopol eller legaliserad cannabis?
JAg kan tänka mig att legaliserad cannabis slår högre än ingen cannabis alls legaliserad.
Och monopol säljer bra de med, men såklart röker du gram per dag, då blir det dyrt.
Men ett monopol med i förslaget, det kommer få folk som inte vill bli bli mindre aviga.
Och då får man ställa sig frågan vad är viktigast, cannabis eller inget monopol.
Mitt svar skulle vara monopol 100ggr om dagen, framför ingen legalisering av cannabis.
Citat:
Blir det så dyrt, så kommer man få en parallellhandel, som den som man har på alkohol.Nja, jag tror faktiskt den stora massan som röker cannabis inte skulle ha några problem att betala 1000-1500 spänn för en femma på bolaget förutsatt att det är bra kvalitet. Visst, de som röker 1-2 gram dagligen kommer troligen fortsätta köpa av Ali och de 40 rövarna bakom ICA, men jag gissar på att gängen skulle förlora 95% av sin kundbas.
Sedan tror jag inte en sekund på att Moderaterna faktiskt kommer driva igenom detta till verklig politik, det handlar nog snarare om att Hanif vill köpa lite PR genom att verka progressiv.
Sedan tror jag inte en sekund på att Moderaterna faktiskt kommer driva igenom detta till verklig politik, det handlar nog snarare om att Hanif vill köpa lite PR genom att verka progressiv.
Håller med dig, tror inte ett ord på Hanif, än mindre M, som har den precis omvända synen på vad som ska göras på droger.
Citat:
Banker, får ens banker handha dessa pengar?För vet detta var ett gigantiskt problem innan, då banker aldrig kunde hantera dessa pengar pga repressalier om de gjorde.