2019-11-20, 15:53
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Varför? För att han inte är känd för en offensivt sprudlande fotboll?

Arsenal behöver någon som kräver mer.
För att JM alltid har pratat skit Arsenal genom åren också är hans stil anti-Arsenal.

Luis Enrique är vad The Gunners behöver, och flera Barcelona spelare har sagt att Enrique var strängare med spelarna än vad Pep var.
Citera
2019-11-20, 16:21
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
För att JM alltid har pratat skit Arsenal genom åren också är hans stil anti-Arsenal.

Luis Enrique är vad The Gunners behöver, och flera Barcelona spelare har sagt att Enrique var strängare med spelarna än vad Pep var.
Han har också sagt att han aldrig kommer träna Tottenham, så man kan inte lita på allting som han säger.
Citera
2019-11-20, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Organtjuven7
Jag håller med om Mou, tror han i det här skedet hade passat Tottenham perfekt. Han ska inte ha hand om en för stor klubb och kan säkert fixa FA- eller den andra inhemska cuptiteln till dem. Det hade varit spännande att följa honom där för att se exakt var han står efter Chelsea och United, som är helt andra typer av klubbar.

Om han inte får allt han pekar på så känns det som ett väldigt konstigt val av manager, så att Tottenham värvar honom borde ju indikera på att man tänker köpa sig ur "krisen", man är ju bara 3 poäng från femteplatsen men 11 från fjärdeplatsen.

Bortsett från att man är ett PL-lag, vilka alla får mycket pengar, så har ju Pochettinos relativa framgång förmodligen hjälpt Tottenham än mer på ett ekonomiskt plan.
Blotta tanke på att Mourinho skulle lyckas lyfta klubben med medel som Pochettino inbringat får mig något illa till mods, fast och andra sidan så har ju Pochettino skördat en del frukt tack vare Modric- och Bale-pengarna.
Citera
2019-11-20, 17:08
Medlem
Kul med Mourinho! Media älskar att hacka på honom och han har nog inget emot det själv heller, men det är ju konstig kritik han får ibland.

Utan att orka kolla upp det så är känslan att han borde ha bäst poängsnitt i United efter Ferguson?

När han kritiserade Pogba var det Mou som fick skit, men Pogba har visat sig vara just cancer.

Mourinho ville ha bättre backar. Ole köper in världens dyraste back plus AWB men presterar sämre.

Mest störigt var när Chelsea-fansen hånade honom. Vilka jävla sopor. Tyvärr går det bättre för dem nu men tre förluster i rad så ekar nog Lampard out också.
Citera
2019-11-20, 17:29
Moderator
zanteras avatar
Säga vad man vill om Mourinho men för egen del så blev plötsligt West Ham - Spurs en match jag inte vill missa på Lördag där jag var inställd på att göra något annat. Finns mycket att gilla med Mourinho men även saker att ogilla, han är dock en riktig profil och det känns ändå på något sätt som PL med Mourinho får en extra krydda.

Såklart gick det inte som planerat i MU och som MU supporter har man ganska blandade känslor, men när Mou är i ett annat lag kan man såklart se annorlunda på det.
Citera
2019-11-20, 17:30
Medlem
Citat:

Bristande kunskap? Han är ju klar för spanska landslaget..
Citera
2019-11-20, 17:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Bristande kunskap? Han är ju klar för spanska landslaget..
Mhm, men som tidigare nämnt så ryktades det att Enrique ska ta över Arsenal till sommaren EFTER EM.
Citera
2019-11-20, 18:16
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Säga vad man vill om Mourinho men för egen del så blev plötsligt West Ham - Spurs en match jag inte vill missa på Lördag där jag var inställd på att göra något annat. Finns mycket att gilla med Mourinho men även saker att ogilla, han är dock en riktig profil och det känns ändå på något sätt som PL med Mourinho får en extra krydda.

Såklart gick det inte som planerat i MU och som MU supporter har man ganska blandade känslor, men när Mou är i ett annat lag kan man såklart se annorlunda på det.
Det är matchen om två veckor som är den intressanta. United - Tottenham.
Citera
2019-11-20, 18:19
Medlem
Citat:
Mhm, men som tidigare nämnt så ryktades det att Enrique ska ta över Arsenal till sommaren EFTER EM.
Vrf skulle han vilja ta över ett mittenlag i PL? Arsenal supporter som önskedrömmer..
Citera
2019-11-20, 19:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallladin
Vrf skulle han vilja ta över ett mittenlag i PL? Arsenal supporter som önskedrömmer..
Arsenal ett mittenlag i PL? Sorry, men du blandar Arsenal och Man Utd här. Arsenal är en toppklubb med en anrik historia och en stor framtid framför sig, också vore det en stor ära och en utmaning för varje tränare att ta över Arsenal, dessutom så var Luis Enrique och Thomas Tuchel Arsenal`s 2 förstaval som ersättare för Wenger. Det har rapporterats de senaste veckorna att Arsenal och Luis Enrique har samtal och i spansk media så rapporterades i förrgår att Enrique har redan ingått ett avtal med Arsenal att ta över klubben från och med 1. juli 2020 Men jag tror inte på ngt innan det är officiellt.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-11-20 kl. 19:32.
Citera
2019-11-20, 19:57
Moderator
zanteras avatar
Att MU är ett mittenlag kan jag väl köpa som MU supporter (iaf sett till denna säsongen) men då borde ju Arsenal definitivt räknas med. Innan Emery försvinner finns det inget som talar för att Arsenal blandar sig in i top4-fighten. Emery är ju om något ännu sämre än Ole (iaf sett efter erfarenhet och förväntningar). Alla tränarnamnen som ryktats till Arsenal känns ju väldigt "meh" också, och spelare som Lacazette, Auba och Torreira verkar ju på g ut.
Citera
2019-11-20, 20:10
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Kan avslöja en som inte är nöjd med dagen iallafall. Erik Niva. Värsta nyheten på 35 år såg jag han kalla det. Hoppas han sitter i premier league studion på lördag så han får fördjupa sig lite i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in