Citat:
Ursprungligen postat av
Mankese
Nej, inte just med den infon. Men antar att man hotat med outning tidigare och själva outningen i sig är ju ett hot - "SE vilken skit jag grävt om dig och som jag lägger ut, vänd nu mikroskopet någon annan stans eller så kommer jag gräva än mer". Om det inte är det är outningen enbart för att hämnas och det vore än lägre.
Med "försvar" ovan menar jag CW:s "försvar" mot den granskning som gjordes. Att vända fokus från sig själv och de frågor som ställs genom att angripa granskarens relationer är ju mer än lågt. Ponera om Mike Wallace skulle få någon att svettas och den som intervjuades sa "Hey Mike, what about you? I have a letter from your mistress here. How does it now feel that your wife know you are a pig? Back off!".
Jag har varit internetbekant med Cissi Wallin sen långt innan hon gifte sig med Linus på den tiden hon och Nataschja Blomberg faktiskt var goda vänner. Det var mig Myra här satt och skröt för att hon legat med Henrik i en chatt när hon ville bli accepterad som admin i en jävla Facebook-grupp. Ursprungligen kommer alltså dumpen om att de legat från mig. Jag pratade med Cissi för länge sen om att Haveristerna fucking förföljde henne, deras svans var ständigt i hennes kommentarsfält, det var massa hatgrupper och karikatyrer och försök till förnedring av henne. Det är något som har pågått från deras håll i flera år.
Du förutsätter med din argumentation att Cissi skulle ta människor som följer upp hennes deltagande i deras podd med att kalla henne "jävla apa" och liknande på allvar.
Man kan tycka vad som helst om Cissi Wallin men hon lyfter frågor som tystnadskultur (och ja Myra, hon vet exakt allt om mig, det är så man försvarar sig om man inte är en person som hoppas på att aldrig bli påkommen med sin skit och tvingas gå och prata med sin sambo efter flera år), hon lyfter frågor som är relevanta för många kvinnor. Jag förstår inte riktigt varför jag ska ta parti för människor som enbart är ute efter att riva ner och förlöjliga henne utan tvärtom så kanske det är så att jag vet att de är likadana? De hotar att outa, de hotar folk till tystnad med saker de tror sig veta om andra. Jag är fd hora och en gång hora alltid hora tror nån att jag böjer mig för sån skit tror de riktigt fel.
Tvärtom, horor man kränker glömmer inte och de förlåter
aldrig.
Förutom det, det var min vän Björkis bror som muckade från kåken 2004 som bodde i sin Volvo 240 med hela baklukan full med akter och pärmar borta vid Igeldamsgatan på Kungsholmen, vi brukade hänga på Gaston på Flemminggatan.