Citat:
Ursprungligen postat av
Som-Gjuten
Nej, det är bara skitsnack, skurkarna kommer fortsätta sälja knark fast till ett lite billigare pris, samt mycket starkare sorter...
låter mest som att de försöker locka till sig rökarnas röster, inget annat.
Det är ju ändå lilla landet lagom Sverige vi talar om......

Har visserligen inte rökt på ett bra tag men jag hade hellre köpt mitt dödsknark från t.ex systembolaget eller apoteket där allt är kontrollerat och man vet thc/cbd halter, än någon jobbig snorunge som säljer bajshasch eller dåligt bushweed som är besprutat med spice eller gudvetvad som tillslut kommer göra så att man åker fast och får hela livet förstört för att man vill röka en joint på fredagen och kunna slappna av efter jobbet.
Jag är en av dom som INTE vill ha starkare sorter utan tvärtom. Starkare betyder inte per automatik bättre.
Med det sagt så tycker jag samtidigt inte att man ska kunna traska in på närmaste arablivs och kunna köpa på sig massa dödsknark. Men om man visar att man kan hantera det så ska man få det på recept eller liknande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dung.Beetle.Knight
Brilliant idé. Så om gängen börjar skjuta ihjäl varandra över någonting annat så legaliserar vi det också. Vad fan, elda upp lagboken när vi ändå håller på. Då har vi ju ingenting att oroa oss över längre.
Du hade behövt röka en joint mer än någon annan här. Hur gick du från legalisering av cannabis till att skjuta ihjäl varandra och bokbål på mindre än 2 sekunder?
Alla jag känner hade hellre köpt dyrare gräs som är kontrollerad och såld av staten än att chansa och köpa hasch blandat med kamelbajs av äckliga typer på gatan.
För övrigt så tycker jag att det är kul när folk som aldrig rökt yttrar sig om cannabis, man märker direkt vilka ni är.