2019-11-27, 12:38
Avslutad
Nu vet inte jag riktigt vad du menar med ditt inlägg p1x3l men jag ställde en fråga om vad du har jobbat med tidigare eller studerat?
Citera
2019-11-27, 12:49
Avslutad
Frågan löd: har Myra nån utbildning ens eller är hon den senaste och förhoppningsvis sista generationen av olika internetyckare som svamlar om vad som helst för att få in pengar till pizza, varför ska jag lyssna på henne och läsa hennes dumheter?

För mig verkar det som att du inte sysslar med någonting som skiljer dig från t.ex. Cissi Wallin eller Linnea Claeson i någon större omfattning och att det egentligen handlar om att skapa dig en plattform med precis samma tramsande krönikor. Det är en udda journalistik att ställa frågor till Linnea Claeson som du själv besvarar på din hemsida. Jag förstår att ifrågasättanden kan vara svårt för dig men med tanke på hur du farit fram med Cissi och Linnea så tycker jag nog att du får ta det.
Citera
2019-11-27, 12:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av p1x3l
Det gör du nog. Tro inte att du flyger under radarn bara. Apropå "nätverk" som du så gärna påstår dig vara en del av.

Jag har jobbat på callcenter, sen som målare, sen som projektledare. Bland annat. Det senaste året har jag jobbat med att skriva, mestadels. Själv då, pluggar du fortfarande webbkurser?

LOL du verkar ärligt talat inte klok.

Räknade du upp dina främsta meriter där eller är "bland annat" det som skiljer dig från mängden av kvinnor med åsikter på nätet?

Citat:
Ursprungligen postat av farfar
1.06, och nu kommer Myra få en vecka i buren också. Bögpappan kommer tillbaka dagen efter Lucia. Helst utklädd tilll Staffan Stalledräng, med erektion.

Jag förstår inte riktigt vad det här handlar om men om det är så att de tror att jag är någon och försöker få mig att sluta skriva för att de "vet saker" på vilket sätt skiljer de sig från vad de anklagar t.ex. Cissi för?
Citera
2019-11-27, 12:55
Medlem
p1x3ls avatar
Absolut. För att göra flera twitter- och flashbackkonton för att i flera års tid försöka övertyga folk om att jag är poänglös och Axel är en tönt är en vettig sysselsättning som är värdig respekt och inte besöksförbud. Skönt att bli bedömd av en sån pärla av relevans och framgång.
Citera
2019-11-27, 12:58
Avslutad
Citat:
Absolut. För att göra flera twitter- och flashbackkonton för att i flera års tid försöka övertyga folk om att jag är poänglös och Axel är en tönt är en vettig sysselsättning som är värdig respekt och inte besöksförbud. Skönt att bli bedömd av en sån pärla av relevans och framgång.

Du har aldrig funderat på att det kan finnas rätt många människor som tycker att du är poänglös och Axel en tönt? Jag ser fler än mig bara i den här tråden.
Citera
2019-11-27, 13:11
Avslutad
Citat:
Jodå. Det är dig, och dina flertalet konton i den här tråden, jag syftar på. Inte alla som tycker att vi är poänglösa.

Din besatthet är ärligt talat lite tröttsam och pinsam, särskilt när du ska namedroppa dina coola kompisar som Cissi, förlåt, Cecilia. Men lycka till med din astroturfing du. Det verkar gå jättebra.

Har du tagit din medicin?

Tack för att du svarade på min fråga om vad du har för utbildning, det är alltså inte någonting som skiljer dig nämnvärt från övriga tyckare på internet. Cissi är ingen jag känner men hon brukar vara på olika kvinnokampsaktioner runt om på Södermalm, du är givetvis välkommen att dyka upp på dem du med men jag har aldrig sett dig på en enda faktiskt.
Citera
2019-11-27, 14:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mankese
Är egentligen rätt ointresserad om ryktena som sådana då de är synnerligen privata och att jag inte vet värdet av att publikt basunera ut att någon varit otrogen. Men visst fan är det väl den stygga feminstins fel att informationen basunerats ut?

Sen tycker jag inte att anfall anses vara det bästa försvaret i det här läget. Tror inte feministerna skriver under på att CW använder sig av ett av det korrumperande patriarkatets främsta påtryckningsmedel - skrämseltaktiken. Michelle Obama sa väl inte "If they go low, we go even lower"?

Är nog ett av tidernas bottennapp att som försvar när någon offentligt granskar en skrämmas och offentligt sprida ett rykte att granskaren har varit otrogen.

Man kan inte hota mer med saker man redan har basunerat ut och delat eller hur?

Jag tror du är helt fel ute, CW har som outat Virtanen för hela Sverige och hon kommer fortsätta hävda sin sanning. Att Myra är inne och är hysterisk och paranoid i den här tråden har bara att göra med att det är med henne Henrik har haft sex. För resten av världen hade det inte varit ett påstående som var värt att försvara. Det är människors reaktioner som visar vad som är sant eller inte, påståendet i sig behöver inte betyda ett dugg.
Citera
2019-11-27, 14:06
Avslutad
Det är mig du tar miste på Myra. Det där är inte jag. Jag har redan sagt vad jag tycker om er och er podd.
Du kan istället förklara det här och vad du sitter och säger nu om mig?

https://minfil.com/B0BeadC4n3/Selection_145_png
Citera
2019-11-27, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Claudia
Man kan inte hota mer med saker man redan har basunerat ut och delat eller hur?.

Nej, inte just med den infon. Men antar att man hotat med outning tidigare och själva outningen i sig är ju ett hot - "SE vilken skit jag grävt om dig och som jag lägger ut, vänd nu mikroskopet någon annan stans eller så kommer jag gräva än mer". Om det inte är det är outningen enbart för att hämnas och det vore än lägre.

Citat:
Jag tror du är helt fel ute, CW har som outat Virtanen för hela Sverige och hon kommer fortsätta hävda sin sanning. Att Myra är inne och är hysterisk och paranoid i den här tråden har bara att göra med att det är med henne Henrik har haft sex. För resten av världen hade det inte varit ett påstående som var värt att försvara. Det är människors reaktioner som visar vad som är sant eller inte, påståendet i sig behöver inte betyda ett dugg.

Med "försvar" ovan menar jag CW:s "försvar" mot den granskning som gjordes. Att vända fokus från sig själv och de frågor som ställs genom att angripa granskarens relationer är ju mer än lågt. Ponera om Mike Wallace skulle få någon att svettas och den som intervjuades sa "Hey Mike, what about you? I have a letter from your mistress here. How does it now feel that your wife know you are a pig? Back off!".
Citera
2019-11-27, 14:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mankese
Nej, inte just med den infon. Men antar att man hotat med outning tidigare och själva outningen i sig är ju ett hot - "SE vilken skit jag grävt om dig och som jag lägger ut, vänd nu mikroskopet någon annan stans eller så kommer jag gräva än mer". Om det inte är det är outningen enbart för att hämnas och det vore än lägre.

Med "försvar" ovan menar jag CW:s "försvar" mot den granskning som gjordes. Att vända fokus från sig själv och de frågor som ställs genom att angripa granskarens relationer är ju mer än lågt. Ponera om Mike Wallace skulle få någon att svettas och den som intervjuades sa "Hey Mike, what about you? I have a letter from your mistress here. How does it now feel that your wife know you are a pig? Back off!".

Jag har varit internetbekant med Cissi Wallin sen långt innan hon gifte sig med Linus på den tiden hon och Nataschja Blomberg faktiskt var goda vänner. Det var mig Myra här satt och skröt för att hon legat med Henrik i en chatt när hon ville bli accepterad som admin i en jävla Facebook-grupp. Ursprungligen kommer alltså dumpen om att de legat från mig. Jag pratade med Cissi för länge sen om att Haveristerna fucking förföljde henne, deras svans var ständigt i hennes kommentarsfält, det var massa hatgrupper och karikatyrer och försök till förnedring av henne. Det är något som har pågått från deras håll i flera år.

Du förutsätter med din argumentation att Cissi skulle ta människor som följer upp hennes deltagande i deras podd med att kalla henne "jävla apa" och liknande på allvar.

Man kan tycka vad som helst om Cissi Wallin men hon lyfter frågor som tystnadskultur (och ja Myra, hon vet exakt allt om mig, det är så man försvarar sig om man inte är en person som hoppas på att aldrig bli påkommen med sin skit och tvingas gå och prata med sin sambo efter flera år), hon lyfter frågor som är relevanta för många kvinnor. Jag förstår inte riktigt varför jag ska ta parti för människor som enbart är ute efter att riva ner och förlöjliga henne utan tvärtom så kanske det är så att jag vet att de är likadana? De hotar att outa, de hotar folk till tystnad med saker de tror sig veta om andra. Jag är fd hora och en gång hora alltid hora tror nån att jag böjer mig för sån skit tror de riktigt fel.

Tvärtom, horor man kränker glömmer inte och de förlåter aldrig.

Förutom det, det var min vän Björkis bror som muckade från kåken 2004 som bodde i sin Volvo 240 med hela baklukan full med akter och pärmar borta vid Igeldamsgatan på Kungsholmen, vi brukade hänga på Gaston på Flemminggatan.
Citera
2019-11-27, 16:00
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderavallting
Bra att de grävt kring Linnea Claesson och Cissi Wallin - ett sundhetstecken för vänstern att de äntligen vågar granska sina egna - men fan va de babblar och är allmänt dåliga på att podda. Axel är så jävla värdelös också. Axel, sluta tjafsa om att du inte bryr dig om kritik och säga åt dina kritiker att gå och knulla sig själva. Jag kan ta din tonårsängsliga macho-ton utan problem, det stör inte mer än att man blir lite irriterad, men jag orkar verkligen inte med ditt jävla klagande om att du inte bryr dig. Om du verkligen inte brydde dig skulle du sluta fucking tjata om hur mycket du inte bryr dig! Och samma med patreon-stödet. "Jag bryr mig inte, jag har ett riktigt jobb." Ja men sluta kalla folk som inte betalar till er på Patreon för horungar m.m. då, det är bara tröttsamt/tjatigt.

Håller med om att det är tröttsamt att lyssna på suck och stön och gnäll, samtidigt kritiserar han andra för att vara tråkiga att lyssna på

Citat:
Vill också påpeka att Haveristerna själva är "klandervärda" då de uppenbarligen håller på något skumt med Patreon då Axel rakt ut säger om betalningarna de får där: "av skattetekniska skäl kallar det vi en donation" (parafraserat, från jag tror början av antingen LC eller någon av CS-poddarna). Anledningen de kallar det för donationer är så klart för att de vill slippa betala inkomstskatt på pengarna de tjänar på podden, men detta är solklart skattefusk iochmed att det uppenbart inte är donationer då de som betalar pengar till dem via Patreon får tillgång till annars opublicerade poddar m.m. - i skattespråk helt uppenbart en så kallad "motprestation". Skäms, Haveristerna. Ni är skattefuskare.

Jag tolkade det som ett skämt men det kanske det inte var?
Citera
2019-11-27, 16:25
Medlem
Citat:
Du förutsätter med din argumentation att Cissi skulle ta människor som följer upp hennes deltagande i deras podd med att kalla henne "jävla apa" och liknande på allvar.
Jag förutsätter att man har ett sätt att hantera argumentationer/konflikter och att det förhållningssättet inte är beroende av vem man har en beef med. Således, jag skulle inte sjunka så lågt att jag outar otrohetsaffärer för att vinna poänger. Jag skulle inte göra det även om jag inte tog en antagonist på allvar och jag tyckte de var idioter. Jag bidrar inte till ett värdelöst diskussionsklimat.

Citat:
Tvärtom, horor man kränker glömmer inte och de förlåter aldrig.
We are Anonymous. We do not forget. We do not forgive..... Förlåt, jag var tvungen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in