Citat:
En skildring från Axels rättegångar i fredags skriven av Boris Benulic på Morgonposten: https://morgonposten.se/2023/03/12/axel-ohman-henko-johansson-co-hatiska/
Jag håller inte med om allt som Boris skriver och hur han beskriver det, men han äger sin egen uppfattning. Hur man ser på saken beror nog ganska mycket på hur mycket man känner till och hur länge man har följt dramatiken omkring Haveristerna. Det är lite intressant att någon som man aldrig har hört talas om ändå är lite insatt i turerna och inte enbart ”går på” vad han i stunden råkade höra där och då. Lite tråkigt förstås att han inte ser bortom ”varför bry sig om vad meningsmotståndare säger om en”, då det är en så platt analys och lika platt slutsats.
Däremot går hela artikelns existens lite stick i stäv med tanken att ”ingen bryr sig, eftersom ingen säger något” - det finns nog väldigt många insatta som följer allt utan att varken skriva, säga något eller på annat sätt visa att de vet vad som händer och sker. En annan sådan uppenbarelse fick jag nyligen när jag såg att Gillman i ett videoklipp råkade avslöja delar av sitt bildbibliotek på sin mobil. Det jag reagerade på var inte bilden på Gillman, som alla andra gjorde, jag reagerade istället på att han hade skärmdumpat mina flashback-inlägg. Det är nog få andra än jag själv som kan koppla bilderna till mina inlägg, men jag kände igen dem direkt. Plötsligt visste jag att Gillman var insatt i vad jag skriver här, vilket var en lite konstig känsla.
Lärdomen är att människor är nyfikna och vet väldigt mycket som de inte lämnar något spår efter sig någonstans, förutom vid små misstag, som avslöjar vad de vet. Små detaljer kan betyda något helt annat för några än vad de gör för de flesta andra.
Det är många som vet exakt vad Axel och Henko pysslar med men som håller det för sig själva tills den dagen de känner att de kan behöva lufta vad de vet.
Som jag uppfattar det så är Haveristerna lite väl trygga och bekväma i sin attityd att ”ingen orkar” gräva i och sammanställa all deras skit. Det skulle inte förvåna mig om det faktiskt är många som gräver i deras skit, av ren personlig nyfikenhet eller målmedvetet, som man aldrig har hört talas om.
Då och då dyker ett resultat upp, som denna skildring av Boris eller en skildring av Johannes Nilsson, som avslöjar att folk sitter på sin kammare lite varstans och försöker lägga ett pussel som de sedan kan presentera på ett för allmänheten intressant sätt.
Senast redigerad av Pontus.Lindwall 2023-03-18 kl. 14:46.
Senast redigerad av Pontus.Lindwall 2023-03-18 kl. 14:46.