2019-11-22, 20:59
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Ah, tyckte det var Henrik det pratades om men ok.

Ja det är inget vidare, håller helt med om att det är klandervärt.
Det var Henrik som gökade med Myra bakom sin sambos rygg. Axel är den 40-åriga mansbebisen med ADHD.
Citera
2019-11-22, 21:25
Medlem
submariners avatar
Hej,

Oavsett vad man tycker om Haveristerna så har de slått merparten av de etablerade medierna på fingrarna gällande rainbow warrior Linnea Claesson med sitt grävjobb
Citera
2019-11-23, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Axel är den 40-åriga mansbebisen med ADHD.

Det märks att du inte träffat den mannen i person.
Citera
2019-11-23, 02:45
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konklav
Attans, du listade ut min stora hemlighet. Du har rätt. Jag har aldrig träffat honom.
Citera
2019-11-23, 03:01
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konklav
Men det är väl rätt bäbisaktigt att gapa "horunge" och "bly i nacken" med uppenbar, barnslig förtjusning gång på gång? Lite genant att hålla på så, tycker jag.

Annars är han säkert väluppfostrad. Han kan ju diskutera sansat också. Att hålla på så där trots att man är väluppfostrad, får mig att tänka på en treåring som vill utmana mamma.
Citera
2019-11-23, 06:47
Medlem
Bra att de grävt kring Linnea Claesson och Cissi Wallin - ett sundhetstecken för vänstern att de äntligen vågar granska sina egna - men fan va de babblar och är allmänt dåliga på att podda. Axel är så jävla värdelös också. Axel, sluta tjafsa om att du inte bryr dig om kritik och säga åt dina kritiker att gå och knulla sig själva. Jag kan ta din tonårsängsliga macho-ton utan problem, det stör inte mer än att man blir lite irriterad, men jag orkar verkligen inte med ditt jävla klagande om att du inte bryr dig. Om du verkligen inte brydde dig skulle du sluta fucking tjata om hur mycket du inte bryr dig! Och samma med patreon-stödet. "Jag bryr mig inte, jag har ett riktigt jobb." Ja men sluta kalla folk som inte betalar till er på Patreon för horungar m.m. då, det är bara tröttsamt/tjatigt.

Vill också påpeka att Haveristerna själva är "klandervärda" då de uppenbarligen håller på något skumt med Patreon då Axel rakt ut säger om betalningarna de får där: "av skattetekniska skäl kallar det vi en donation" (parafraserat, från jag tror början av antingen LC eller någon av CS-poddarna). Anledningen de kallar det för donationer är så klart för att de vill slippa betala inkomstskatt på pengarna de tjänar på podden, men detta är solklart skattefusk iochmed att det uppenbart inte är donationer då de som betalar pengar till dem via Patreon får tillgång till annars opublicerade poddar m.m. - i skattespråk helt uppenbart en så kallad "motprestation". Skäms, Haveristerna. Ni är skattefuskare.
Senast redigerad av moderavallting 2019-11-23 kl. 07:05.
Citera
2019-11-23, 10:48
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
Jag (Axel) känner Henrik sedan #teamhater jagade bort idpol-maffian från hans Facebook för ett par år sedan, men ja, Haveristerna är väl främst sprunget ur Hatklubbens kalla lik.

Breakaway1, läste du inte beskrivningen eller? Anledningen till att jag helst ser att folk avlider är för att jag 2003-2006 la rätt mycket tid på att försöka diskutera politik och migration med folk här, bara för att inse att det extremt sällan leder till något vettigt. Polariseringen du nämner är inget nytt, den enda skillnaden är att i takt med att internet bokstavligt talat finns i var mans hand så har den blivit synligare. Att du sedan ska skylla sagda polarisering på en sida baserat på vad jag säger (implicit då också att jag tillhör den sidan) i en pod med 900'ish lyssnare... Ja du, anecdotal evidence is anecdotal, men kul att du försöker.

Kjome-och-Renvall, kalla mig aldrig miljöpartist igen. Jag gissar att du inte har lyssnat på alla avsnitt, så jag tänkte bara nämna att vi grinar över saker som idiotiska. Idioti finns inom alla partier, även om den kanske är mer koncentrerad inom vissa. Vi beskyller heller inte Aron Flam eller Heberlein Ann för att vara "rasistfascistnazister" (vilket för övrigt är ett jävligt töntigt uttryck). Både Aron och Heberlein (med flera) har graviterat åt (alt)höger-hållet, gissningsvis för att de fattar att det finns cash att hämta hos alla svärjevänner som tror på vad som helst som bekräftar deras världsbild. Sedan är det bara att inkludera Patreon och Swish så ramlar degen in.

Apropå Bechir så finns det en tråd om honom här någonstans. Den som känner sig hågad kan också läsa om honom på hatsajten IRM eller lyssna på nästa avsnitt av Haveristerna, där vi pratar mer om det här med att han blåser cancersjuka på pengar.

https://www.interasistmen.se/granskning/mannen-bakom-megafonerna-brak-med-cancersjuk-kvinna-om-mirakelolja/

Om du sätter nörden till lika på juden Flam och kärringen Heberlein i alt-höger kategorin så har du noll koll. Absolut inget insikt alls vad som kännetecknar alt-högern.
Citera
2019-11-26, 10:24
Medlem
Haveristerna är helt underbara!

För det första så granskar de så kallade "favvo-kändisar" som normal media ständigt ska stötta. Sen visar det sig att med FAKTA så slaktas dessa idioter. Cissi Wallin samt Linnea Claesson exempelvis. Och om och om igen ljuger CW och LC om och om igen. LC skickade in sitt svar till GP som publicerade hennes cherry pickade svar. Helt otroligt. Folk tror på denna person.. är helt otroligt.

Haveristerna är underbara, råa, kalla och håller sig till fakta. Älskar deras hårda ton.

Förstår inte någon kommentar om att de är kassa på poddar. Ni lyssnar bevisligen inte på poddar.

Jag lyssnar på rejält många poddar *egen ryggdunk*, mestadels amerikanska men jag följer också slaviskt 5st svenska (inte så många här i Sverige tyvärr). Vissa jag följer kostar pengar per "säsong", vissa är gratis. Vissa förstör upplevelsen med reklam (radio play, usch!).
Här är det bra ljud, bra redigerat och bra innehåll. Säg en sak som är dålig så kan jag se om det går att bemöta.

Fortsätt granska personer som ni gjort. Från hela politiska skalan. Älskar det!
Citera
2019-11-26, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azerty
Haveristerna är helt underbara!

För det första så granskar de så kallade "favvo-kändisar" som normal media ständigt ska stötta. Sen visar det sig att med FAKTA så slaktas dessa idioter. Cissi Wallin samt Linnea Claesson exempelvis. Och om och om igen ljuger CW och LC om och om igen. LC skickade in sitt svar till GP som publicerade hennes cherry pickade svar. Helt otroligt. Folk tror på denna person.. är helt otroligt.

Haveristerna är underbara, råa, kalla och håller sig till fakta. Älskar deras hårda ton.

Förstår inte någon kommentar om att de är kassa på poddar. Ni lyssnar bevisligen inte på poddar.

Jag lyssnar på rejält många poddar *egen ryggdunk*, mestadels amerikanska men jag följer också slaviskt 5st svenska (inte så många här i Sverige tyvärr). Vissa jag följer kostar pengar per "säsong", vissa är gratis. Vissa förstör upplevelsen med reklam (radio play, usch!).
Här är det bra ljud, bra redigerat och bra innehåll. Säg en sak som är dålig så kan jag se om det går att bemöta.

Fortsätt granska personer som ni gjort. Från hela politiska skalan. Älskar det!

Du är här för att White Knighta. Vad gulligt.

Är det inte ganska marginella saker och personer den här podden handlar om?

Axel och Henrik verkar ha fått nog av sociala media av nån anledning det är bara malliga Myra som sitter och spyr ur sig sina dagliga sanningar på Twitter kvar. Hon är 34 år ser jag på ratsit, precis jämnårig med Cissi Wallin, de har kommit ganska olika långt i sina liv men Cissi tänker enligt sina senaste inlägg i alla fall utbilda sig till socionom sent om sider.

Har Myra nån utbildning ens eller är hon den senaste och förhoppningsvis sista generationen av olika internetyckare som svamlar om vad som helst för att få in pengar till pizza, varför ska jag lyssna på henne och läsa hennes dumheter?
Citera
2019-11-27, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningsoraklet
Axel och Henrik verkar ha fått nog av sociala media av nån anledning

Nja. Henrik sände ju live på Facebook för bara ett par dagar sedan. Roligt med en nystartad användare som måste skriva i Haveristertråden det första hon gör. Ingen tvivlar nog på var dina sympatier ligger
Citera
2019-11-27, 05:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Nja. Henrik sände ju live på Facebook för bara ett par dagar sedan. Roligt med en nystartad användare som måste skriva i Haveristertråden det första hon gör. Ingen tvivlar nog på var dina sympatier ligger

Jag syftade snarare på att han raderat sitt gnäll på Twitter som RWU uppmärksammade här https://www.facebook.com/RWUvell/photos/a.1615586905358020/2362143884035648/

Jag är inte vän med Henrik eller de andra på Facebook men det är ju en ironisk utveckling att de numera håller sig i sina safespaces och predikar för kören då det tydligen är alla stygga feministers fel att Henrik är otrogen och att Axel trycker in sin kuk i munnen på flickor så att de hör av sig och mår dåligt dan därpå (och dessutom sprider de chattarna).

Vilka utmärkta feministmän! Precis som Cissi undrar jag om det finns mer.

Tittar jag i dina tidigare inlägg ser jag en överviktig tvåbarnsfar från Sundsvall med diabetes som gillar playstation och fick operera sig för en böld i baken. Ingen tvivlar på vart dina sympatier ligger heller.
Citera
2019-11-27, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanningsoraklet
Jag är inte vän med Henrik eller de andra på Facebook men det är ju en ironisk utveckling att de numera håller sig i sina safespaces och predikar för kören då det tydligen är alla stygga feministers fel att Henrik är otrogen och att Axel trycker in sin kuk i munnen på flickor så att de hör av sig och mår dåligt dan därpå (och dessutom sprider de chattarna).

Vilka utmärkta feministmän! Precis som Cissi undrar jag om det finns mer.

Är egentligen rätt ointresserad om ryktena som sådana då de är synnerligen privata och att jag inte vet värdet av att publikt basunera ut att någon varit otrogen. Men visst fan är det väl den stygga feminstins fel att informationen basunerats ut?

Sen tycker jag inte att anfall anses vara det bästa försvaret i det här läget. Tror inte feministerna skriver under på att CW använder sig av ett av det korrumperande patriarkatets främsta påtryckningsmedel - skrämseltaktiken. Michelle Obama sa väl inte "If they go low, we go even lower"?

Är nog ett av tidernas bottennapp att som försvar när någon offentligt granskar en skrämmas och offentligt sprida ett rykte att granskaren har varit otrogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in