Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
Det är bara se det roliga i det och veta att ens egna lag gör något överjävligt bra när EN förlust i ligan i en egentligen helt oviktig match kan få denna reaktionen från motståndarna

Så är det ju absolut, reaktionen säger så mycket. Det är väl det som är min poäng också, att vore det min klubb/mina supportrar som ger motståndarna den sortens reaktion på en i sammanhanget ganska betydelselös förlust, då hade jag varit irriterad. Men nu ska jag släppa den bollen
Citat:
Ursprungligen postat av
Vatos.Locos
Klopp är inge rolig när det inte fungerar...
Leicester kryss: klagar på snö
Wolves förlust: klagar på vinden
West Brom kryss: klagar på planen
Chelsea förlust: klagar på bollen
Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Verkar som att någon propp går i skallen på kloppen när han förlorar. Nu sitter han och grinar över att få en fråga om corona. "varför ska jag uttala mig om sådant som virus och politik?" Det var inte länge sen han snackade om att Brexit inte borde bli av eller vem som är president i USA.
Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Håller med om Klopp men det gäller väl i princip alla topp-tränare? Se på Pep's intervjuer denna säsongen jämfört med förra eller förr-förra t.ex. Eller på Ferguson efter en match där MU inte fick en straff i 90e minuten. Mourinho som gjort allt från att hänga ut spelare i intervjuer till att peta folk i ögonen vid sidlinjen osv.
Visst, finns väl några undantag som Wenger som alltid verkade ha någon sorts "vi vinner ihop vi förlorar ihop" mentalitet men typ alla vinnarskallar som vill vinna mer än något annat blir också jäkligt sura och griniga i motgång.
Vi tar det en sista gång:
En managers jobb är att bullshitta
Nåja. Inte hela jobbet såklart. Men i möten med media, är managerns fokus t.ex.:
* Skydda sina spelare
* Hylla sina spelare
* Hålla ägarna/spelarna/fansen glada
* Sätta agendan - vad vill vi att folk pratar om, respektive vad vill vi INTE prata om
De är som politiker. De har ett mål och en agenda att föra ut. En manager som är för ärlig och rak blir inte långvarig i jobbet. Kolla på Sarri och hans kommentarer under tiden i Chelsea. Rak och ärlig, vilket bara skapade problem för honom och klubben. Blev impopulär och ersatt.
De går en balansgång mellan ärlighet och agendasetting. För mycket av det ena, sura fans/spelare/ägare och sparken. För mycket av det andra, deluded Brendan.
Vad är lärdomen här? Att inte ta managers på för stort allvar när de säger saker. All in the game.